• HenrikP

Visa upp sig

Har en fråga till er kvinnor. Jag besökte flera uteserveringar nu i somras och vid 2 tillfällen hamnade jag i ett läge där en kvinna satt en bit bort vid ett bord med kort kjol och som särade på benen diskret och på så sätt visade upp hela härligheten. Det kändes som det var medvetet att jag skulle se. Min fråga, är det vanligt förekomande? tänder vissa kvinnor på att andra kan se? 

• Svar på tråden Visa upp sig
  • Anonym (Kilten)
    Core skrev 2023-08-23 07:24:31 följande:
    Lite för korta och luftiga shorts och pitten kommer hänga där. 
    Du får prova, jag vill gärna se det prövas för det kommer med all sannolikhet inte klassas som blottning.
  • Anonym (Agda)
    Core skrev 2023-08-23 07:24:31 följande:
    Lite för korta och luftiga shorts och pitten kommer hänga där. 

Ja, då får vi en komplett anarki på våra utekaféer.
    Tjejer rör sig i värmen trosfria och särar lätt på benen. Blottar oavsiktligt det allra heligaste. Killar klär sig i aningen för korta och luftiga shorts med kuken hängandes. Ledigt tittandes fram på låret. Tittut! Oxå helt oavsiktligt. Steget till nudiststranden minskar därmed markant. Thihi. 😊

• Anonym (Agda)
    Anonym (Agda) skrev 2023-08-23 08:29:56 följande:

Tjejer rör sig i värmen trosfria och särar lätt på benen. Blottar oavsiktligt det allra heligaste. Killar klär sig i aningen för korta och luftiga shorts med kuken hängandes. Ledigt tittandes fram på låret. Tittut! Oxå helt oavsiktligt. Steget till nudiststranden minskar därmed markant. Thihi. 😊

Inbillar mig inget av dessa scenarion bryter mot vett och etikett. 😊 Ansluter mig oxå till Kiltens åsikt om att inget av dessa fall har sin motsvarighet i avsiktlig blottning.
  • Anonym (Kilten)
    Anonym (Agda) skrev 2023-08-23 08:29:56 följande:

Problemet här är ju också då att männen i shortsen gör det medvetet medans kvinnan även om hon gör det medvetet lätt kan hävda att det inte var medvetet.
    Men det blir oerhört svårt att bevisa uppsåt att ofreda någon i dessa fall, kan inte någon man prova detta så vi får ett utlåtande?

Finns ju ett par domar där män fotat under kjolen på kvinnor och kommit undan med det, så skillnaden på att fota och titta borde inte vara så stor...
  • Anonym (40ish)

Att någon suttit helt troslös under sin korta kjol har jag aldrig varit med om. Däremot är det inte så ovanligt att tjejer sitter i kort kjol, med lite särade ben och har blygdläpparna utanför troskanten. Har hänt flera gånger denna sommaren.

Säkert inte medvetet, men som man klagar man inte! Det stora problemet tycker jag är att titta utan att glo... 

• Anonym (Jenny)
    Anonym (40ish) skrev 2023-08-23 09:06:28 följande:

Att någon suttit helt troslös under sin korta kjol har jag aldrig varit med om. Däremot är det inte så ovanligt att tjejer sitter i kort kjol, med lite särade ben och har blygdläpparna utanför troskanten. Har hänt flera gånger denna sommaren.

Säkert inte medvetet, men som man klagar man inte! Det stora problemet tycker jag är att titta utan att glo... 

Tungan ute
  • Anonym (Kilten)

Du får anmäla det som att det är svårt att inte glo 😂
    Som kiltbärare vet jag att man lätt flashar sig vid minsta miss av hur man för sig, brukar dock bara generera en massa tjoande än anmälan...
  • Anonym (Men alltså)

Glöm det....omedvetet med blygdläppar utanför? 
    Du drömmer..I så fall måste du ha kollat väldigt noga, riktigt glott och med ficklampa för att se det. 
    Finns inte på kartan....
  • Core
    Anonym (Kilten) skrev 2023-08-23 08:24:25 följande:
    Du får prova, jag vill gärna se det prövas för det kommer med all sannolikhet inte klassas som blottning.
    Nej men nu talar vi ju ur etiskt perspektiv, om det är likställt att en man låter kuken hänga ned synlig medvetet, som en kvinna som spreadar 
  • Anonym (Agda)
    Anonym (Kilten) skrev 2023-08-23 08:45:13 följande:
    Problemet här är ju också då att männen i shortsen gör det medvetet medans kvinnan även om hon gör det medvetet lätt kan hävda att det inte var medvetet.
    Men det blir oerhört svårt att bevisa uppsåt att ofreda någon i dessa fall, kan inte någon man prova detta så vi får ett utlåtande?

Finns ju ett par domar där män fotat under kjolen på kvinnor och kommit undan med det, så skillnaden på att fota och titta borde inte vara så stor...
    Är det så säkert män i shorts avsiktligt råkar visa upp sig? Kan vara av misstag oxå hos dem. En tjej kan såklart hävda sin show up var helt och fullt omedveten ja, men det borde en kille i shorts en varm sommardag oxå kunna göra! 👍 ja, du har rätt i båda fallen borde prövas. 
  • Anonym (Agda)
    Core skrev 2023-08-23 13:50:57 följande:
    Nej men nu talar vi ju ur etiskt perspektiv, om det är likställt att en man låter kuken hänga ned synlig medvetet, som en kvinna som spreadar 
    Yes. Tycker exemplen är fullt jämförbara så länge kuken inte är i givakt och så länge kvinnan inte åmar sig på stolen genom väta ned den med provocerande gnidning. Gränserna för social acceptans då med råge överskridna på ett offentligt kafé i rusningstid med barnfamiljer fikandes. Eller hur? 
  • Anonym (40ish)
    Anonym (Men alltså) skrev 2023-08-23 13:47:22 följande:
    Glöm det....omedvetet med blygdläppar utanför? 
    Du drömmer..I så fall måste du ha kollat väldigt noga, riktigt glott och med ficklampa för att se det. 
    Finns inte på kartan....
    Det har alltså aldrig hänt dig? Oskyldig Vad du vet {#emotions_dlg.djavulsk}

Jag har bra syn och skulle aldrig missa en kort kjol där det säras...
  • Anonym (Men alltså)
    Anonym (40ish) skrev 2023-08-23 14:11:31 följande:

Nej det har aldrig någonsin hänt att blygdläpparna hamnar utanför och det vore omöjligt att det inte skulle kännas. Det skulle kännas lika mycket som om ett spets- och resårklätt tyg låg rakt över ditt ollonöga. 

Nu var det exponerade blygdläppar som avsågs pch det tror jag inte på. 
    Ditt sätt att glo därenot verkar inte sunt och kommer kanske slå tillbaks. 
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Men alltså) skrev 2023-08-23 15:29:59 följande:
    Nej det har aldrig någonsin hänt att blygdläpparna hamnar utanför och det vore omöjligt att det inte skulle kännas. Det skulle kännas lika mycket som om ett spets- och resårklätt tyg låg rakt över ditt ollonöga. 

Nu var det exponerade blygdläppar som avsågs pch det tror jag inte på. 
    Ditt sätt att glo därenot verkar inte sunt och kommer kanske slå tillbaks. 
    Kanske läge att ringa polisen rent av?
  • Anonym (Agda)
    Anonym (40ish) skrev 2023-08-23 14:11:31 följande:

Snuskvarning. Usch. Nu vaknar tant Agda å blir på tå här. 
Svar på tråden Visa upp sig