• Anonym (bingoberra)

Man i stringbadbyxa i simhallen.

Nu när det blivit allt vanligare att se kvinnor i stringbikini på stränder och även i simhallar, vad skulle du, käre läsare tänka om du fick syn på nån man i stringbadbyxa i simhallen?
    Varför jag undrar det? Jo, för att jag börjat praktisera detta otyg, och är så väldigt nyfiken på vad det framkallar för känslor hos folk när de ser mig. Och varför vill jag simma med just såna badbrallor? För att de tycker jag är skönast och mest praktiska för ändamålet, plus att jag vill utmana normen lite. Varför vill jag utmana normen? Den frågan kan jag inte ge nåt bra svar på. Men jag är tacksam om ni ger svar på min första fråga

• Svar på tråden Man i stringbadbyxa i simhallen.
  • Anonym (Eva)
    Agnescecila skrev 2023-04-01 19:33:36 följande:

Jag hade börjat skratta. Enligt mig är detta ett fult plagg.

Varför är just skratt din reaktion?

Är det komiskt? Varför i så fall?

Eller är du mest bara lättroad,?

Skrattar folk åt hur du klär dig? Hur reagerar du då?
  • Anonym (T)
    Anonym (Me) skrev 2023-04-01 13:47:06 följande:

De va rätt mycke string i badhuset idag!
    Inte på män va ja såg 😉

Fram för fler män i string!! Kom igen nuuu grabbar, fram med skinkorna! Va inte så pryda!
  • Anonym (Kräks)
    Anonym (Kollo) skrev 2023-04-01 07:24:05 följande:
    Typiskt bitter dynga. Om du nu är så känslig att du kräks över ett par speedos eller string, så kanske du inte bör vistas på ett allmänt badhus eller badstrand. Stackare.

Jag tycker det är osmakligt att visa upp sig i string på ett badhus. Det är ett sexualiserat plagg och man tvingar andra att se när dom är där för att motionssimma eller bada med sina barn. 

Precis som män i speedos när det tydligt avtecknar sig hur det ser ut. Och nej, jag stirrar inte, försöker snarare att inte titta alls. 

Och ja, JAG tycker det ser äckligt ut med stringbadbyxor på en kille. Ingen normal man skulle dra på sig string och använda i simhallen. 

Vill man ha det hemma, på nudiststranden eller porrklubben så bryr jag mig inte, men på allmänna platser där människor med helt andra preferenser vistas bör man hålla sig till rådande klädkod.

• Anonym (bingoberra)
    Anonym (Xenia) skrev 2023-04-01 00:01:20 följande:

Hade omedelbart satt en hagelsvärm i svanken på vederbörande och sedan låtit "hens" kropp ligga flytande i bassängen medan jag lämnade hallen.

Ja, jag har regelbundet med mig dolt hagelvapen på badhuset.

Om du är helt seriös borde du polisanmälas.
  • Anonym (bingoberra)
    Anonym (Kräks) skrev 2023-04-01 21:42:24 följande:

Jag tycker det är osmakligt att visa upp sig i string på ett badhus. Det är ett sexualiserat plagg och man tvingar andra att se när dom är där för att motionssimma eller bada med sina barn. 

Precis som män i speedos när det tydligt avtecknar sig hur det ser ut. Och nej, jag stirrar inte, försöker snarare att inte titta alls. 

Och ja, JAG tycker det ser äckligt ut med stringbadbyxor på en kille. Ingen normal man skulle dra på sig string och använda i simhallen. 

Vill man ha det hemma, på nudiststranden eller porrklubben så bryr jag mig inte, men på allmänna platser där människor med helt andra preferenser vistas bör man hålla sig till rådande klädkod.

Fast har inte badkläder i alla tider varit föremål för någon form av moralpanik som så småningom klingat av? De första badkläderna, nån gång för hundra år sedan var väl nästan mer täckande än de sk burkini (som idag också fördöms av många). Och så kom bikinin på 40- eller 50-talet, som heller inte mottogs med oblida ögon av mammor och pappor.

Det är inte normalt att en man skulle dra på sig stringbadbyxor skriver du.. Ok? Vad är normalt? Jag tvingar inte någon att titta på mig när jag dyker upp på badet, och lider heller inte av något överdrivet behov av uppmärksamhet. Att barn skulle se mig.. Och? En man är inte pedofil bara för att han simmar i stringbadbyxor, även om det är högst ovanligt. Skulle barn traumatiseras av att råka se en mans röv menar du?
  • Anonym (Eva)
    Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-02 07:48:04 följande:
    Fast har inte badkläder i alla tider varit föremål för någon form av moralpanik som så småningom klingat av? De första badkläderna, nån gång för hundra år sedan var väl nästan mer täckande än de sk burkini (som idag också fördöms av många). Och så kom bikinin på 40- eller 50-talet, som heller inte mottogs med oblida ögon av mammor och pappor.

Det är inte normalt att en man skulle dra på sig stringbadbyxor skriver du.. Ok? Vad är normalt? Jag tvingar inte någon att titta på mig när jag dyker upp på badet, och lider heller inte av något överdrivet behov av uppmärksamhet. Att barn skulle se mig.. Och? En man är inte pedofil bara för att han simmar i stringbadbyxor, även om det är högst ovanligt. Skulle barn traumatiseras av att råka se en mans röv menar du?
    Det är egentligen helt onödigt att du tar upp detta ämnet alls.

Det som inte är uttryckligen förbjudet är tillåtet.

Tjejer/ kvinnor badar mer och mer i string. Det är ett mode som funnits i andra länder länge och som äntligen äntligen är etablerad även i Sverige. Varken onormalt eller ovanligt.

Män i string i offentliga miljöer är ännu ganska ovanligt här.
    Inte olagligt eller onormalt - bara ovanligt.

Intressant hur 'provocerade' många säger sig bli som skriver här.

'Äcklad', 'osmaklig', 'kräks'.... Jamen tjena.

En sak är att gilla eller ogilla . Självklart upp till var och en.

En annan sak att döma någon offentligt genom att förlöjliga, kommentera negativt etc.

Det säger mer om de än om dig.

Just det är en aspekt som gör att många killar avstår från string i offentligheten för att undvika ev negativa reaktioner.

Jäkligt synd, för då vinner de som är negativa!

Att inte tolerera någon som avviker i sin klädsel från allmänna normen är bedrövligt.

Det gäller såklart all typ av klädsel som är laglig, tex muslimers klädsel. Du kan gilla eller ogilla för dig själv men inte döma personer.

Har aldrig hört om stringbärare som ifrågasätter andra badplagg. Däremot dyker det upp diskussioner åt andra hållet med ifrågasättande gång på gång. 

Denna tråden är ett utmärkt exempel.

Problematisering av något som inte överhuvudtaget är ett problem.

Du kan lugnt bada och sola i dina string var du vill om det inte finns ett uttryckligt skriftligt förbud.

Ett sådant har jag aldrig sett iallafall.

Jag och många andra skulle uppskatta att se dig dessutom Tungan ute
  • Anonym (bingoberra)
    Anonym (Eva) skrev 2023-04-02 09:02:52 följande:
    Det är egentligen helt onödigt att du tar upp detta ämnet alls.

Det som inte är uttryckligen förbjudet är tillåtet.

Tjejer/ kvinnor badar mer och mer i string. Det är ett mode som funnits i andra länder länge och som äntligen äntligen är etablerad även i Sverige. Varken onormalt eller ovanligt.

Män i string i offentliga miljöer är ännu ganska ovanligt här.
    Inte olagligt eller onormalt - bara ovanligt.

Intressant hur 'provocerade' många säger sig bli som skriver här.

'Äcklad', 'osmaklig', 'kräks'.... Jamen tjena.

En sak är att gilla eller ogilla . Självklart upp till var och en.

En annan sak att döma någon offentligt genom att förlöjliga, kommentera negativt etc.

Det säger mer om de än om dig.

Just det är en aspekt som gör att många killar avstår från string i offentligheten för att undvika ev negativa reaktioner.

Jäkligt synd, för då vinner de som är negativa!

Att inte tolerera någon som avviker i sin klädsel från allmänna normen är bedrövligt.

Det gäller såklart all typ av klädsel som är laglig, tex muslimers klädsel. Du kan gilla eller ogilla för dig själv men inte döma personer.

Har aldrig hört om stringbärare som ifrågasätter andra badplagg. Däremot dyker det upp diskussioner åt andra hållet med ifrågasättande gång på gång. 

Denna tråden är ett utmärkt exempel.

Problematisering av något som inte överhuvudtaget är ett problem.

Du kan lugnt bada och sola i dina string var du vill om det inte finns ett uttryckligt skriftligt förbud.

Ett sådant har jag aldrig sett iallafall.

Jag och många andra skulle uppskatta att se dig dessutom Tungan ute
    Jag personligen fördömer inte burkini. Menade bara att det finns eller kan finnas de som fördömer burkini, antagligen pga islamofobi eller vad det nu kan vara. Sedan tycker jag absolut att om en person som inte känner sig bekväm med att visa överhuvudtaget någon del av sin nakna hud offentligt, får klä sig i burkini om hen vill. 

Men va roligt att veta att det finns de som uppskattar att jag dyker upp på badet ;)
  • Anonym (Eva)
    Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-02 09:32:53 följande:
    Jag personligen fördömer inte burkini. Menade bara att det finns eller kan finnas de som fördömer burkini, antagligen pga islamofobi eller vad det nu kan vara. Sedan tycker jag absolut att om en person som inte känner sig bekväm med att visa överhuvudtaget någon del av sin nakna hud offentligt, får klä sig i burkini om hen vill. 

Men va roligt att veta att det finns de som uppskattar att jag dyker upp på badet ;)
    Vi är på samma våglängd helt klart - har burit string offentligt på stranden och badhus i 25 år, så det är killarnas tur nu äntligen!Solig
  • Markus89

är en kille som nästan bara använder string för att det är så skönt men inte stringbadbyxor då utan bara under kläderna. 
    önskar att string på män blir lite mer accepterat 

• Anonym (bingoberra)
    Anonym (Eva) skrev 2023-04-02 09:36:16 följande:
    Vi är på samma våglängd helt klart - har burit string offentligt på stranden och badhus i 25 år, så det är killarnas tur nu äntligen!Solig
    Det vore kul att se fler killar/gubbar/män i string, men jag befarar att det kommer att dröja..  Första gången jag hade ett snöre mellan skinkorna på ett badstrand var när jag gick på gymnasiet, nån gång på 90-talet. Fan va jag var nervös.. Kunde höra folk kommentera, fnissa och garva, men jag kände samtidigt att jag inte kunde hjälpa det att jag ville vara så här klädd, och sket i vad folk tyckte, fy va tråkigt med badshorts, och vilken lyx att vara kvinna och inte bli utskrattad på samma sätt!.. Jag vet att det finns också många män som skulle vilja bada i string men inte vågar. Och jag skäms att säga det men första gången jag såg en annan man i string på stranden, kände jag också nån sorts "moralisk" äckel, samtidigt som jag själv redan då kunde ligga på nån strand i samma utstyrsel.. Kvinnor i string däremot var underbart att beskåda.. Snacka om omognad och dubbelmoral.
    Förhoppningsvis kommer dagens pojkar som växer upp med pride och sagoläsande dragqueens att vara betydligt mer vidsynta än dagens vuxna pojkar.
Svar på tråden Man i stringbadbyxa i simhallen.