• HenrikP

Visa upp sig

Har en fråga till er kvinnor. Jag besökte flera uteserveringar nu i somras och vid 2 tillfällen hamnade jag i ett läge där en kvinna satt en bit bort vid ett bord med kort kjol och som särade på benen diskret och på så sätt visade upp hela härligheten. Det kändes som det var medvetet att jag skulle se. Min fråga, är det vanligt förekomande? tänder vissa kvinnor på att andra kan se? 

• Svar på tråden Visa upp sig
  • Pussan
    Anonym skrev 2023-08-20 22:56:37 följande:
    Att blotta sig är olagligt
    Det har jag väl inte heller sagt emot?
    Det är också olagligt att köra för fort, polisanmäler du alla du ser som kör lite över fartgränsen?
    Eller finns det kanske viktigare saker för polisen att utreda när det mördas och skjuts och sprängs hur ofta som helst?
  • Anonym (Oooh)
    Anonym skrev 2023-08-20 22:56:37 följande:
    Att blotta sig är olagligt
    Att köra bil 5 km/h för fort också, galet kriminellt
  • Anonym
    Pussan skrev 2023-08-20 23:07:41 följande:
    Det har jag väl inte heller sagt emot?
    Det är också olagligt att köra för fort, polisanmäler du alla du ser som kör lite över fartgränsen?
    Eller finns det kanske viktigare saker för polisen att utreda när det mördas och skjuts och sprängs hur ofta som helst?
    Det är den som begår olagliga handlingar som upptar polisens tid i onödan
  • Anonym (Det är därför jag har byxor)

Jag har slutat med kort kjol av den anledningen. En kvinna behöver vara utrustad med viss intelligens och feminin grace för att kunna ha kort kjol utan att visa trosorna. Jag saknar det så har visat trosorna för många gånger. Har tom fått skäll av två mammor med barn på bussen för det en gång och gud vad jag skämdes :(

• Kvittning

Men alltså, menar du att de satt utan trosor och särade på benen?

Eller hade de trosor på sig och satt bara inte med benen klistrade mot varandra? I så fall är min gissning att det helt enkelt var varmt och svettigt och att de ville ha lite luftgenomströmning och inte kunde tänka sig att det skulle sitta ett pervo vid ett annat bord och aktivt spana in. 

• Anonym (Snyggmorsa)
    Anonym (Det är därför jag har byxor) skrev 2023-08-20 23:26:28 följande:

Jag har slutat med kort kjol av den anledningen. En kvinna behöver vara utrustad med viss intelligens och feminin grace för att kunna ha kort kjol utan att visa trosorna. Jag saknar det så har visat trosorna för många gånger. Har tom fått skäll av två mammor med barn på bussen för det en gång och gud vad jag skämdes :(

Stackars dessa bittra mammor, vilka tråkiga liv dom måste ha. 
  • Anonym (Snyggmorsa)

Det är inte så att man sitter och fläker ut sig. Men visst är det lite eggande ibland att veta att någonkan råka se. 
    Det är väl klart att man "råkar" vara lite oförsiktig ibland när man sätter sig eller bockar sig. 
    Jag tänker att om någon väljer att titta mellan mina benså får dom också tåla att jag har eller inte har under

• Anonym (Hmm)

Det slår mig när jag läser en sån här tråd hur vissa per automatik tänker, nä men kvinnor gör inte så, det måste vara en mans fantasi. 

Som om att kvinnor alltid beter sig och sköter sig. Det här måste vara någon inlärd norm där man tror att mannen alltid fantiserar och beter sig illa men kvinnorna beter sig bra och därför kan det inte per automatik ha hänt.

Det finns väl kvinnor som går igång på att blotta sig på samma sätt som det finns män likaså. 

• Kvittning
    Anonym (Hmm) skrev 2023-08-21 09:09:44 följande:

Det slår mig när jag läser en sån här tråd hur vissa per automatik tänker, nä men kvinnor gör inte så, det måste vara en mans fantasi. 

Som om att kvinnor alltid beter sig och sköter sig. Det här måste vara någon inlärd norm där man tror att mannen alltid fantiserar och beter sig illa men kvinnorna beter sig bra och därför kan det inte per automatik ha hänt.

Det finns väl kvinnor som går igång på att blotta sig på samma sätt som det finns män likaså. 

Ja visst kan det vara så. Men det naturliga för mig att tänka är att det är varmt och svettigt att sitta med benen helt ihop och att man vill ha ett luftflöde. Så då gissar jag att det också är den vanligaste anledningen då det för mig personligen skulle vara den enda anledningen. Och ser inte heller något upphetsande i att kunna se (eller visa) lite hud och trosglimt.
  • Kvittning
    Anonym (Hmm) skrev 2023-08-21 09:09:44 följande:

Kan tillägga att om jag skulle se en man ta av sig tröjan i en miljö där han blir ensam tröjlös så skulle jag också utgå att han gjorde det för att han var varm, inte för att han skulle vilja visa upp sig. 

Har för mig ingenting med kön att göra utan att jag helt enkelt inte tror att folk generellt gör saker för att visa upp sig utan av mer praktiska anledningar. 
Svar på tråden Visa upp sig