• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • klyban
    Alexanderlukas skrev 2026-01-18 16:26:03 följande:
    Är det inte dags för dig och din låtsaskompis jimbo att gå ut och leka lite i sandlådan?

Sure, men du behöver ändå inte oroa dig att användaren skulle rösta på såssarna, för det har aldrig någonsin varit aktuellt i detta val.

Men ad hominem, vad är det ett argument för?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Padirac
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 13:34:08 följande:
    Apropå C och alla dessa pedofiler som av någon anledning samlats i detta parti.

Jag såg nyligen ett klipp med Eskil Erlandsson, Centerpartisten som var landsbygdsminister. Han tyckte att en ensam bonde nog kunde få trösta sig lite, sexuellt, med djuren!
    Men SDs företrädare ursäktar du?
  • TvillingmammaVästgöte
    Padirac skrev 2026-01-18 17:38:00 följande:
    Men SDs företrädare ursäktar du?

Det var ett himla tjat om SD? Att det finns individer med märklig värdegrund i SD håller jag med om. Tyvärr finns dessa överallt i vårariksdagspartier, inte minst i  Centerpartiet.
    Det finns mig veterligen inget parti man kan rösta på om man skall vara strikt? Moderaterna, jag känner inte till någon pedofil inom Moderaterna, men jag tycker väldigt illa om det sätt som Ulf skaffade sig en fin lägenhet som var tänkt att nyttjas av utsatta kvinnor, vid Ersta Diakonisällskap. Jag gillar inte heller alla hans privata fester med tex friskolor vid Sagerska och i Harpsund även om det tydligen är tillåtet. 

Men summa sumarum, inget parti är rent eller perfekt och jag vet inte heller varför du envist ställer mig till svars för SD, jag är inte medlem i det partiet.

• Tow2Mater
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 14:07:28 följande:

Liberalerna har verkligen spårat ur. 
    Som ung var jag med i Folpartiets ungdomsförbund, men detta nuvarande  Liberalparti är ju idag så långt ifrån det gamla Folkpartiet man kan komma.
    Jag hoppas att Liberalerna åker ut ur riksdagen. 

Deras så kallade arbetsmarknadsminister är verkligen vedervärdig. Partiledaren gillar jag, men vad kan hon göra med detta ovettiga parti? 

RFSL lobbyn är stark.
  • Padirac

Enskilda personer finns det gott om. 

Ideologier är utmärkande på andra sätt. VPK var Moskvastyrda kommunister. SD är ett parti med en ideologi skapad av och för rasister, fascister, nazister och vitmakt.

Den som röstar på ett parti röstar inte främst på enskilda personer, utan ger sin röst till en partistyrelse och partiledare som driver ideologiska program och enskilda sakfrågor för att främja ideologin. 

Den som röstar på SD ger sin röst till ett parti med politik och ideologi som bygger på etnonationalism, rasism som har sin grund i nazism och fascism.

TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 17:48:39 följande:

Det var ett himla tjat om SD? Att det finns individer med märklig värdegrund i SD håller jag med om. Tyvärr finns dessa överallt i vårariksdagspartier, inte minst i  Centerpartiet.
    Det finns mig veterligen inget parti man kan rösta på om man skall vara strikt? Moderaterna, jag känner inte till någon pedofil inom Moderaterna, men jag tycker väldigt illa om det sätt som Ulf skaffade sig en fin lägenhet som var tänkt att nyttjas av utsatta kvinnor, vid Ersta Diakonisällskap. Jag gillar inte heller alla hans privata fester med tex friskolor vid Sagerska och i Harpsund även om det tydligen är tillåtet. 

Men summa sumarum, inget parti är rent eller perfekt och jag vet inte heller varför du envist ställer mig till svars för SD, jag är inte medlem i det partiet.

• Padirac

Pedofiler finns troligen i alla partier.

Exempel på S- och M-politiker finns här: (ca 5 sekunder att googla)

www.aftonbladet.se/nyheter/a/rLP0KK/politikerna-ar-pedofiler

• Padirac

SDs kopplingar, finansiering av SDanknuten media och metoder från Ryssland?

www.europaportalen.se/notis/2024/06/sds-eu-toppar-kampanjade-med-hogerextremt-och-ryssvanligt-konto

cornucopia.se/2016/09/aftonbladet-avslojar-mer-ryska-pengar/

www.svd.se/a/5qWrE/putins-skugga-faller-over-akessons-nobel-fest

Är det rimligt att försvara en röst på SD med tanke på bagaget i fråga om ideologi, vandel och kopplingar till främmande makt?
  • Alexanderlukas
    Padirac skrev 2026-01-18 19:42:41 följande:
    SDs kopplingar, finansiering av SDanknuten media och metoder från Ryssland?

www.europaportalen.se/notis/2024/06/sds-eu-toppar-kampanjade-med-hogerextremt-och-ryssvanligt-konto

cornucopia.se/2016/09/aftonbladet-avslojar-mer-ryska-pengar/

www.svd.se/a/5qWrE/putins-skugga-faller-over-akessons-nobel-fest

Är det rimligt att försvara en röst på SD med tanke på bagaget i fråga om ideologi, vandel och kopplingar till främmande makt?
    Är du helt besatt av SD?

Så fort SD kommer på tal i någon tråd så är du där och klistrar in i stort sett samma länkar oavsett ämne. 
    Det verkar som att i din värld så är Mao, Hitler, Stalin mfl tyranner bara en viskning jämfört med S?

Det känns inte helt sunt!
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • Padirac
    Alexanderlukas skrev 2026-01-18 19:57:08 följande:
    Är du helt besatt av SD?

Så fort SD kommer på tal i någon tråd så är du där och klistrar in i stort sett samma länkar oavsett ämne. 
    Det verkar som att i din värld så är Mao, Hitler, Stalin mfl tyranner bara en viskning jämfört med S?

Det är många här inne som säger att det är bra att rösta på Mao, Hitler och Stalin

SDs koppling till Hitler går inte att förneka, de gör det väl inte ens själv i den första delen av sin vitbok, även om det finns en del här inne som är besatta av att förneka SDs ideologiska grund i nazism och fascism och istället vill brunsmeta andra partier oavsett det handlar om elektricitet, brottslighet eller whatever.

SDs media och troll finansierade av ryska pengar är väl kända. 

Nu kommer det säkert nån besatt kommentar om något annat parti. What about?
  • Padirac
    Alexanderlukas skrev 2026-01-18 19:58:32 följande:

* Viskning med SD*

Känner du till SDs koppling till Hitler?  Personerna som deltog i Hitlers arne och var med och grundade SDs lokala parti föreningar?
  • Padirac
    Padirac skrev 2026-01-18 20:04:48 följande:
    Känner du till SDs koppling till Hitler?  Personerna som deltog i Hitlers arne och var med och grundade SDs lokala parti föreningar?
    *Arme
  • Alexanderlukas
    Padirac skrev 2026-01-18 20:03:30 följande:
    Det är många här inne som säger att det är bra att rösta på Mao, Hitler och Stalin

SDs koppling till Hitler går inte att förneka, de gör det väl inte ens själv i den första delen av sin vitbok, även om det finns en del här inne som är besatta av att förneka SDs ideologiska grund i nazism och fascism och istället vill brunsmeta andra partier oavsett det handlar om elektricitet, brottslighet eller whatever.

SDs media och troll finansierade av ryska pengar är väl kända. 

Nu kommer det säkert nån besatt kommentar om något annat parti. What about?
    Men besatt av SD är du allt, jösses anamma. 

Är SD det första du tänker på när du vaknar varje morgon?
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • klyban

SÅ man ska inte prata om SD pedofiler?
    Intressant.

Alexanderlukas skrev 2026-01-18 18:15:23 följande:

Här är en till centerpartist som tycker om barn, så förbannat äckligt.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/c-toppen-gustav-hemming-onanerade-framfor-barn-far-villkorlig-dom/

Och SD har såna som gillar barn sexuellt också, betyder det då att du inte ska rösta på dom och med tanken på att det är så äckligt?
    Eller är det här fromleriet kommer?

Alexanderlukas skrev 2026-01-18 19:57:08 följande:
    Är du helt besatt av SD?

Med mångårig erfarenhet av användaren, så om h*n är besatt av något så är det saklighet och fakta.
    Men det verkar du tycka är jobbigt, vad är det om?

Alexanderlukas skrev 2026-01-18 20:12:47 följande:
    Men besatt av SD är du allt, jösses anamma. 

Är SD det första du tänker på när du vaknar varje morgon?

Det finns inte så många partier, så vad inbillar du dig vem man ska prata om ens?

Och varför inte ta upp detta koppling till fascism och nazist för?

Och vad SD gjorde i ryssland krim med putin nära personer undrar vi vad det var om, för det är rätt skumt.

Vad faan gjorde dom där, eller agerade valövervakare på riggade val, var det träning?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026