• Anonym (bingoberra)

Man i stringbadbyxa i simhallen.

Nu när det blivit allt vanligare att se kvinnor i stringbikini på stränder och även i simhallar, vad skulle du, käre läsare tänka om du fick syn på nån man i stringbadbyxa i simhallen?
    Varför jag undrar det? Jo, för att jag börjat praktisera detta otyg, och är så väldigt nyfiken på vad det framkallar för känslor hos folk när de ser mig. Och varför vill jag simma med just såna badbrallor? För att de tycker jag är skönast och mest praktiska för ändamålet, plus att jag vill utmana normen lite. Varför vill jag utmana normen? Den frågan kan jag inte ge nåt bra svar på. Men jag är tacksam om ni ger svar på min första fråga

• Svar på tråden Man i stringbadbyxa i simhallen.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Oj :D) skrev 2023-04-02 17:16:06 följande:
    Ja det gör vi, men då homosexuella män borde äga någon slags auktoritet i frågan om män borde använda stringbadbyxor när de badar så håller jag hans åsikt högt i frågan.
    Varför för du in en dimension av homo- / heterosexualitet?
  • Anonym (Oj :D)
    Anonym (Eva) skrev 2023-04-02 17:37:30 följande:
    Varför för du in en dimension av homo- / heterosexualitet?
    Varför inte?
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Oj :D) skrev 2023-04-02 18:27:13 följande:
    Varför inte?
    Min fråga var varför. Inte varför inte 
  • Anonym (Kollo)
    Anonym (Eva) skrev 2023-04-02 16:42:28 följande:
    Definiera 'äckel' - vi börjar där
    Det går inte. Det är enormt subjektiv och varje kvinna har en egen definition. När kvinnor gör sig fina, för det gör dom, så tenderar många att kolla. Men alla som inte faller kvinnan i smaken är således äckel.

Där har du din definition.
  • Anonym (bingoberra)
    Anonym (Oj :D) skrev 2023-04-02 14:56:34 följande:

Jag konsulterade en homosexuell man i frågan, stringbadbyxor på män? Det var nej. Men om man har en snygg rumpa då? Ändå nej. 

Han ville inte förbjuda någon att ha det, men det var ändå nej på det vilket för mig var lite förvånande. Tydligen skall man ha "bara vanliga jävla badshorts", raka magen, ryggen och armhålorna men behålla håret på bröstet, armarna och benen.

Du har frågat EN enda bög, och tror att han talar för alla. Men vilken tur att han inte tycker att det ska förbjudas.

När den första kvinnan tog på sig byxa, istället för kjol, nån gång för sisådär 100 år sedan, väckte det ramaskri. Och jag är säker på att det fanns minst en lesbisk kvinna på den tiden som tyckte det var osmakligt för en kvinna att gå i byxor (och ännu värre i stringbadbyxor ;)
  • Anonym (Eva)
    Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-02 18:58:29 följande:
    Du har frågat EN enda bög, och tror att han talar för alla. Men vilken tur att han inte tycker att det ska förbjudas.

När den första kvinnan tog på sig byxa, istället för kjol, nån gång för sisådär 100 år sedan, väckte det ramaskri. Och jag är säker på att det fanns minst en lesbisk kvinna på den tiden som tyckte det var osmakligt för en kvinna att gå i byxor (och ännu värre i stringbadbyxor ;)
    Haha Berra - jag tror att du är på rätt spår här,n
    Så intressant att diskutera med någon som har frågat hela (1) bög ändå!!!

Grattis dels till valet av en bög - va p as mg på rödbetan direkt - tänk om han bara frågat en random dalmas ???! ......dels för den imponerande statistiska basen - tänk ändå en (1) hel person inte bara en halv  Örnkoll!

Jodå då får man ju en fin fin överblick av sakers tillstånd.

Kommer att tänka på ett uttryck i Italien,: "idioternas mamma är alltid gravid" - det kommer alltid en till och en till och en till..... 
    Anonym (Eva) skrev 2023-04-02 18:46:15 följande:
    Min fråga var varför. Inte varför inte 
    Mitt svar var en fråga som svar på din fråga.

Anonym (Eva) skrev 2023-04-02 21:50:35 följande:
    Haha Berra - jag tror att du är på rätt spår här,n
    Så intressant att diskutera med någon som har frågat hela (1) bög ändå!!!

Grattis dels till valet av en bög - va p as mg på rödbetan direkt - tänk om han bara frågat en random dalmas ???! ......dels för den imponerande statistiska basen - tänk ändå en (1) hel person inte bara en halv  Örnkoll!

Jodå då får man ju en fin fin överblick av sakers tillstånd.

Kommer att tänka på ett uttryck i Italien,: "idioternas mamma är alltid gravid" - det kommer alltid en till och en till och en till..... 
    Jag känner bara två med den läggningen, och den andre vill jag inte ha kontakt med eftersom han vänstrade mot den förste men skulle kunna om det var nödvändigt nog få ett svar. Får skriva något i stil med: Hej det är din Exs heterosexuella kompis. Jag vet att vi inte pratat på snart ett år men jag måste bara fråga: String på män? yay or nay? Ändras svaret om bakdelen är snygg?

Vi får helt enkelt överlämna frågeställningen till bi- och homosexuella män som läser min post här. Varsågod, scenen är er:  

• Anonym (Eva)
    Anonym (Oj :D) skrev 2023-04-02 22:37:17 följande:
    Mitt svar var en fråga som svar på din fråga.

Jag känner bara två med den läggningen, och den andre vill jag inte ha kontakt med eftersom han vänstrade mot den förste men skulle kunna om det var nödvändigt nog få ett svar. Får skriva något i stil med: Hej det är din Exs heterosexuella kompis. Jag vet att vi inte pratat på snart ett år men jag måste bara fråga: String på män? yay or nay? Ändras svaret om bakdelen är snygg?

Vi får helt enkelt överlämna frågeställningen till bi- och homosexuella män som läser min post här. Varsågod, scenen är er:  

Påstår du att just bögar har string?
    Anonym (Eva) skrev 2023-04-03 06:17:26 följande:
    Påstår du att just bögar har string?
    Nej, men att det är den gruppen som kan tänkas uppskatta att se män i string då det är väldigt tydligt att kvinnor och heterosexuella män inte gör det.
  • Anonym (Kräks)
    Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-02 07:48:04 följande:
    Fast har inte badkläder i alla tider varit föremål för någon form av moralpanik som så småningom klingat av? De första badkläderna, nån gång för hundra år sedan var väl nästan mer täckande än de sk burkini (som idag också fördöms av många). Och så kom bikinin på 40- eller 50-talet, som heller inte mottogs med oblida ögon av mammor och pappor.

Det är inte normalt att en man skulle dra på sig stringbadbyxor skriver du.. Ok? Vad är normalt? Jag tvingar inte någon att titta på mig när jag dyker upp på badet, och lider heller inte av något överdrivet behov av uppmärksamhet. Att barn skulle se mig.. Och? En man är inte pedofil bara för att han simmar i stringbadbyxor, även om det är högst ovanligt. Skulle barn traumatiseras av att råka se en mans röv menar du?
    JAG tycker det är osmakligt och opassande. Ja modet har förändrats över tid, det har du rätt i.

Ska jag vara helt ärlig så tänker jag på gaykillar i läder o lack, porr, när man pratar om män i string på badhuset. Och då är jag helt medveten om att det finns alldeles vanliga killar som är gay och lägger ingen värdering i det.  Men tvinga inte andra på simhallen att se något de inte vill se. För MIG och många andra är det otroligt fel och malplacerat. 
Svar på tråden Man i stringbadbyxa i simhallen.