• HenrikP

Visa upp sig

Har en fråga till er kvinnor. Jag besökte flera uteserveringar nu i somras och vid 2 tillfällen hamnade jag i ett läge där en kvinna satt en bit bort vid ett bord med kort kjol och som särade på benen diskret och på så sätt visade upp hela härligheten. Det kändes som det var medvetet att jag skulle se. Min fråga, är det vanligt förekomande? tänder vissa kvinnor på att andra kan se? 

• Svar på tråden Visa upp sig
  • Anonym (Miss Demeanor)
    Anonym skrev 2023-08-21 16:18:56 följande:
    Jaha, man ska behöva titta bort för att slippa se ditt underliv?
    Vad är det för fel på folk...
    Det har jag aldrig sagt, men du förefaller inte göra någon skillnad mellan en kort kjol (med trosor) och att göra conga line helnäck på Stortorget.
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Önsketänkande) skrev 2023-08-21 16:21:20 följande:
    Se där! Ytterligare en variant på den klassiska tråkig/bitter-kommentaren

Men för att svara på din fråga så tycker jag inte att vi ska ha så jäkla högt i tak att folk visar fittan/kuken. Vi kan ha ett tak där alla på bussen visar varandra respekt så att folk som känner sig obehagliga till mods av att se främlingarna könsorgan slipper det, men det verkar inte vara något för dig.
    Sliter detta på dig i praktiken, i din vardag eller är du mest en moralpredikare för alla oss frihetsälskande stackare som inte förstår bättre och måste tillrättavisas?

Är det din viktiga uppgift på jorden?
  • Anonym (Kille)

Är det någon av er som försvarar beteendet som gjort det själva? Vad va er upplevelse och effekt? 

• Anonym (Snyggmorsa)
    Anonym (Önsketänkande) skrev 2023-08-21 16:09:19 följande:
    Det är alltid så. Den som inte vill se andras kuk, fitta eller sexakt ska titta bort och hålla käften. Jag tycker tvärtom, att folk kan visa lite respekt för att andra inte vill ta del av deras sexualitet.
    Nu handlade det väl inte om någon som flashade sitt könsorgan elker hade sex på bussen...
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Snyggmorsa) skrev 2023-08-21 16:47:13 följande:
    Nu handlade det väl inte om någon som flashade sitt könsorgan elker hade sex på bussen...
    Exakt 
  • Anonym (Det är därför jag har byxor)
    Anonym (Önsketänkande) skrev 2023-08-21 16:23:59 följande:
    Har jag skrivit någonstans att man inte får ha kortkort och urringat? Tråden handlar om att visa upp fittan, om det nu undgått dig helt.
    Måste du uttrycka det så vulgärt? "Visa upp fittan"? Det låter så illa. "Vaginan på full display" "Erbjuda detaljstudier av specifikt kvinnlig anatomi" finns trevligare sätt att beskriva det.
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Det är därför jag har byxor) skrev 2023-08-21 17:28:19 följande:
    Måste du uttrycka det så vulgärt? "Visa upp fittan"? Det låter så illa. "Vaginan på full display" "Erbjuda detaljstudier av specifikt kvinnlig anatomi" finns trevligare sätt att beskriva det.
    Varför krångla till det? Enklast för alla att kalla en spade för en spade. Sitter du i Svenska Akademien?
  • Anonym (XXX)

Det framgår inte av din trådstart om hon hade trosor på eller inte. Om hon hade trosor, var det ogenomtänkt och/eller dumt, men inget att göra något åt. Bara att inte titta åt det hållet. Men var hon utan trosor, så tycker jag att det kan jämställas med blottning. Eller mera bestämt: det VAR blottning - och det är olagligt! Det skulle du kunna påtala för en kvinna nästa gång du ser något sådant, och du skulle även kunna ta fram mobilen och hota med att ringa polisen, om hon inte för ihop knäna!

• Anonym (Jenny)
    Anonym (XXX) skrev 2023-08-21 18:28:33 följande:

Det framgår inte av din trådstart om hon hade trosor på eller inte. Om hon hade trosor, var det ogenomtänkt och/eller dumt, men inget att göra något åt. Bara att inte titta åt det hållet. Men var hon utan trosor, så tycker jag att det kan jämställas med blottning. Eller mera bestämt: det VAR blottning - och det är olagligt! Det skulle du kunna påtala för en kvinna nästa gång du ser något sådant, och du skulle även kunna ta fram mobilen och hota med att ringa polisen, om hon inte för ihop knäna!

Så skönt med människor som lär oss att hålla ordning och reda!!
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Jenny) skrev 2023-08-21 18:44:25 följande:
    Så skönt med människor som lär oss att hålla ordning och reda!!
    Ja, visst är det! Du kan inte ta för givet att främmande människor vill se ditt underliv. Om du vill visa upp det, finns det hundratals möjligheter på nätet nuförtiden, att hitta någon som vill se det. Win-win!
Svar på tråden Visa upp sig