• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Snälla Killen
    Anonym (Giggi) skrev 2025-07-01 09:41:08 följande:
    Jag skriver ju att jag INTE tror att denna vilseledande propaganda på Familjeliv och AB:s ledarsida påverkar befolkningen.

Jag skriver ju att det är vardagsfrågor som avgör.
    Jag skriver att du är en högerpopulist mellan raderna...

Jag gav även en förklaring kring varför folk kommer att fortsätta säga nej till såna som dig och politiker med liknande unkna åsikter 🙂
    Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym (Giggi)
    Snälla Killen skrev 2025-07-01 11:52:00 följande:
    Jag skriver att du är en högerpopulist mellan raderna...

Jag gav även en förklaring kring varför folk kommer att fortsätta säga nej till såna som dig och politiker med liknande unkna åsikter 🙂
    Aha! Du försöker förolämpa mig. Då förstår ja.

Nåja. Höger är jag. Populist? Nä inte så mycket. 

Jag tro inte heller att mina inlägg här kommer att avgöra valet 2026 lika lite som den vilseledande propagandan på FL eller på AB:s ledarsida.

I slutänden komemr folk att rösta för eller emot lägre bränslepriser. För eller emot ökade resurser till polisen. För eller emot förslag på att bussa kommunens skolbarn för att uppnå rätt social mix. För eller emot ökade bidrag till andra länder. För eller emot höjda skatter.

Och så vidare.
  • Snälla Killen
    Anonym (Giggi) skrev 2025-07-01 12:20:27 följande:
    Aha! Du försöker förolämpa mig. Då förstår ja.

Nåja. Höger är jag. Populist? Nä inte så mycket. 

Jag tro inte heller att mina inlägg här kommer att avgöra valet 2026 lika lite som den vilseledande propagandan på FL eller på AB:s ledarsida.

I slutänden komemr folk att rösta för eller emot lägre bränslepriser. För eller emot ökade resurser till polisen. För eller emot förslag på att bussa kommunens skolbarn för att uppnå rätt social mix. För eller emot ökade bidrag till andra länder. För eller emot höjda skatter.

Och så vidare.
    Försöker inte ens... Enbart säger.

Fria åsikter är samtidigt välkomna men samtidigt talande när man, likt Trump, börjar jämföra media på ett itreguliärt sätt.

Lite som att börja jämföra Riks-TV med SVT...

Men trevligt att ens tidigare granne inom Täby/Danderyd väljer att slösa tid och energi på en outsider som mig 🙂

Jag är helt övertygad om att de mer vardagliga kostnaderna kan ha en avgörande effekt,  men jag är desto mer övertygad om att det är bostadspriserna och bristen på reform inom området, som kommer att rösta emot regeringen i slutändan
    Snäll? Definiera snälla...
  • Cheers

Hur det går i riksdagsvalet 2026 är det väl ingen som vet. Det är ju ett år tills dess. Det viktiga är dock att Miljöpartiet inte får något inflytande. Eller kommunisterna. Eller Centern. Eller Sossarna. Eller Liberalerna.

Cool

• KillBill
    Anonym (Giggi) skrev 2025-07-01 12:12:32 följande:
    Säg det till Jonas Attenius i Partiets verkställande utskott

---

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eyrlwa/s-mal-blanda-befolkningen

Både Sverigedemokraterna och Moderaterna har i dag anslutit sig till Socialdemokraternas förslag om att avskaffa EBO-lagen, en lag som ursprungligen infördes av Moderaterna på 1990-talet och som gav asylsökande rätt att bosätta sig var som helst i landet med fulla bidrag.

Nu är även M och SD eniga om att det är nödvändigt att inte ytterligare belasta redan utsatta områden med fler personer (läs: nyanlända) som står långt ifrån arbetsmarknaden.

Att Moderaterna och Sverigedemokraterna nu kritiserar Socialdemokraterna för förslag som de själva ställer sig bakom vittnar om hur paralyserade de är av att Socialdemokraterna har presenterat genomtänkta och effektiva åtgärder för att minska segregationen.  Tidölaget kommer falla tungt i nästa val. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2025-07-01 10:58:16 följande:

Dock så är kommunism mer sällsynt än isglass i öknen.

Kortade ned ett långt inlägg.

Wow, ett inlägg utan poäng.

Det hör fan inte hit huruvida kommunismen är "mer sällsynt" eller inte.

Fakta är att både kommunism och fascism år  och förblir två idiotismer.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • KillBill
    Mentat skrev 2025-07-01 21:27:17 följande:
    Han sålde alltså just när Saab fick en stor affär, något som borde höja aktiekursen? Det låter för mig som att han accepterade att han gjorde förlust.

Det är självklart mycket olämpligt att en regeringspolitiker handlar med aktier i ett bolag samma dag som regeringen fattar beslut om en mångmiljonaffär med just det företaget.

Det centrala i frågan är om aktieköpet gjordes före eller efter att beslutet blev känt för marknaden det vill säga, om det finns misstanke om att politikern i fråga utnyttjat insiderinformation. Om politikern har tjänat eller förlorat på affären är i sig inte det viktiga.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026