• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • TvillingmammaVästgöte
    klyban skrev 2026-01-18 12:59:27 följande:

VI vet redan, ingen tror det allra minsta på att du har funderat att rösta på såssarna.
    Utan detta är en känd diskussionsteknik och där man ska låtsas om att vara för ett parti och sen säga jag ändrade mig för de är så kassa.

Ingen tänkande människa går på sånt, och jag såg detta direkt att här är något som inte stämmer, och så mycket riktigt senare kom det och som väntat.

Jag har redan röstat på socialdemokraterna en gång, när Kjell-Ove Feldt var finansminister. Jag tycker att socialdemokraterna har , eller åtminstone har haft,  i grunden bra politik som förenar marknadsekonomi, socialt ansvar och ett långsiktigt ansvar för landet. 

Men förr lät heller  inte S småpartierna diktera villkoren. Om S vinner i höst blir det inte S som styr. V, Mp, C kommer att diktera villkoren och S kommer att acceptera allt för att få regeringsmakten , tror jag, tyvärr. Det kommer att bli ökad arbetskraftsinvandring som Centern vill ha, trots vår höga akademikerarbetslöshet. Det kommer att bli ökad asylinvandring, fler anhöriginvandrare och saft och bullepolitik till kriminella som V och Mp vill ha. Vad MP kommer hitta på mer kan man bara drömma mardrömmar om. 

• Padirac
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 13:01:35 följande:
    Och lite kommunism som i V och lite islamism och lite pedofili som i C? 
    Du får ju rösta på dem oxå om du delar deras _politiska_ övertygelser och _ideologiska grunder_

Av samma skäl som VPK hölls utanför regeringsmakt (direkta kopplingar till och pengar från Sovjetkommunism/Moskva/Kreml borde SD hållas utanför regeringsmakt (direkta kopplingar till och pengar från nazism/fascism/vitmakt och Kreml)

Senaste uppmärksammade pedofilen inom politiken var en representant för SD. - så då är det väl rimligt att du klassar SD som ett kulturrasistiskt parti med grunder i nazism ch fascism, vitmakt och rasism?  Eller missförstår jag dig? 

SDs försvarare brukar ju säga att SDs alla bruna kopplingar och historia är enskilda personer, men tvärt om för alla andra partier
  • klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 13:11:17 följande:

Jag har redan röstat på socialdemokraterna en gång, när Kjell-Ove Feldt var finansminister. Jag tycker att socialdemokraterna har , eller åtminstone har haft,  i grunden bra politik som förenar marknadsekonomi, socialt ansvar och ett långsiktigt ansvar för landet. 

Men förr lät heller  inte S småpartierna diktera villkoren. Om S vinner i höst blir det inte S som styr. V, Mp, C kommer att diktera villkoren och S kommer att acceptera allt för att få regeringsmakten , tror jag, tyvärr. Det kommer att bli ökad arbetskraftsinvandring som Centern vill ha, trots vår höga akademikerarbetslöshet. Det kommer att bli ökad asylinvandring, fler anhöriginvandrare och saft och bullepolitik till kriminella som V och Mp vill ha. Vad MP kommer hitta på mer kan man bara drömma mardrömmar om. 

Jag identifierade direkt att du aldrig hade en allra minsta tanke på att rösta på såssarna.

Också rätt fascinerande hur du klagat på ekonomin också med förra regeringen, och nu när SD möjliggjort att det blivit sämre för arbetaren och låg inkomsttagaren, så inser man det var nonsens att ekonomi var viktigt.

Och ekonomin har de fallerat svårt med, men du står och hurrar ändå.

Vet du vad som är mest intressant, precis ingenting har skett som ska fått dig att ändra dig om såssarna och rösta på dom.
    Men ändå "ändrade" du dig, du tror ingen uppmärksammar detta faktum?

Det är så vi vet om att såssarna aldrig har varit aktuella.

Jag skrattade riktigt svårt och när du pratar om att du röstade på såssarna för mer än 36 år sedan, vad inbillade du det argumentet skulle hjälpa med, för det bara bekräftar att du har aldrig någonsin tänkt rösta på såssarna.

Och detta gör en svårt fascinerad också, och att högerregeringen var de som öppnade portarna för invandring.
    Men helt plötsligt är detta faktat inget problem, det är där och då dina ord blir till fromleri och för att det inte alls är ett problem då.

Och det med lite pedofili i C, det är ju hemskt och man kan anta det är hemskt för dig med.
    Men som argument är ju det betydelselöst, för tydligen är inte pedofili i SD nått problem då och när du mörkar det.

Padirac skrev 2026-01-18 13:12:06 följande:
    Du får ju rösta på dem oxå om du delar deras _politiska_ övertygelser och _ideologiska grunder_

Av samma skäl som VPK hölls utanför regeringsmakt (direkta kopplingar till och pengar från Sovjetkommunism/Moskva/Kreml borde SD hållas utanför regeringsmakt (direkta kopplingar till och pengar från nazism/fascism/vitmakt och Kreml)

Senaste uppmärksammade pedofilen inom politiken var en representant för SD. - så då är det väl rimligt att du klassar SD som ett kulturrasistiskt parti med grunder i nazism ch fascism, vitmakt och rasism?  Eller missförstår jag dig? 

SDs försvarare brukar ju säga att SDs alla bruna kopplingar och historia är enskilda personer, men tvärt om för alla andra partier

Vi har lärt oss med trumpen att lite pedofili/sex med minderåriga är inget att prata om och om det är deras egna.

Men det är fascinerande och se deta, och sen hur användaren försöker inbilla sig att såssarna ens varit i tankarna inför detta valet.
    Och det mer komiska är att inget har skett som skulle få någon att ändra sig på detta och pga de har ingen beslutsfattande.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • TvillingmammaVästgöte
    Padirac skrev 2026-01-18 13:12:06 följande:

Apropå C och alla dessa pedofiler som av någon anledning samlats i detta parti.

Jag såg nyligen ett klipp med Eskil Erlandsson, Centerpartisten som var landsbygdsminister. Han tyckte att en ensam bonde nog kunde få trösta sig lite, sexuellt, med djuren!
  • KillBill
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 10:49:12 följande:
    Det som är viktigt för mig är att Sverige för en mycket, mycket stram migrationspolitik och en tuff kriminalpolitik.
    Tidöregeringen börjar nu få bukt med kriminaliteten och det vore katastrof om detta nu återigen byts till saft och bullepolitik , som Vänstern och Miljöpartiet förespråkar. 

En stram migrationspolitik får du oavsett vilket block du röstar på. Skillnaden är vem som sätter tonen och drar gränserna. Självklart bör man inte lägga sin röst på ett block där Sverigedemokraterna, som största parti, i praktiken styr politiken.

Det som sker just nu i USA visar med all tydlighet vad som händer när populistiska och främlingsfientliga krafter får ett avgörande inflytande. Ett sådant Sverige vill vi inte ha

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • TvillingmammaVästgöte
    KillBill skrev 2026-01-18 13:37:09 följande:

En stram migrationspolitik får du oavsett vilket block du röstar på. Skillnaden är vem som sätter tonen och drar gränserna. Självklart bör man inte lägga sin röst på ett block där Sverigedemokraterna, som största parti, i praktiken styr politiken.

Det som sker just nu i USA visar med all tydlighet vad som händer när populistiska och främlingsfientliga krafter får ett avgörande inflytande. Ett sådant Sverige vill vi inte ha

Tycker du bättre om kommunism som i Venezuela?
  • KillBill
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 13:34:08 följande:

Jag såg nyligen ett klipp med Eskil Erlandsson, Centerpartisten som var landsbygdsminister. Han tyckte att en ensam bonde nog kunde få trösta sig lite, sexuellt, med djuren!
    Apprpå sexualbrott så kommer är en nyhet från i veckan..

SD-Politiker åtalas, stoppade ner handen innanför byxorna och gjorde runk- rörelse inför två kvinnor på gatan..

www.expressen.se/nyheter/politik/sd-politiker-atalas-sitter-kvar-pa-sin-post/

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 13:34:08 följande:

Intressant att pedofiler i SD är något du undviker.
    Dock så finns pedofiler i alla läger tragiskt nog, men vilka alla dessa pedofiler är?
    Dock intressant att tagit detta från kaninhålet och Riks, inte undra på att det blir så konstiga saker som tex inbilla oss att du ens en tusendel har funderat på såssarna.(Men kanske du inte förstår att dina texter avslöjade dig direkt.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • TvillingmammaVästgöte

Trump är galen, och har fått storhetsvansinne, det är knappast Jimmies fel. 

Snarare Putin, jag tror Putin hittat på detta med Grönland, perfekt sätt att förstöra NATO.
    Att angripa Venezuela var ju tydligen ett förslag från Putin. 

Trump pratar för mycket med Putin som är en mästerlig manipulatör.

• TvillingmammaVästgöte
    KillBill skrev 2026-01-18 13:37:09 följande:

Jag tror verkligen inte att Centerpartiet, Miljöpartiet och Vänstern vill ha en stram migrationspolitik? S vill det ja, men absolut inte de möjliga samarbetspartierna.

Har du källor som visar på detta? Länka gärna i så fall, vore intressant att se.

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026