Anonym (ickebinär) skrev 2023-06-26 17:00:59 följande:
Ok nu är det tydligare... Ja du är transfobisk.
Vi gör ett försök. Din inre röst, den som du hör i dina tankar (nej jag pratar inte "höra röster" utan din egen röst i dina tankar) vad är den för kön? Om du blundar och skall beskriva vad du är för kön utan att nämna dina genitalier... beskriver du dig som något som låter kvinnligt eller manligt? Din själ, om du tänker dig att du inte har en kropp. Vad känner du att din själ är då? Vet du vad du är utan att behöva känna dig mellan benen eller på bröstet?
Samma sak för transpersoner. Bara det att när de väl känner på sin kropp så är det fel. Utsidan stämmer inte med insidan. Med hormoner kan man effektivt hindra kroppen från att utveckla muskelmassan eller hjälpa den att utveckla mer...
Att vara trans har INGET med sexuell läggning att göra... Det finns lesbiska transkvinnor (tillsammans med kvinnor) homosexuella transmän (tillsammans med män) precis som det finns heterosexuella transkvinnor (tillsammans med män) och heterosexuella transmän (tillsammans med kvinnor), för att inte tala om de som är bisexuella, asexuella, pansexuella osv osv... det är nämligen sexuella läggningar och berör vem de tänder på osv. Att de är trans har INGET med det att göra. Det har inte ens med sociala regler att göra. Det finns maskulina transkvinnor och feminina transmän... För könstillhörighet har inget att göra med vilka kläder man bär eller om man har långt eller kort hår... Eller är du bara kvinna för att du har en vagina, bröst och långt hår? Är det det som gör dig till kvinna? Inte vem du är inombords? Vad händer om du förlorar brösten till cancer, tappar håret, och inte kan få barn... slutar du vara kvinna då?
Eller så är du en lättkränkt och missbrukar ordet fobi.
Den där fina "Inre rösten", japp jag menar just den där inre rackarn och inte den den schizofrena varianten.... kommer den synas på ditt yttre så att även människor utan förmåga till tankeläsning kan uppfatta det? Om inte, hur har du då tänkt dig att andra ska veta vad din INRE röst säger? Och varför förväntar du dig att de ska kalla dig för vad din INRE röst säger?
Jag är så fascinerad av de personerna som tror att det går att dra ner på den nivån... "Du får kläd dig som du vill!" Ja men va bra men det är ju inte det som är problemet... problemet är att jag är ett visst kön på insidan men mina genitalier råkar vara något annat... Eller ibland är det inte ens det... Jag vet många transpersoner som inte har problem med att ha vissa genitalier... men de vill fortfarande uppfattas som det andra könet för det är det som känns rätt, det är den de är!
Jag är så fascinerad av människor som på allvar tror att andra kan läsa deras tankar eller förväntar sig att resten av världen ska trippa runt på tå kring dem.
Ja precis, du är ett visst kön på insidan, men ingen annan än du ser ju din insida det enda de ser är din utsida och utgår efter vad de ser... men det tycker du tydligen är fobiskt?
Transkvinnor ÄR kvinnor... Du kommer ju inte ens kunna se vilka som är trans i många lägen! Helt fantastiskt med personer som säger att de alltid kan se men sedan gång på gång lyckas säga fel... Har en kompis som är transman... när han säger att han är trans säger folk att han aldrig kommer kunna bli en kvinna och att det syns att han är man och att han skall sluta tro något annat... lika roligt varje gång... han brukar bara tacka vilket alltid gör idioterna lika förvånade...
Ja möjligen på insidan men andra ser ju inte deras insida utan bara utsidan, och om de ser ut som en man på utsidan är det då konstig och folk tror att det är en man? Om jag ser en bil så utgår jag från att det är en bil inte en båt. Att bilens ägare sen tycker i sin inre lilla röst att den är en båt egentligen kan ju inte jag veta.
Du ser inte saker för vad de är... det du gör är motsatsen...
Det är snarar du som inte fattar skillnaden mellan insida och utsida och när du skriver att "andra inte ser dem för vad de är" så tar du bara med halva sanningen för på utsidan så ÄR de ju inte vad de tycker sig vara i sina tankar. Så en transperson är i så fall både och, en sak på insidan och en annan sak på utsidan... och inte bara EN sak som du försöker få det till.