Enskilda personer finns det gott om.
Ideologier är utmärkande på andra sätt. VPK var Moskvastyrda kommunister. SD är ett parti med en ideologi skapad av och för rasister, fascister, nazister och vitmakt.
Den som röstar på ett parti röstar inte främst på enskilda personer, utan ger sin röst till en partistyrelse och partiledare som driver ideologiska program och enskilda sakfrågor för att främja ideologin.
Den som röstar på SD ger sin röst till ett parti med politik och ideologi som bygger på etnonationalism, rasism som har sin grund i nazism och fascism.
TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 17:48:39 följande:
Det var ett himla tjat om SD? Att det finns individer med märklig värdegrund i SD håller jag med om. Tyvärr finns dessa överallt i vårariksdagspartier, inte minst i Centerpartiet.
Det finns mig veterligen inget parti man kan rösta på om man skall vara strikt? Moderaterna, jag känner inte till någon pedofil inom Moderaterna, men jag tycker väldigt illa om det sätt som Ulf skaffade sig en fin lägenhet som var tänkt att nyttjas av utsatta kvinnor, vid Ersta Diakonisällskap. Jag gillar inte heller alla hans privata fester med tex friskolor vid Sagerska och i Harpsund även om det tydligen är tillåtet.
Men summa sumarum, inget parti är rent eller perfekt och jag vet inte heller varför du envist ställer mig till svars för SD, jag är inte medlem i det partiet.