• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Kiwis
    Mariro skrev 2023-09-11 13:13:22 följande:

Jag är brutalt trött, är i v10 (9+6) nu. En liksom förlamande trötthet och jag har precis börjar på att bli frisk från min förkylning som var jävligt envis.

Har gått till jobbet men är helt slut och bävar för att gå hem pga orkar inte. Har börjat med Levaxin pga höga TSH värden och ska även börja med Trombyl v 12 pga havandeskapsförgiftning vid förra graviditeten. 

Har fortsatt bruna flytningar vilket jag hoppas avtar snart, och jag känner mig liksom inte glad utan besvärad större delen av tiden. Längtar tills det vänder. Har noll energi, känner mig ful och uppsvälld och konstant trött och låg. Samtidigt på det konstant uppjagad och stressad över att min förkylning påverkat bebis och oro över att de där jävla flytningarna inte upphör. Ska på VUL idag så är också nervös. 

Det blev ett långt inlägg. Men det känns som att flera av oss är i en rejäl trötthetsfas iaf. 

Lycka till även till dig som ska på VUL idag! Hoppas att ditt mående vänder snart och att du får lite mer energi. Jag är själv chockad över tröttheten. Och så all oro och alla andra känslor uppepå det.. 
  • Ssaarraa

Jag är också kvar Glad är i vecka 8 (7+5) och fick i fredags se ett litet tickande hjärta. Såå overkligt men man kan inte låta bli att oroa sig så fort man får mensliknande värk.
    Jag har tur som inte mår så dåligt, slapp det i mina två tidigare graviditeter med men känner verkligen med er som mår så illa. 
    Är det någon mer som planerar för KUB test? Är själv 35 nu så har blivit erbjuden det och det lutar åt att vi gör det. 

• Kiwis
    Ssaarraa skrev 2023-09-11 14:38:06 följande:

Jag är också kvar Glad är i vecka 8 (7+5) och fick i fredags se ett litet tickande hjärta. Såå overkligt men man kan inte låta bli att oroa sig så fort man får mensliknande värk.
    Jag har tur som inte mår så dåligt, slapp det i mina två tidigare graviditeter med men känner verkligen med er som mår så illa. 
    Är det någon mer som planerar för KUB test? Är själv 35 nu så har blivit erbjuden det och det lutar åt att vi gör det. 

Yes vi kommer att göra KUB om vi kommer så långt. Har redan fått tid inbokad, i oktober :) 
  • Willsam
    Ssaarraa skrev 2023-09-11 14:38:06 följande:

Kiwis, tack. snart dags 

ja jag sk göra kub. Är 41, så är ju aktuellt här med ????
  • Idnor

Jag är kvar! 
    Har mått förskräckligt illa och varit dödstrött, så mest varit sängliggande och försökt sova igenom det. Fryser också jättemycket hela tiden! Minns att jag gjorde det under min första graviditet med hyperemesis också, måste typ ha tjocka kläder och dubbla duntäcken trots att det är värsta sommarvädret! 

Fick den där nya medicinen mot illamående utskriven, xonvea tror jag den hette. Vet inte om den funkar än. 

Tycker det gör en så opepp att må såhär. Får liksom svårt att föreställa mig nånting positivt kring graviditeten och bebisen. Så himla trist, skulle ju vilja känna mig glad och längta. 

Hoppas alla mår lite bättre och blir piggare snart 😀 

• Willsam

UL gick bra😊 känns skönt efter den mindre blödningen också. Fostret stämmer med beräkningarna så 8+2 fortfarande 

• Kiwis
    Willsam skrev 2023-09-11 16:32:38 följande:

UL gick bra😊 känns skönt efter den mindre blödningen också. Fostret stämmer med beräkningarna så 8+2 fortfarande 

Åh, härligt! 🥳 
  • BeeHappy

Ni får gärna joina facebookgruppen!

Det har tyvärr blivit ca 5 avhopp pga tråkiga omständigheter (som ni säkert förstår varför, och som händer så många av oss) så det finns platser kvar, och vi satte en gräns på 50 st i gruppen men det är ingen naturlag så är det några fler än så så tycker jag och säkert många fler att ni självklart ska vara med där också om ni vill :) tror tanken med att sätta en 50st gräns var för att vi inte skulle bli 500, men om vi är 48 eller 54 spelar ju ingen roll. 

Det finns info om hur man ansöker i första inlägget Hjärta

• Willsam
    BeeHappy skrev 2023-09-11 17:43:36 följande:

Ni får gärna joina facebookgruppen!

Det har tyvärr blivit ca 5 avhopp pga tråkiga omständigheter (som ni säkert förstår varför, och som händer så många av oss) så det finns platser kvar, och vi satte en gräns på 50 st i gruppen men det är ingen naturlag så är det några fler än så så tycker jag och säkert många fler att ni självklart ska vara med där också om ni vill :) tror tanken med att sätta en 50st gräns var för att vi inte skulle bli 500, men om vi är 48 eller 54 spelar ju ingen roll. 

Det finns info om hur man ansöker i första inlägget Hjärta

Aha. men länken fungerar inte? 😊
Svar på tråden BF april 2024