TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 13:11:17 följande:
Jag har redan röstat på socialdemokraterna en gång, när Kjell-Ove Feldt var finansminister. Jag tycker att socialdemokraterna har , eller åtminstone har haft, i grunden bra politik som förenar marknadsekonomi, socialt ansvar och ett långsiktigt ansvar för landet.
Men förr lät heller inte S småpartierna diktera villkoren. Om S vinner i höst blir det inte S som styr. V, Mp, C kommer att diktera villkoren och S kommer att acceptera allt för att få regeringsmakten , tror jag, tyvärr. Det kommer att bli ökad arbetskraftsinvandring som Centern vill ha, trots vår höga akademikerarbetslöshet. Det kommer att bli ökad asylinvandring, fler anhöriginvandrare och saft och bullepolitik till kriminella som V och Mp vill ha. Vad MP kommer hitta på mer kan man bara drömma mardrömmar om.
Jag identifierade direkt att du aldrig hade en allra minsta tanke på att rösta på såssarna.
Också rätt fascinerande hur du klagat på ekonomin också med förra regeringen, och nu när SD möjliggjort att det blivit sämre för arbetaren och låg inkomsttagaren, så inser man det var nonsens att ekonomi var viktigt.
Och ekonomin har de fallerat svårt med, men du står och hurrar ändå.
Vet du vad som är mest intressant, precis ingenting har skett som ska fått dig att ändra dig om såssarna och rösta på dom.
Men ändå "ändrade" du dig, du tror ingen uppmärksammar detta faktum?
Det är så vi vet om att såssarna aldrig har varit aktuella.
Jag skrattade riktigt svårt och när du pratar om att du röstade på såssarna för mer än 36 år sedan, vad inbillade du det argumentet skulle hjälpa med, för det bara bekräftar att du har aldrig någonsin tänkt rösta på såssarna.
Och detta gör en svårt fascinerad också, och att högerregeringen var de som öppnade portarna för invandring.
Men helt plötsligt är detta faktat inget problem, det är där och då dina ord blir till fromleri och för att det inte alls är ett problem då.
Och det med lite pedofili i C, det är ju hemskt och man kan anta det är hemskt för dig med.
Men som argument är ju det betydelselöst, för tydligen är inte pedofili i SD nått problem då och när du mörkar det.
Padirac skrev 2026-01-18 13:12:06 följande:
Du får ju rösta på dem oxå om du delar deras _politiska_ övertygelser och _ideologiska grunder_
Av samma skäl som VPK hölls utanför regeringsmakt (direkta kopplingar till och pengar från Sovjetkommunism/Moskva/Kreml borde SD hållas utanför regeringsmakt (direkta kopplingar till och pengar från nazism/fascism/vitmakt och Kreml)
Senaste uppmärksammade pedofilen inom politiken var en representant för SD. - så då är det väl rimligt att du klassar SD som ett kulturrasistiskt parti med grunder i nazism ch fascism, vitmakt och rasism? Eller missförstår jag dig?
SDs försvarare brukar ju säga att SDs alla bruna kopplingar och historia är enskilda personer, men tvärt om för alla andra partier
Vi har lärt oss med trumpen att lite pedofili/sex med minderåriga är inget att prata om och om det är deras egna.
Men det är fascinerande och se deta, och sen hur användaren försöker inbilla sig att såssarna ens varit i tankarna inför detta valet.
Och det mer komiska är att inget har skett som skulle få någon att ändra sig på detta och pga de har ingen beslutsfattande.