• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-17 12:34:36 följande:
     Vi kan vara helt säkra på att en ny högerregering inte öppnar portarna igen! Det står SD som garant för. 

Portarna är fortfarande öppna och TACK VARE HÖGERN.
    Men med det sagt så går det ändå påverka, dock är det lika öppet fortfarande.

TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-17 12:41:14 följande:

Men en  ny S-regering till hösten med samarbetspartierna V, MP och C kommer troligen att öka invandringen dramatiskt.!

Inget S vill som parti  men Centerpartiet vill öka arbetskraftsinvandringen rejält, medan Vänsterpartiet och Miljöpartiet har större fokus på att ta emot  fler asylsökande. Resultatet kommer troligen bli både fler arbetskraftsinvandrare, trots hög arbetslöshet bland svenskar  samt även fler asylsökande. Och anhöriginvandrare. 

S har ingen egen majoritet och kommer att bli beroende av V, MP och C. 

Intressant att du försöker påstå saker du vet inget om och i agenda syfte.

Var det inte du som försökte påstå du fundera på rösta på såssarna?
    Inte för någon trodde på det och med tanke på vad du skriver.

En mer intressant sak och alla svikna vallöften och en ekonomi som är underutvecklad med denna regeringen mot Europa.
    Så vill du rösta på fortsatt failure, det är så man förstår att politik och dess effekter är ointressanta.
    Ta bara detta med hur SD var för arbetarklassen och de lägre inkomsttagarna, och så röstar dom igenom förslag som gjort det dyrare för arbetaren.

Och det är här man undrar varför röstar dom på ett parti som är skadligt för dig själv ekonomiskt?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • TvillingmammaVästgöte

Jag funderade ett tag seriöst på att rösta på S.
    Om S kunde regera med S egen politik hade det varit ett alternativ.
    Men jag vill INTE ha en regering som styrs av C,MP och Vänstern.
    Så jag kommer inte att rösta på S 2026. 

klyban skrev 2026-01-17 13:06:05 följande:

Portarna är fortfarande öppna och TACK VARE HÖGERN.
    Men med det sagt så går det ändå påverka, dock är det lika öppet fortfarande.

TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-17 12:41:14 följande:

Men en  ny S-regering till hösten med samarbetspartierna V, MP och C kommer troligen att öka invandringen dramatiskt.!

Inget S vill som parti  men Centerpartiet vill öka arbetskraftsinvandringen rejält, medan Vänsterpartiet och Miljöpartiet har större fokus på att ta emot  fler asylsökande. Resultatet kommer troligen bli både fler arbetskraftsinvandrare, trots hög arbetslöshet bland svenskar  samt även fler asylsökande. Och anhöriginvandrare. 

S har ingen egen majoritet och kommer att bli beroende av V, MP och C. 

Intressant att du försöker påstå saker du vet inget om och i agenda syfte.

Var det inte du som försökte påstå du fundera på rösta på såssarna?
    Inte för någon trodde på det och med tanke på vad du skriver.

En mer intressant sak och alla svikna vallöften och en ekonomi som är underutvecklad med denna regeringen mot Europa.
    Så vill du rösta på fortsatt failure, det är så man förstår att politik och dess effekter är ointressanta.
    Ta bara detta med hur SD var för arbetarklassen och de lägre inkomsttagarna, och så röstar dom igenom förslag som gjort det dyrare för arbetaren.

Och det är här man undrar varför röstar dom på ett parti som är skadligt för dig själv ekonomiskt?

• klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-17 18:32:53 följande:

Jag funderade ett tag seriöst på att rösta på S.
    Om S kunde regera med S egen politik hade det varit ett alternativ.
    Men jag vill INTE ha en regering som styrs av C,MP och Vänstern.
    Så jag kommer inte att rösta på S 2026. 

Ingen tror på dig med allt klagande på S och mot alltid försvarar högern.
    Eller tror du någon gör detta och går på det?
    För om någon skulle, så skulle du klaga på högern bra mer än nu om ens det skett.

För vi har att ekonomin har varit svårt efter Europa, och först nu börjar se lite framgångar i ekonomin.(Så typ 3 år av misslyckande där.)

Vi har SD som sade de var för arbetaren och skulle göra deras liv bättre, vad har skett?
    Jo, SD röstat på förslag som gjort det sämre ekonomiskt för arbetaren genom skattelättnader för de rikare och tagit bort saker och minskat saker för arbetaren.

Så antar du är rik och inte ens bryr dig om arbetaren.

Och att du inte skulle rösta för såssarna, det visste jag för säker över ett år sedan ALDRIG NÅGONSIN skulle ske.
    Tror du någon har missat detta?(Jag har inte.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • KillBill

Jimmie Åkesson var den enda svenska partiledaren för ett riksdagsparti som inte förmådde ta ställning mellan presidentkandidaterna Trump och Harris. Det säger mycket om hans omdöme så glöm inte bort det nför höstens svenska riksdagsval..

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • TvillingmammaVästgöte

Nu var ju inte Kamala ett så väldigt starkt kort heller,
    Men visst , man kan ju ha tveksamheter till en regering ledd av SD. 
    Ett bättre alternativ tycker jag är en regering med en moderat statsminister men med SD som största parti, där ett stort SD garanterar en stram invandringspolitik och en tuff kriminalpolitik. 

KillBill skrev 2026-01-18 09:40:31 följande:

Jimmie Åkesson var den enda svenska partiledaren för ett riksdagsparti som inte förmådde ta ställning mellan presidentkandidaterna Trump och Harris. Det säger mycket om hans omdöme så glöm inte bort det nför höstens svenska riksdagsval..

• Padirac
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 10:08:42 följande:

Nu var ju inte Kamala ett så väldigt starkt kort heller,
    Men visst , man kan ju ha tveksamheter till en regering ledd av SD. 
    Ett bättre alternativ tycker jag är en regering med en moderat statsminister men med SD som största parti, där ett stort SD garanterar en stram invandringspolitik och en tuff kriminalpolitik. 

Glöm inte att SD är ett parti som grundades av nazister och fascister, vitmakt och rasister och att SDs partiledare gick med i ett parti då den som varvade honom ordnade partiträffar där denne själv iklädde sig naziuniform.Död

SD är mot invandrare pga deras 'kultur' - det är ett etnonationalistiskt parti med kulturrasistisk ideologi.

SDs företrädare tycker kanske att det är tufft med kriminalitet, gängkriminella på bröllopsfester, flest kriminella politiker och uppmaningar till att bränna flyktingmottagningar. Kräks
  • TvillingmammaVästgöte
    Padirac skrev 2026-01-18 10:29:01 följande:
    Glöm inte att SD är ett parti som grundades av nazister och fascister, vitmakt och rasister och att SDs partiledare gick med i ett parti då den som varvade honom ordnade partiträffar där denne själv iklädde sig naziuniform.Död

SD är mot invandrare pga deras 'kultur' - det är ett etnonationalistiskt parti med kulturrasistisk ideologi.

SDs företrädare tycker kanske att det är tufft med kriminalitet, gängkriminella på bröllopsfester, flest kriminella politiker och uppmaningar till att bränna flyktingmottagningar. Kräks
    Det som är viktigt för mig är att Sverige för en mycket, mycket stram migrationspolitik och en tuff kriminalpolitik.
    Tidöregeringen börjar nu få bukt med kriminaliteten och det vore katastrof om detta nu återigen byts till saft och bullepolitik , som Vänstern och Miljöpartiet förespråkar. 
  • Padirac
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 10:49:12 följande:
    Det som är viktigt för mig är att Sverige för en mycket, mycket stram migrationspolitik och en tuff kriminalpolitik.
    Tidöregeringen börjar nu få bukt med kriminaliteten och det vore katastrof om detta nu återigen byts till saft och bullepolitik , som Vänstern och Miljöpartiet förespråkar. 
    Vad var det chefsideologen sa på det där ökända mötet...  lite nazism och fascism är ok bara man inte säger det högtKräks
  • klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 10:49:12 följande:

VI vet redan, ingen tror det allra minsta på att du har funderat att rösta på såssarna.
    Utan detta är en känd diskussionsteknik och där man ska låtsas om att vara för ett parti och sen säga jag ändrade mig för de är så kassa.

Ingen tänkande människa går på sånt, och jag såg detta direkt att här är något som inte stämmer, och så mycket riktigt senare kom det och som väntat.

• TvillingmammaVästgöte
    Padirac skrev 2026-01-18 12:09:28 följande:
    Vad var det chefsideologen sa på det där ökända mötet...  lite nazism och fascism är ok bara man inte säger det högtKräks
    Och lite kommunism som i V och lite islamism och lite pedofili som i C? 
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026