• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Kiwis
    BeeHappy skrev 2023-09-11 17:43:36 följande:

Ni får gärna joina facebookgruppen!

Det har tyvärr blivit ca 5 avhopp pga tråkiga omständigheter (som ni säkert förstår varför, och som händer så många av oss) så det finns platser kvar, och vi satte en gräns på 50 st i gruppen men det är ingen naturlag så är det några fler än så så tycker jag och säkert många fler att ni självklart ska vara med där också om ni vill :) tror tanken med att sätta en 50st gräns var för att vi inte skulle bli 500, men om vi är 48 eller 54 spelar ju ingen roll. 

Det finns info om hur man ansöker i första inlägget Hjärta

Skulle jättegärna joina gruppen men länken fungerar inte. Kommer inte heller upp nåt när man söker på påskpynt diy.. Skulle du kunna dela länken igen? ☺️
  • Willsam
    Kiwis skrev 2023-09-11 19:54:29 följande:
    Skulle jättegärna joina gruppen men länken fungerar inte. Kommer inte heller upp nåt när man söker på påskpynt diy.. Skulle du kunna dela länken igen? ☺️
    Jag vill också vara med ☺️ tror den som gjort gruppen måste ändra inställningarna, så funkar länken igen 
  • BeeHappy

Aha! Det var någon inställning! Nu ska det vara fixat, men skriv gärna igen om det fortsatt krånglar så kollar vi på det Glad

• Willsam
    BeeHappy skrev 2023-09-11 20:27:26 följande:

Aha! Det var någon inställning! Nu ska det vara fixat, men skriv gärna igen om det fortsatt krånglar så kollar vi på det Glad

Ja nu funkade den 😀
  • Sandra.91.
    Strawberry222 skrev 2023-09-11 11:23:05 följande:

Hur mår ni allihop? 

Är vi några kvar här eller har de flesta flyttat till Facebookgruppen? :) 

Jag går in i vecka 10 idag och har fortfarande problem Med illamående och kräkningar, har hyperemesis som i tidigare graviditeten. såå Påfrestande då Jag inte ens klarar av att sköta om hemmet, gör det jag verkligen måste, typ duscha och lämna barnet på förskolan och sen ligger Jag i sängen resten av dagen :( fått åka in akut 2 gånger hittills och fått dropp. Känns så hemskt att inte kunna glädjas så som jag vill. Jag ÄR glad men det är som att ha magsjuka i 3 veckor i streck, och jag vet att jag förmodligen kommer fortsätta må såhär åtminstone några veckor till. Blir så begränsad, om jag måste ta mig någonstans får jag ha en spypåse i handen. Köpte en cykel för att kunna lämna barn på förskolan då jag mår för illa för att åka buss. Får stanna några gånger och spy på vägen men det är så det är haha. 

läste även nyss meddelande från barnmorskan att jag har lågt järnvärde så måste börja med järntabletter. det Är ju ganska vanligt så inga konstigheter utom att det är svårt för mig att få I mig och behålla tabletter just nu. 

sköldkörtelproverna visade också låga värden så ska ta om dom (för fjärde gången då det varit avvikande på alla prov) har någon mer problem med sköldkörteln? 

Hej! 

jag känner igen mej så himla mycket i det du skriver. jag också hg, haft det även i mina två tidigare graviditeter, dock lindrigare nu. Tar just nu en kombo av läkemedel, konst extremt illamåend men håller iaf kräkningarna i schack. Kärnvärden va lite lågt bara så behövde inga tabletter ännu. Men har sköldkörte problem som kräver levaxin, hade de redan innan denna graviditete. 

vad får du för hjälp av sjukvården förutom dropp?. 

hur länge va du dålig förra graviditete?. hoppas de släpper snart❤️

• ttoml

Hej på er! Jag har följt gruppen flitigt i många veckor, men då jag själv har en historia bakom innan sista barnet med ofostig graviditet, missed abortion och missfall har jag inte vågat skriva något. Men idag har jag varit på inskrivningssamtal med min BM och är i vecka 9+5. Jag har sedan tidigare 3 barn och haft stora problem med illamående hela graviditeterna, inte så jag kräks, men har väldigt svårt att äta, petar i mig och måste äta det jag är sugen på. Eftersom jag jobbar på förskola innebär det att jag har en del svårigheter på arbetsplatsen med tex blöjbyte och matsituationer så idag blev jag sjukskriven, för hon tyckte absolut inte att man ska må så på arbetet. Jag blev så chockad, för det var absolut inget jag hade räknat med och har aldrig varit med om det förut. Otroligt tacksam att få stanna upp och lyssna på kroppen. Jag blev sjukskriven för och främst i 2 veckor och sen ska bi utvärdera. Enligt ett tidigt VUL jag varit på har jag BF 12 April ❤️

• Zannizz
    ttoml skrev 2023-09-14 21:25:22 följande:

Hej på er! Jag har följt gruppen flitigt i många veckor, men då jag själv har en historia bakom innan sista barnet med ofostig graviditet, missed abortion och missfall har jag inte vågat skriva något. Men idag har jag varit på inskrivningssamtal med min BM och är i vecka 9+5. Jag har sedan tidigare 3 barn och haft stora problem med illamående hela graviditeterna, inte så jag kräks, men har väldigt svårt att äta, petar i mig och måste äta det jag är sugen på. Eftersom jag jobbar på förskola innebär det att jag har en del svårigheter på arbetsplatsen med tex blöjbyte och matsituationer så idag blev jag sjukskriven, för hon tyckte absolut inte att man ska må så på arbetet. Jag blev så chockad, för det var absolut inget jag hade räknat med och har aldrig varit med om det förut. Otroligt tacksam att få stanna upp och lyssna på kroppen. Jag blev sjukskriven för och främst i 2 veckor och sen ska bi utvärdera. Enligt ett tidigt VUL jag varit på har jag BF 12 April ❤️

Hej! Jag är också 9+5 idag och enligt mitt tidigare vul har jag BF 14 april. Skönt att få vara hemma och ta igen sig i ditt tillstånd. Jag har faktiskt också sjukskrivit mig från jobbet igår och idag. Jag är egentligen inte sjuk, men så fruktansvärt trött. Jag har liksom jobbat varje dag 8-17 sedan jag blev gravid. Till slut så ba: nej jag behöver några dar hemma. Så värt! Man måste lyssna på kroppen :) 
  • Muurrreeee

Jag var på VUL i v. 7+3 och då fanns hjärtslag och barnmorskan mätte till 7+0. Igår när jag var på vanligt UL v. 9+6 kunde barnmorskan inte se något över huvud taget, hon sa att det nog berodde på att jag har en kraftigt bakåtlutad livmoder. Någon annan som råkat ut för samma? Känns så konstigt att ingenting alls syns när det nästan var v. 11?. Inga blödningar eller nånting har jag heller?

• cutepenguin
    Muurrreeee skrev 2023-09-16 13:02:48 följande:

Jag var på VUL i v. 7+3 och då fanns hjärtslag och barnmorskan mätte till 7+0. Igår när jag var på vanligt UL v. 9+6 kunde barnmorskan inte se något över huvud taget, hon sa att det nog berodde på att jag har en kraftigt bakåtlutad livmoder. Någon annan som råkat ut för samma? Känns så konstigt att ingenting alls syns när det nästan var v. 11?. Inga blödningar eller nånting har jag heller?

Varför gjordes inte VUL om hon inte såg något på vanligt UL? 😮 Låter jättekonstigt.. dels att de inte kunde se något alls men också att dom inte gjorde vaginalt när de inte hittade med vanligt ultraljud.

Jag fick reda på när jag fick missfall att jag också har en bakåtlutad livmoder. Sökte mig till sjukhuset i vecka 9+0 pga smärta och blödning och de gjorde enbart VUL direkt utan att jag efterfrågat det. 

Svar på tråden BF april 2024