• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Mentat
    Anonym (Gråben) skrev 2026-03-11 18:15:24 följande:

[...]

Det är alltså sällan bara ett ?utbrott? ? oftast är det en del av ett större mönster. 

Ett mycket tydligt mönster är att dagens opposition genomgående och konsekvent använder uttrycket "Tidölaget", vilket subliminalt leder tankarna till "tidelag". Det är absolut ingen tillfällighet, så ja: Du har helt rätt i att man kan hitta diverse mönster.
  • klyban
    Mentat skrev 2026-03-11 18:43:09 följande:
    Ett mycket tydligt mönster är att dagens opposition genomgående och konsekvent använder uttrycket "Tidölaget", vilket subliminalt leder tankarna till "tidelag". Det är absolut ingen tillfällighet, så ja: Du har helt rätt i att man kan hitta diverse mönster.

Dock är det vad dom ville kalla sig och tidö Solig

Berättar du att deras egna ord är nu en belastning?

För det vore lite komiskt om ni backar tidö, för det berättar att ni inte längre gillar tidö.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Mentat
    klyban skrev 2026-03-11 19:33:56 följande:

Dock är det vad dom ville kalla sig och tidö Solig

Berättar du att deras egna ord är nu en belastning?

För det vore lite komiskt om ni backar tidö, för det berättar att ni inte längre gillar tidö.

Beklagar att jag använde trestaviga ord, men inlägget riktade sig inte till dig.
  • Padirac

SDs ständiga dragning till partier och personer med direkta  ideologiska och ekonomiska kopplingar till Kreml

På Åkessonskt maner vet de ingenting om någonting, att de inte vet någonting om partiet de vill komma närmare är kanske inte så konstigt egentligen, de säger sig ju inte heller veta någonting om sitt eget partis historia och partiets ideologi...

www.expressen.se/nyheter/politik/bilden-visar-sds-mote--med-ryssvanliga-partiet/

Här knyter Sverigedemokraterna närmare band med det brittiska partiet Reform UK ? som gång på gång avslöjats med att gå Kremls ärenden.

Nyligen dömdes en tidigare toppolitiker för partiet till över tio års fängelse för att ha tagit emot mutor av pro-ryska intressen.
    ? Jag har inte full koll på brittisk politik, säger riksdagsmannen Tobias Andersson, SD, som var med på resan
  • klyban
    Mentat skrev 2026-03-11 21:05:28 följande:
    Beklagar att jag använde trestaviga ord, men inlägget riktade sig inte till dig.

Du är på ett öppet forum, tål du ingen svarar dina inlägg, så svara inte på någon inlägg så slipper du det Solig 

Men förstår det är jobbigt att de är tidö, en gåta dock.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Gråben)
    Mentat skrev 2026-03-11 18:43:09 följande:
    Detta existerar nog mest ii din fantasi. Har själv aldrig hört ordet förrän jag läste det här. 

Kanske existerar det bara i sociala media bland trollen
  • Alexanderlukas
    Anonym (Gråben) skrev 2026-03-12 13:13:03 följande:
    Detta existerar nog mest ii din fantasi. Har själv aldrig hört ordet förrän jag läste det här. 

Det stämmer! Bland de socialdemokratiska trollen är det ett vanligt uttryck, underförstått med syfte att smutskasta nuvarande regering.
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • Anonym (Gråben)
    Alexanderlukas skrev 2026-03-12 13:42:56 följande:
    Det stämmer! Bland de socialdemokratiska trollen är det ett vanligt uttryck, underförstått med syfte att smutskasta nuvarande regering.
    Nu är jag inte speciellt intresserad av vad trollen på bägge sidor säger, något jag säkert inte är ensam om. 

Därför tycker jag nog att det känns lite obetänkt att introducera detta uttryck här i tråden.  Vi vill väl föra någorlunda seriösa diskussioner här,  än fast forumet är anonymt?  

För mig är det i alla fall solklart att Tidö samarbetet tagit död på nästan all liberalism inom borgerligheten i vårt land och att de liberalt sinnade bara har ett alternativ till stadsminister och det är Andersson.
  • klyban
    Anonym (Gråben) skrev 2026-03-12 13:13:03 följande:

Aldrig hört det heller, och när jag ljudar ordleken så låter det inte ens lika heller.
    Alexanderlukas skrev 2026-03-12 13:42:56 följande:

Ohh, dåliga projiceringar av dig.
    Och när det är SD som har trollfabriker som inte skulle existera, och som jimbo sade efter avslköjandet skulle utökas.

Och du pratar om såsse media som alla kan ta reda på vem som står bakom, än jimbos trollfabriker som jimbo ljög om i över ett decennier om och att det inte existerade.

Det berättar hu svårt mediokert dålig din projicering var och när du utelämnar så mycket vital fakta som berättade att du försökte desinformera.

• Alexanderlukas
    Anonym (Gråben) skrev 2026-03-12 14:41:35 följande:
    Nu är jag inte speciellt intresserad av vad trollen på bägge sidor säger, något jag säkert inte är ensam om. 

Därför tycker jag nog att det känns lite obetänkt att introducera detta uttryck här i tråden.  Vi vill väl föra någorlunda seriösa diskussioner här,  än fast forumet är anonymt?  

För mig är det i alla fall solklart att Tidö samarbetet tagit död på nästan all liberalism inom borgerligheten i vårt land och att de liberalt sinnade bara har ett alternativ till stadsminister och det är Andersson.
    Vad bra att du inte är intresserad av trollen, det borde fler vara istället för att kalla regeringen för Tidölaget i inlägg efter inlägg. 
    För min egen del så kommer regeringen få mitt fortsatta stöd i valet nu i höst. En regering med Andersson och den rödgröna röran vore fullständigt katastrofalt för Sverige!
    Håll stånd mot kulturvänstern!
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026