• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Aurorinne

Har ni som gjort VUL betalat för det själva? Har KUB i Oktober men jag känner mig inte ens gravid. Svårt att tänka sig att det är nåt därinne faktiskt. 

• Mariro
    Aurorinne skrev 2023-09-16 14:46:24 följande:

Har ni som gjort VUL betalat för det själva? Har KUB i Oktober men jag känner mig inte ens gravid. Svårt att tänka sig att det är nåt därinne faktiskt. 

Jag har gjort två VUL och fått betala för dem själv på en privat klinik, 260 kr/besök. Har sett att det finns andra som har fått betala närmare 1000 kr för ett VUL vilket jag tycker är otroligt dyrt (givetvis värt men man ska inte behöva betala så mycket).

Jag tycker att det är väldigt underligt att de flesta MVCs inte har en VUL/UL tillgänglig och att man alltid får fixa med sånna besök själv, men tyvärr så är det väldigt restriktivt med UL-undersökningar i Sverige av någon anledning.  
  • Aurorinne

Om jag inte hade kvalificerats för ett KUB hade vi fått vänta till RUL för att få se om det finns nåt i magen. Barnmorskan sa på inskrivning att vården tyvärr inte är rättvis och att vissa län har otroligt begränsat med vad man erbjuder, andra erbjuder mer uppföljning och tester vilket är betryggande för den som väntar barn.

Har nån vecka kvar nu till KUB och det känns inte verkligt att jag är gravid. Hoppas jag fortfarande är det. Har ju ingen aning efter sista testet egentligen.

Nån som vet om man kan få veta kön på KUB eller om man måste vänta till RUL? 

• Bettan1990

Hej, jag är helt ny här och har BF 22 april, är ni kvar här på familjeliv eller har ni flyttat till en facebookgrupp? Går det att ställa sig i kö på något sätt om folk hoppar av? (Lät som att ni var för många)

Första barnet påväg här, så väldigt spännande och nervöst! Skulle gärna dela upplevelsen med fler! 

Kram 

• Willsam
    Bettan1990 skrev 2023-09-21 16:34:59 följande:

Hej, jag är helt ny här och har BF 22 april, är ni kvar här på familjeliv eller har ni flyttat till en facebookgrupp? Går det att ställa sig i kö på något sätt om folk hoppar av? (Lät som att ni var för många)

Första barnet påväg här, så väldigt spännande och nervöst! Skulle gärna dela upplevelsen med fler! 

Kram 

Hej, många är nog i fbgruppen. Men vi är nog en del som är kvar här också 😃 välkommen.
    planerad bf 20/4. men kommer bli ett par v tidigare pga kejsarsnitt. är mitt 5 barn. 
  • Willsam

Du kan alltid pröva länken t fb-gruppen.  jag vet inte om den fungerar. 😊

• Nilssoonn1997

Hejsan! ny medlem här och väntar mitt första barn! BF 22/4 :)

Har nog aldrig tyckt att dagarna går så långsamt som dom gör nu men samtidigt som de är väldigt nervöst är ja så glad och förväntansfull 🌸

• cutepenguin
    Muurrreeee skrev 2023-09-16 14:45:40 följande:

Hon sa nåt om att hon är så dålig på VUL?

Hur har det gått för dig? 😮❤️ 

• SatuSv

Halloj!

Gjorde test i mitten av augusti och visade sig att jag är gravid, inte planerat så det har varit en berg o dalbana av känslor men har till slut accepterat och vi har valt att behålla. Är i v11 nu, mår konstant illa och kräks trots medicin mot det. Var på VUL i v8 pga små blödningar och koagulerat blod men det finns ett foster med hjärtslag. Var på inskrivning några veckor sedan och ska till BM på måndag för blodprov då jag har fått börja med levaxin. Detta blir mitt 4e barn och har mått lika illa alla andra gånger. Är 39 år och väntar på tid till kub. 

??
  • Willsam
    SatuSv skrev 2023-09-23 09:39:21 följande:

Halloj!

Gjorde test i mitten av augusti och visade sig att jag är gravid, inte planerat så det har varit en berg o dalbana av känslor men har till slut accepterat och vi har valt att behålla. Är i v11 nu, mår konstant illa och kräks trots medicin mot det. Var på VUL i v8 pga små blödningar och koagulerat blod men det finns ett foster med hjärtslag. Var på inskrivning några veckor sedan och ska till BM på måndag för blodprov då jag har fått börja med levaxin. Detta blir mitt 4e barn och har mått lika illa alla andra gånger. Är 39 år och väntar på tid till kub. 

Hej o välkommen 😊 jag är också i v 11 nu. Mår ganska bra, är 41. väntar Också på kub. Men först ett läkarbesök på måndag. För jag ska göra ett riktat ul pga att ett av mina barn har ett komplext hjärtfel 😊
Svar på tråden BF april 2024