• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-20 14:57:06 följande:

Vad är det som kostar 6 miljarder? Förklara gärna varför det kostar så mycket. 
    Låter snarare som att Migrationsverket inte vill göra detta ?

Förklara vad som är fel istället, det är felräknat, vad är det du inte förstår med den enkla?
    Men den delen glömde du.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Mentat
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-20 14:57:06 följande:

Vad är det som kostar 6 miljarder? Förklara gärna varför det kostar så mycket. 
    Låter snarare som att Migrationsverket inte vill göra detta ?

Notera att det i texten står "i värsta fall upp till 6 mdr", vilket i vänsterns argumentation genast förvandlas till ett fastslaget faktum. 
  • klyban
    Mentat skrev 2026-01-20 17:31:13 följande:
    Notera att det i texten står "i värsta fall upp till 6 mdr", vilket i vänsterns argumentation genast förvandlas till ett fastslaget faktum. 

Det betyder att kostnaden är fel och att den blir bra högre, men kanske inte så hög.
    Dock ej uteslutet.

Katastrof med så dåliga beräkningar gjorda och att siffrorna är bra högre.
    Men såklart, inga problem avsett?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Rataxes
    K Markatta skrev 2026-01-20 17:18:07 följande:

Någon som är sugen på följande?

* Morgan som utrikesminister

* Återinförd feministisk utrikespolitik

* Kraftigt höjt bistånd

www.tv4.se/artikel/5S7mxHUxMZjFSl6lRpvTsQ/loeftet-vid-valvinst-ska-aterinfoera-feministiska-utrikespolitiken

Fy fan, det kryper i mig när jag ser eller hör den där lismande fånen.
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • klyban
    Rataxes skrev 2026-01-20 19:28:00 följande:
    Fy fan, det kryper i mig när jag ser eller hör den där lismande fånen.
    Haha, som det skulle spela roll och när du är så polariserad då precis VART enda som inte är högerblivna får samma kommentarer Solig
  • Mentat
    klyban skrev 2026-01-20 19:51:33 följande:
    Haha, som det skulle spela roll och när du är så polariserad då precis VART enda som inte är högerblivna får samma kommentarer Solig
    *plockar fram en spegel*...
  • klyban
    Mentat skrev 2026-01-20 20:40:34 följande:
    *plockar fram en spegel*...

Saklighet och fakta är inte att vara polariserad.

Dock om vi frånser mig i detta, menar du inte det är vad vi får från taxen och alltid samma sak sker och de hemska som inte är långt till höger och hur PRECIS INGENTING ÄR ACCEPTABELT av denna användare då?

Hur kan du missat, eller är detta screening?

• Mentat

Det här var ju tämligen uppseendeväckande: Fler har förtroende för Åkesson än för Andersson: Jimmie Åkesson får högre förtroendesiffror än Magdalena Andersson 

Nu är ju skillnaden minimal och rimligtvis inom felmarginalen men ändå, det rapporteras ju regelbundet om sådana här mätningar.

Iofs har jag alltid tyckt att frågan i sig är oklar: Menar man med "förtroende" att man gillar partiledaren och dennes/dennas politik eller menar man att man tror att personen är duktig på att få gehör för sin politik och driva sina frågor även om man själv finner dem avskyvärda?

• Alexanderlukas
    Mentat skrev 2026-01-23 09:53:15 följande:

Det här var ju tämligen uppseendeväckande: Fler har förtroende för Åkesson än för Andersson: Jimmie Åkesson får högre förtroendesiffror än Magdalena Andersson 

Nu är ju skillnaden minimal och rimligtvis inom felmarginalen men ändå, det rapporteras ju regelbundet om sådana här mätningar.

Iofs har jag alltid tyckt att frågan i sig är oklar: Menar man med "förtroende" att man gillar partiledaren och dennes/dennas politik eller menar man att man tror att personen är duktig på att få gehör för sin politik och driva sina frågor även om man själv finner dem avskyvärda?

Även om skillnaden är minimal, så är den tillräcklig för att Bill kommer att gå i taket och skylla på fel i mätningen.
    Håll stånd mot kulturvänstern!
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026