• Anonym (bingoberra)

Man i stringbadbyxa i simhallen.

Nu när det blivit allt vanligare att se kvinnor i stringbikini på stränder och även i simhallar, vad skulle du, käre läsare tänka om du fick syn på nån man i stringbadbyxa i simhallen?
    Varför jag undrar det? Jo, för att jag börjat praktisera detta otyg, och är så väldigt nyfiken på vad det framkallar för känslor hos folk när de ser mig. Och varför vill jag simma med just såna badbrallor? För att de tycker jag är skönast och mest praktiska för ändamålet, plus att jag vill utmana normen lite. Varför vill jag utmana normen? Den frågan kan jag inte ge nåt bra svar på. Men jag är tacksam om ni ger svar på min första fråga

• Svar på tråden Man i stringbadbyxa i simhallen.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (m,.KL) skrev 2023-04-09 09:52:33 följande:

Hahaha, jag arbetar numer inom förskole/skolvärlden och nu var det inte en man, utan en kvinna som hade string på sig när jag tillsammans med förskolegruppen besökte ett utebad. 

Ett av barnen tittade storögt och sa: Stackars henne, hennes bikinitrosor har åkt in i stjärten, vad obekvämt! Ett annat sa: Ja! Och tänk så mycket sand hon måste få i snippan! 

Så, nej, jag tror inte barn tar skada per se, så länge bäraren inte struttar runt och försöker vara sexig. 

Och kanske inte heller problematisera så förbannat något som inte alls är ett problem 
  • Anonym (m,.KL)
    Anonym (Eva) skrev 2023-04-02 09:02:52 följande:
    Det är egentligen helt onödigt att du tar upp detta ämnet alls.

Det som inte är uttryckligen förbjudet är tillåtet.

Tjejer/ kvinnor badar mer och mer i string. Det är ett mode som funnits i andra länder länge och som äntligen äntligen är etablerad även i Sverige. Varken onormalt eller ovanligt.

Män i string i offentliga miljöer är ännu ganska ovanligt här.
    Inte olagligt eller onormalt - bara ovanligt.

Intressant hur 'provocerade' många säger sig bli som skriver här.

'Äcklad', 'osmaklig', 'kräks'.... Jamen tjena.

En sak är att gilla eller ogilla . Självklart upp till var och en.

En annan sak att döma någon offentligt genom att förlöjliga, kommentera negativt etc.

Det säger mer om de än om dig.

Just det är en aspekt som gör att många killar avstår från string i offentligheten för att undvika ev negativa reaktioner.

Jäkligt synd, för då vinner de som är negativa!

Att inte tolerera någon som avviker i sin klädsel från allmänna normen är bedrövligt.

Det gäller såklart all typ av klädsel som är laglig, tex muslimers klädsel. Du kan gilla eller ogilla för dig själv men inte döma personer.

Har aldrig hört om stringbärare som ifrågasätter andra badplagg. Däremot dyker det upp diskussioner åt andra hållet med ifrågasättande gång på gång. 

Denna tråden är ett utmärkt exempel.

Problematisering av något som inte överhuvudtaget är ett problem.

Du kan lugnt bada och sola i dina string var du vill om det inte finns ett uttryckligt skriftligt förbud.

Ett sådant har jag aldrig sett iallafall.

Jag och många andra skulle uppskatta att se dig dessutom Tungan ute

Äntligen är etablerat? Här där jag bor (en timme fr Sthlm om det är av betydelse) har string varit ett vanligt plagg på kvinnor i minst tio år. Dock har det nu mer och mer mattats av och kvinnorna här väljer i högre grad andra badplagg. 

Själv använde jag stringtrosor vardagligen för 20 år sen, även innan, men då i samband med dansuppvisningar etc då vi även använde stringdräkter. 

• Anonym (m,.KL)
    Anonym (Eva) skrev 2023-04-09 09:56:40 följande:
    Och kanske inte heller problematisera så förbannat något som inte alls är ett problem 

Tja, för mig är det ju ett 'problem' iom att jag tycker att det är så vansinnigt fult och som sagt, med min erfarenhet av bristande hygien hos män - även äckligt. 

Men det är ett problem jag kan äga själv, jag kan välja att titta bort och fokusera på annat så att jag glömmer av styggelsen jag just har sett. 

TS ville dock ha svar på vad andra tyckte och det fick han. 

• Anonym (Eva)
    Anonym (m,.KL) skrev 2023-04-09 10:02:18 följande:

Tja, för mig är det ju ett 'problem' iom att jag tycker att det är så vansinnigt fult och som sagt, med min erfarenhet av bristande hygien hos män - även äckligt. 

Men det är ett problem jag kan äga själv, jag kan välja att titta bort och fokusera på annat så att jag glömmer av styggelsen jag just har sett. 

TS ville dock ha svar på vad andra tyckte och det fick han. 

Enklast att låta alla få välja det som de trivs i, inte sant?
  • Anonym (bingoberra)
    Anonym (m,.KL) skrev 2023-04-09 09:45:44 följande:

Det är i särklass det absolut fulaste och mest avtändande plagg en man kan bära. En man med strumpor i sandaler framstår som ett under av sexighet i jämförelse. 

Sen med min erfarenhet (har varit vårdbiträde) av mäns (generellt sett bristande) hygien kring anus så ger det mig även kväljningar om jag inte lyckas tvinga bort tankarna på stanken de där badbrallorna kommer att avge vid avtagandet. 

Och ja, du anser säkert att du är hygienisk, men jag känner inte dig eller andra män som bär detta missklädsamma plagg så jag kan ju inte veta utan väljer hellre att hålla mig så långt borta som jag kan. 

Och säkert skulle du misstänka att du är med i dolda kameran om du skulle se en man i string och strumpor i sandaler som kommer fram till dig och ber dig att ta foto på honom.
  • Anonym (m,.KL)
    Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-09 11:22:13 följande:
    Och säkert skulle du misstänka att du är med i dolda kameran om du skulle se en man i string och strumpor i sandaler som kommer fram till dig och ber dig att ta foto på honom.

Kanske, men jag skulle absolut hjälpa honom trots allt. För jag är en vänlig person. 

Dock skulle jag försöka att inte andas i fall att tills han inte stod så nära  

• Anonym (bingoberra)
    Anonym (m,.KL) skrev 2023-04-09 11:25:31 följande:

Kanske, men jag skulle absolut hjälpa honom trots allt. För jag är en vänlig person. 

Dock skulle jag försöka att inte andas i fall att tills han inte stod så nära  

Hålla andan? Han kommer väl inte be dig om att få sätta sig på ditt ansikte?
  • Anonym (m,.KL)
    Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-09 13:49:31 följande:
    Hålla andan? Han kommer väl inte be dig om att få sätta sig på ditt ansikte?
    Nej, men jag har tyvärr begåvats med ett väldigt känsligt luktsinne. 
  • Anonym (bingoberra)

Lite märklig inställning ändå, får jag säga, att i din värld, och du är en person som säger sig vara vänlig, att en man i sådan utstyrsel förväntas lukta illa. Jag tänker snarare tvärtom, att en person som har string på sig är extra noga med hygienen där bak.

• Anonym (m,.KL)
    Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-12 05:07:47 följande:

Lite märklig inställning ändå, får jag säga, att i din värld, och du är en person som säger sig vara vänlig, att en man i sådan utstyrsel förväntas lukta illa. Jag tänker snarare tvärtom, att en person som har string på sig är extra noga med hygienen där bak.

Att jag, med den erfarenhet jag har tänker att män generellt sett, oavsett kalsong/badbralletyp, har bristande hygien har väl inget med vänlighet att göra? 

Jag går ju inte runt och sniffar kring män i badbrallor, eller säger något om det till dem.  

• Anonym (bingoberra)
    Anonym (m,.KL) skrev 2023-04-12 05:30:36 följande:

Att jag, med den erfarenhet jag har tänker att män generellt sett, oavsett kalsong/badbralletyp, har bristande hygien har väl inget med vänlighet att göra? 

Jag går ju inte runt och sniffar kring män i badbrallor, eller säger något om det till dem.  

Fast med den logiken, även om du besitter en ängels vänlighet, bör du ändå springa åt andra hållet så fort du ser en man, för att män, enligt dig, inte är så bra på att tvätta sig och du har ett känsligt luktsinne, oavsett om mannen i fråga har string på sig eller ej. Å andra sidan, det det hör väl ändå lite till sunt förnuft att hålla stjärten lite extra ren när man går med string, oavsett kön, eller? Och många män med string som inte varit fräscha där bak har du stött på? ;) 
  • Anonym (SJ)

Inte fint på vare sig man eller kvinna. ser ofräscht ut 

• Anonym (bingoberra)
    Anonym (SJ) skrev 2023-04-18 00:31:51 följande:

Inte fint på vare sig man eller kvinna. ser ofräscht ut 

Saken är som baken, även om den är delad med ett snöre.
  • MrFrode

Min sambo vill att jag ahr det. Hon tycker lika mycket om att se mig i en stringbränna som jag på henne. Men först tänker jag att jag vänjer mig genom att jag använder till vardags. Om byxorna åker ned inte noja utan våga visa mig med valfena och att när jag gymmar eller simmar börja med mindre badbyxor men inte bry mig om att stå i duschen med en string bränna och byta om som ingenting.

Tror att jag kommer våga mer ju mer jag normaliserar det. Problemet är att vi killar inte har manliga förebilder som har, tänk Henry Cavil eller Cris Hemsworth göra reklam för det, klart fler män skulle!

Svar på tråden Man i stringbadbyxa i simhallen.