• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Idnor

Fick ingen tid för inskrivning förrän v. 15, är i vecka 10 nu. Tycker det känns så himla sent? Men är mitt tredje barn så tänkte det va därför? Men blev så förvånad nu när jag läst att flera av er redan varit. Men är kanske olika i olika regioner...

• JenniferO
    Idnor skrev 2023-09-25 20:22:30 följande:

Fick ingen tid för inskrivning förrän v. 15, är i vecka 10 nu. Tycker det känns så himla sent? Men är mitt tredje barn så tänkte det va därför? Men blev så förvånad nu när jag läst att flera av er redan varit. Men är kanske olika i olika regioner...

Det låter märkligt! Jag väntar fjärde barnet och var på första besöket i vecka 7 och andra i vecka 12. Nu väntar kub på fredag i vecka 13+1.
  • Willsam

Det lät sent. jag var i v10 På inskrivning
    ska du inte göra Kub? För då är det ju försent. Man brukar ju ha inskrivning tidigare. Ring o kolla om du inte kan få komma typ nu. 

• Idnor

Ja det va det jag tänkte med, jag ska göra kub och fått tid för det också i v 15 (dagen innan inskrivningen). Jag har ringt och försökt få tidigare tider men dessa va de tidigaste de hade (trots att jag ringde direkt efter jag plussat i v 5 eller va det va). 
    Men är det för sent att göra kub då? Försökte hitta info om hur det brukar se ut med besök på mvc osv, men på min region står det typ bara att det är olika beroende på graviditeten och hur många barn man fött tidigare osv.  I förra graviditeten hade jag inslrivningsbesök i v 7 tror jag. 
    Någon som är en bättre informationshittare kanske har en länk till nån sida med info om sånt här? Känner att jag inte kan ringa och klaga och be om ny tid om jag inte har nåt att hänvisa till typ...

• BeeHappy

Det blev ett MA här. Känner mig just nu så otroligt ledsen och lurad av min kropp som tog mig till 12+0 innan blödning. Om jag blir gravid igen kommer jag göra ett vul, det här hade kunnat upptäckas för 1,5 månad sedan. Sorgen är avgrundsdjup. 

Kram till er alla och stort lycka till med era små Hjärta

• cutepenguin
    BeeHappy skrev 2023-09-26 14:27:33 följande:

Det blev ett MA här. Känner mig just nu så otroligt ledsen och lurad av min kropp som tog mig till 12+0 innan blödning. Om jag blir gravid igen kommer jag göra ett vul, det här hade kunnat upptäckas för 1,5 månad sedan. Sorgen är avgrundsdjup. 

Kram till er alla och stort lycka till med era små Hjärta

Jag beklagar så ❤️❤️ Styrkekramar till dig! Det är så tungt..

Var själv med om ett MA i juni. Man känner sig så otroligt lurad av kroppen.. Har du fortsatt haft symtom under tiden? 

• DinSyrra

Hej!

Jag är sjuksköterska, doula och Aktiv  Babyinstruktör.
    Om ni har frågor eller tankar ni inte får hjälp med via MVC eller bara vill veta hur en doula kan göra för er, får ni gärna kontakta mig på min hemsida

dindoulanina.com

eller på IG, dindoulanina 

Jag bor i Hälsingland men jobbar varhelst jag behövs!
    /Nina
    ❤️🧡💛💚💙💜

• SatuSv
    Willsam skrev 2023-09-25 19:52:04 följande:
    Hej o välkommen 😊 jag är också i v 11 nu. Mår ganska bra, är 41. väntar Också på kub. Men först ett läkarbesök på måndag. För jag ska göra ett riktat ul pga att ett av mina barn har ett komplext hjärtfel 😊
    Tack😊 Känns som en evighet just nu, vill bara hoppa fram ett par månader..mest pga illamåendet..
    ??
  • hl123
    Idnor skrev 2023-09-26 13:13:02 följande:

Ja det va det jag tänkte med, jag ska göra kub och fått tid för det också i v 15 (dagen innan inskrivningen). Jag har ringt och försökt få tidigare tider men dessa va de tidigaste de hade (trots att jag ringde direkt efter jag plussat i v 5 eller va det va). 
    Men är det för sent att göra kub då? Försökte hitta info om hur det brukar se ut med besök på mvc osv, men på min region står det typ bara att det är olika beroende på graviditeten och hur många barn man fött tidigare osv.  I förra graviditeten hade jag inslrivningsbesök i v 7 tror jag. 
    Någon som är en bättre informationshittare kanske har en länk till nån sida med info om sånt här? Känner att jag inte kan ringa och klaga och be om ny tid om jag inte har nåt att hänvisa till typ...

Du kan göra KUB till vecka 14+6 om jag inte minns fel. Om de märker att det är för sent gör man NIPT vilket ju ändå är en säkrare analys så du får alltid svar på något sätt. I min region får man komma på besök inom en vecka efter att man ringt och meddelat att man är gravid oavsett hur långt gången du är. Sen är nästa besök typ i vecka 12-14, då är själva inskrivningen. 
  • Natalie08

Hej,

Ny här och läst typ alla inlägg :P 
    Så roligt att läsa om all lycka och sorgligt för dem som det inte går vägen för den här gången, håller tummarna för snart plus på stickan igen för er. 

Är 35 år och gravid för första gången i vecka 13+3 och är beräknad den 1/4, så vi väntar uppenbarligen ett riktigt litet aprilskämt :)

Betalade för att göra tidigt ultraljud i v.8 då jag i vecka 6 hade kört en 13 timmar lång uthållighetstävling så ville se att det fanns något levande i magen och det fanns det.
    Förra veckan gjorde vi KUB och allt såg bra ut med låga sannolikheter för att det skulle vara något galet. 
    Inte varit hos min "vanliga" barnmorska på några veckor men såg på 1177 förra veckan att jag tydligen är RH- och bebisen är tydligen RH+ (typiskt med en allt för positiv sambo, i detta läge :P) vilket betyder att jag kommer behöva ta en spruta i vecka 28 och sannolikt när bebisen är född också. Ska inte vara några problem under graviditet 1 men kan bli i framtida graviditeter. Men förhoppningsvis gör sprutorna att detta inte blir något problem :)

Hade gärna varit med i facebookgruppen om det finns någon plats eller om plats uppstår framöver (hoppas såklart det å mina vägnar men inte å någon annans vägnar!) 

/N

Svar på tråden BF april 2024