• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 13:48:58 följande:

Trump är galen, och har fått storhetsvansinne, det är knappast Jimmies fel. 

Snarare Putin, jag tror Putin hittat på detta med Grönland, perfekt sätt att förstöra NATO.
    Att angripa Venezuela var ju tydligen ett förslag från Putin. 

Trump pratar för mycket med Putin som är en mästerlig manipulatör.

Men jimbos svar är Solig
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • TvillingmammaVästgöte
    klyban skrev 2026-01-18 13:44:52 följande:

Intressant att pedofiler i SD är något du undviker.
    Dock så finns pedofiler i alla läger tragiskt nog, men vilka alla dessa pedofiler är?
    Dock intressant att tagit detta från kaninhålet och Riks, inte undra på att det blir så konstiga saker som tex inbilla oss att du ens en tusendel har funderat på såssarna.(Men kanske du inte förstår att dina texter avslöjade dig direkt.)

Jag undviker alla pedofiler. 

Och de som utnyttjar djur, som Centerpartiets landsbygdsminister talade så varmt om. 

• Alexanderlukas
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 13:51:36 följande:

Jag tror verkligen inte att Centerpartiet, Miljöpartiet och Vänstern vill ha en stram migrationspolitik? S vill det ja, men absolut inte de möjliga samarbetspartierna.

Har du källor som visar på detta? Länka gärna i så fall, vore intressant att se.

Självklart bör man inte lägga sin röst på Socialdemokraterna för trots att de är största partiet i den röd-gröna sörjan, så sitter de i knät på miljöpartiet och vänsterpartiet.
    Vilket innebär att det blir fritt blås på Öresundsbron och vi kan se oss i stjärnorna efter en stram migrationspolitik.

#maktenframförallt
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • KillBill
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 13:53:22 följande:

Och de som utnyttjar djur, som Centerpartiets landsbygdsminister talade så varmt om. 

Här är några exempel på förslag från SDs kompisar Liberalerna..

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • TvillingmammaVästgöte

Liberalerna har verkligen spårat ur. 
    Som ung var jag med i Folpartiets ungdomsförbund, men detta nuvarande  Liberalparti är ju idag så långt ifrån det gamla Folkpartiet man kan komma.
    Jag hoppas att Liberalerna åker ut ur riksdagen. 

Deras så kallade arbetsmarknadsminister är verkligen vedervärdig. Partiledaren gillar jag, men vad kan hon göra med detta ovettiga parti? 

KillBill skrev 2026-01-18 14:03:22 följande:
    Här är några exempel på förslag från SDs kompisar Liberalerna..

• KillBill
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 14:07:28 följande:

Som ung var jag med i Folpartiets ungdomsförbund, men detta nuvarande  Liberalparti är ju idag så långt ifrån det gamla Folkpartiet man kan komma.

Deras så kallade arbetsmarknadsminister är verkligen vedervärdig. Partiledaren gillar jag, men vad kan hon göra med detta ovettiga parti? 

Oavsett vad du tycker så är Liberalermna tillsammans med SD en del av din sida i politiken..
  • TvillingmammaVästgöte
    KillBill skrev 2026-01-18 14:48:44 följande:
    Oavsett vad du tycker så är Liberalermna tillsammans med SD en del av din sida i politiken..
    Inte så länge till. Efter 2026 finns inga liberaler i riksdagen. 
  • KillBill

Alla bör ha Jimmie Åkessons bristande omdöme i åtanke, exempelvis hans okritiska beundran för Donald Trump, innan man lägger sin röst i nästa svenska riksdagsval..

• klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 13:53:22 följande:

Jag också undviker alla pedofiler, dock är det intressant att du sorterar ut ett parti och när SD har flera tex.

För jag har inget övers för pedofiler oavsett vart de är i politiken.

Och lasta ett parti för pedofiler som de inte vet om, det har inte mycket med partiet och göra.
    Och din oärlighet och göra det till det är Centerns fel att de inte lyckades identifiera en pedofil och aldrig låta den vara med i C:

Men det är lugnt, förstår detta är agendan och har alltid varit mot partierna vänster till mitten.
    Och i agendan försöker du inbilla dig det är partiets fel och i syfte smutskasta C.

Alexanderlukas skrev 2026-01-18 13:59:00 följande:
    Självklart bör man inte lägga sin röst på Socialdemokraterna för trots att de är största partiet i den röd-gröna sörjan, så sitter de i knät på miljöpartiet och vänsterpartiet.
    Vilket innebär att det blir fritt blås på Öresundsbron och vi kan se oss i stjärnorna efter en stram migrationspolitik.

#maktenframförallt

DU behöver inte oroa dig, användaren har aldrig någonsin haft en tanke på rösta på såssarna i detta valet.

TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 14:07:28 följande:

Undrar vad du svara på, vet du?

TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 14:50:49 följande:

Och ändå är dom där nu Solig
    Har du missat?

Men intressant copingmekanism.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Alexanderlukas
    klyban skrev 2026-01-18 16:22:18 följande:

Jag också undviker alla pedofiler, dock är det intressant att du sorterar ut ett parti och när SD har flera tex.

För jag har inget övers för pedofiler oavsett vart de är i politiken.

Och lasta ett parti för pedofiler som de inte vet om, det har inte mycket med partiet och göra.
    Och din oärlighet och göra det till det är Centerns fel att de inte lyckades identifiera en pedofil och aldrig låta den vara med i C:

Men det är lugnt, förstår detta är agendan och har alltid varit mot partierna vänster till mitten.
    Och i agendan försöker du inbilla dig det är partiets fel och i syfte smutskasta C.

Alexanderlukas skrev 2026-01-18 13:59:00 följande:

#maktenframförallt

DU behöver inte oroa dig, användaren har aldrig någonsin haft en tanke på rösta på såssarna i detta valet.

Undrar vad du svara på, vet du?

TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-18 14:50:49 följande:

Och ändå är dom där nu Solig
    Har du missat?

Men intressant copingmekanism.

Är det inte dags för dig och din låtsaskompis jimbo att gå ut och leka lite i sandlådan?
    Håll stånd mot kulturvänstern!
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026