Kvittning skrev 2023-08-21 10:59:15 följande:
Kan tillägga att om jag skulle se en man ta av sig tröjan i en miljö där han blir ensam tröjlös så skulle jag också utgå att han gjorde det för att han var varm, inte för att han skulle vilja visa upp sig.
Har för mig ingenting med kön att göra utan att jag helt enkelt inte tror att folk generellt gör saker för att visa upp sig utan av mer praktiska anledningar.
Jag tänker mer att vi vet inte anledningen till varför en annan person gör som den gör.
Hon kanske gjorde det för att hon var varm och hon kanske gjorde det för att hon gillade att visa upp sig. Det vet vi ju faktiskt inte så vi behöver hålla båda möjligheterna öppna.
Sen kan det mycket väl vara så att det ena är vanligare än det andra vilket jag också tror. Men fortfarande vet vi inte i TS fall utan att känna personerna eller varit med.
Det du och jag själv känner och hur vi skulle agerat är ju inget facit på hur andra agerar.
Det jag menar är att man får ha ögonen öppna för alla orsaker då andra människor har andra motiv och känslor som vi inte vet om.