• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • klyban
    nattuw skrev 2025-08-25 22:29:57 följande:
    Som vanligt försöker du släta över mord, sprängningar och de gängkriminellas kopplingar till ditt parti.

Du menar dom som de åtgärdade.
    Vad har SD åtgärdat med vara vänner med kriminella nätverks medlemmar och ledare?

Oops, är det ens nått de gjort, och på tanke släta över.
    För i handen har vi en som löste problemet som uppstod, i and andra den som inget alls gör.

Och det är så man ser vilka som är handlingskraftiga mot gängen, även om mer krävs.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • TvillingmammaVästgöte

Jag har lyssnade på debatt på Aktuellt mellan S och L igår angående den skenande arbetslösheten. Som nu också drabbar unga akademiker. 

S talesperson , Ardalan Shekarabi, imponerade på mig. Han hade läst på om övriga nordiska länder.  Norge 2 % ,Danmark 2,5 och Sverige nästan 10%. 

S vill ha behovsprövning och mycket restriktiv arbetskraftsinvandring, vi måste satsa på de unga vi har i Sverige .
    Högern vill lösa allt med ökad arbetskraftsinvandring, samtidigt som arbetslösheten skenar! 

Vi måste också få igång ekonomin, ett bra sätt är  ökade barnbidrag, vilket alla nordiska länder, förutom Sverige höjt. Vi behöver höja barnbidragen. Nu. 

Högern vill bara göra det svårare att vara arbetslös, men de unga nyutexaminerade som nu blir arbetslösa , de vill arbeta, men företagen anställer inte.Istället för att satsa på en ung svensk kan man ta in en ingenjör tex från Indien med 5 års erfarenhet. Och det gör de stora företagen idag, på löpande band. 

• TvillingmammaVästgöte

Jag kommer efter att ha röstat på, M i två val och dessförinnan på KD, nu troligen att lägga min röst på S 2026.

Jag kommer inte att vara ensam. Jag tror att S, men även SD kommer att göra ett riktigt bra val. 

• Anonym (Villaägare)

Noll koll. 

Det enda Moderater klarar är att sänka skatter. De tror att det löser allt. Som Reinfeldt sa, Försvaret är ett särintresse, sänk skatten.

De klagar inte ens att ha koll på sina papper och dokument. 

KillBill skrev 2025-08-25 22:30:38 följande:

Det här är välförtjänt. 

www.svd.se/a/8qglnG/stort-tapp-i-fortroendet-for-ulf-kristersson

• Alexanderlukas
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-08-27 08:45:21 följande:

Jag kommer efter att ha röstat på, M i två val och dessförinnan på KD, nu troligen att lägga min röst på S 2026.

Jag kommer inte att vara ensam. Jag tror att S, men även SD kommer att göra ett riktigt bra val. 

Du vill alltså ge antisemiterna i Vänsterpartiet med makt, vilket de får genom en röst på Socialdemokraterna!
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • klyban
    Alexanderlukas skrev 2025-08-27 11:33:55 följande:
    Du vill alltså ge antisemiterna i Vänsterpartiet med makt, vilket de får genom en röst på Socialdemokraterna!

Vilka antisemiter?
    Inte de som de skulle sparka ut, och som på eget bevåg avgick från V?
    För det vore komiskt.

Två, Israel är värt ABNORMT MYCKET kritik och när de kör folkmord i Gaza och mördar journalister och bara för de gör sitt jobb(Men vi förstår, det handlar om dölja deras folkmord och koncentrationsläger de skapat.)

Och det vi lärt oss genom åren är att antisemiter finner man allra främst i SD, men av någon anledning är det då okey.

Så illa som Israel skött sig här, borde fylla flera domstolar i Haag och extrema krigsbrott.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • TvillingmammaVästgöte
    Alexanderlukas skrev 2025-08-27 11:33:55 följande:

1. Svenska riksdagsvalet handlar inte om Mellanöstern.

2. Jag röstar på Magdalena, som helst regerar utan V. Om S blir tillräckligt stort. Förhoppningsvis. 

3. Inget parti kan regera självt. SD är beroende av M som vill ha massimmigration av arbetskraftsinvandrare. 

• Mentat
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-08-27 12:15:45 följande:

1. Svenska riksdagsvalet handlar inte om Mellanöstern.

2. Jag röstar på Magdalena, som helst regerar utan V. Om S blir tillräckligt stort. Förhoppningsvis. 

3. Inget parti kan regera självt. SD är beroende av M som vill ha massimmigration av arbetskraftsinvandrare. 

Det är givetvis helt sant att inget parti kommer att få egen majoritet. (s) kommer att vara beroende av (v) och (mp) för att få igenom sin politik, vilket enligt mig är ett recept på katastrof men det är förstås bara min åsikt.

Vad gäller din tredje punkt så vet jag inte var du har fått den ifrån men den är inte korrekt. Läs själv vad (m) vill på Migration | Moderaterna och Skärpta krav för arbetskraftsinvandring | Moderaterna, sedan kan du börja dra slutsatser.
  • Mentat
    klyban skrev 2025-08-27 12:05:03 följande:

Vilka antisemiter?
    Inte de som de skulle sparka ut, och som på eget bevåg avgick från V?
    För det vore komiskt.

Två, Israel är värt ABNORMT MYCKET kritik och när de kör folkmord i Gaza och mördar journalister och bara för de gör sitt jobb(Men vi förstår, det handlar om dölja deras folkmord och koncentrationsläger de skapat.)

Och det vi lärt oss genom åren är att antisemiter finner man allra främst i SD, men av någon anledning är det då okey.

Så illa som Israel skött sig här, borde fylla flera domstolar i Haag och extrema krigsbrott.

Det finns fortfarande tusentals partimedlemmar i (v) och väljare som stöder antisemitismen: Backa Lorena! 
    Det må vara hänt att två har lämnat, men det finns många, många kvar.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026