• HenrikP

Visa upp sig

Har en fråga till er kvinnor. Jag besökte flera uteserveringar nu i somras och vid 2 tillfällen hamnade jag i ett läge där en kvinna satt en bit bort vid ett bord med kort kjol och som särade på benen diskret och på så sätt visade upp hela härligheten. Det kändes som det var medvetet att jag skulle se. Min fråga, är det vanligt förekomande? tänder vissa kvinnor på att andra kan se? 

• Svar på tråden Visa upp sig
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Önsketänkande) skrev 2023-08-21 16:09:19 följande:
    Det är alltid så. Den som inte vill se andras kuk, fitta eller sexakt ska titta bort och hålla käften. Jag tycker tvärtom, att folk kan visa lite respekt för att andra inte vill ta del av deras sexualitet.
    Lågt i tak eller högt i tak genom livet?
  • Anonym (Önsketänkande)
    Anonym (Jenny) skrev 2023-08-21 16:09:05 följande:
    Vi gillar olika. 

Olika är bra.
    Det ger fortfarande ingen rätt att dra in andra och visa upp sig/fläka ur sig. Ni får gilla precis vad ni vill, men gör det där andra inte kan se er.
  • Anonym (Jenny)
    Pixie99 skrev 2023-08-21 16:09:59 följande:

Men snälla rara, vilka ytterligheter det blir fråga om. Det finns ju mellanting mellan att vara en mormon och att vara String-Emil. Jag skrevar inte för främlingar på ett café, men kanske ändå tycker om att män tittar till lite på mina ben om jag har en kort kjol och jag kanske tycker att det känns lite smickrande om någon spanar in min rumpa på gymet. Det betyder ingenting annat än att jag fortfarande är en sexuell varelse som tycker att det är trevligt att då och då få en liten bekräftelse på det, trots att jag inte är 20 längre.

Väl formulerat!

Vi är väl inte nunnor eller?
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Önsketänkande) skrev 2023-08-21 16:10:50 följande:
    Det ger fortfarande ingen rätt att dra in andra och visa upp sig/fläka ur sig. Ni får gilla precis vad ni vill, men gör det där andra inte kan se er.
    Det som är normalt för spindlar är kaos för flugor 
  • Anonym (Kille)

Många tjejer som gillar att visa upp sig är min uppfattning. Jag har inte upplevt tjejer som fläker ut underlivet men en stor trend att ha topp, ofta vit, där nippels tydligt synd igenom

• Anonym (Miss Demeanor)
    Anonym (Önsketänkande) skrev 2023-08-21 16:10:50 följande:
    Nu får man faktiskt gå på stan i kort kjol och urringat utan att utseendepolisen kommer i Sverige, så där är det solklart så att den som inte vill se får titta bort.

Passar inte det så finns det länder där du garanterat aldrig får se några delar av en kvinna utom hennes handväska och skor, så det kanske vore en utväg?
  • Anonym
    Anonym (Miss Demeanor) skrev 2023-08-21 16:15:59 följande:
    Nu får man faktiskt gå på stan i kort kjol och urringat utan att utseendepolisen kommer i Sverige, så där är det solklart så att den som inte vill se får titta bort.

Passar inte det så finns det länder där du garanterat aldrig får se några delar av en kvinna utom hennes handväska och skor, så det kanske vore en utväg?
    Jaha, man ska behöva titta bort för att slippa se ditt underliv?
    Vad är det för fel på folk...
  • Anonym (Kille)

Kom nyss hem från Spanien, där hade var många tjejer på stranden utan överdel, tycker det kan vara en inspiration 

• Anonym (Önsketänkande)
    Anonym (Jenny) skrev 2023-08-21 16:10:48 följande:
    Lågt i tak eller högt i tak genom livet?
    Se där! Ytterligare en variant på den klassiska tråkig/bitter-kommentaren

Men för att svara på din fråga så tycker jag inte att vi ska ha så jäkla högt i tak att folk visar fittan/kuken. Vi kan ha ett tak där alla på bussen visar varandra respekt så att folk som känner sig obehagliga till mods av att se främlingarna könsorgan slipper det, men det verkar inte vara något för dig.
  • Anonym (Önsketänkande)
    Anonym (Miss Demeanor) skrev 2023-08-21 16:15:59 följande:

Har jag skrivit någonstans att man inte får ha kortkort och urringat? Tråden handlar om att visa upp fittan, om det nu undgått dig helt.
Svar på tråden Visa upp sig