• Anonym (What?)

Hur funkar Happypancake?

Jag fattar inte hur sidan fungerar. Kan jag inte läsa ifall mina skickade meddelanden är lästa? 

Jag har kontaktat säkert 40 olika män sedan  jag blev medlem i fredags kväll. Ingen har svarat eller ens besökt min sida. Ser de mig inte, eller har männen blivit så här kräsna? Jag kan tillägga att jag ser ganska bra ut och har sökt kontakt med män som är ca 10 år äldre än jag, och de är helt vanliga killar med helt vanliga jobb.

Gör jag någonting fel?

• Svar på tråden Hur funkar Happypancake?
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 11:44:38 följande:

Nu har jag sökt på kvinnor i min ålder. Visserligen får jag ju då upp enbart homosexuella/ bisexuella kvinnor, om nu det har betydelse, men nog tycker jag att min profilbild är bättre så sett att jag är snyggare än de allra flesta.

Kollade om jag hade någon spärr mot besök eller svar igång, men nej....

Det kan ha betydelse ja, men vi får lita på ditt omdöme att din bild är bra. Den kanske bara inte syns än, det kan ta en bra stund faktiskt men borde synas under dagen.
  • Anonym (Tvärtom)

En tanke till, hur ofta loggar du in? Ju mer aktiv du är desto fler besökare för du blir mer synlig i både sök och "medlemmar online".

• Benny62
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 11:55:41 följande:

En tanke till, hur ofta loggar du in? Ju mer aktiv du är desto fler besökare för du blir mer synlig i både sök och "medlemmar online".

Ja jag vet inte det precis stämmer inte så bra på mig iallafall 
  • Anonym (What?)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 11:55:41 följande:

Jag har varit inloggad hela tiden tror jag... Men jag borde väl ändå fått återvisit på mina besök?

Ska ändå tänka på att logga ut.
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 12:04:26 följande:
    Jag har varit inloggad hela tiden tror jag... Men jag borde väl ändå fått återvisit på mina besök?

Ska ändå tänka på att logga ut.
    Hmm, du är nog inte inloggad om du stänger ner appen. Vet inte om den kan stå på i bakgrunden, jag använder HP på datorn och om fliken är öppen är jag online. Men ja, om du besökt andra så borde de besöka dig i sin tur. Är detta då verkligen aktiva konton? Du ser ju när de senast varit online menar jag.
  • Benny62
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 12:20:14 följande:
    Hmm, du är nog inte inloggad om du stänger ner appen. Vet inte om den kan stå på i bakgrunden, jag använder HP på datorn och om fliken är öppen är jag online. Men ja, om du besökt andra så borde de besöka dig i sin tur. Är detta då verkligen aktiva konton? Du ser ju när de senast varit online menar jag.
    Jag använder appen i mobilen och tiden börjar räkna ner när man var aktiv senast det syns tydligt om man har någon som man skriver till för där ser man när personen var eller är inloggad 
  • Anonym (What?)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 12:20:14 följande:
    Ja, de är aktiva. Flera av dem har varit inne sedan jag besökte dem.

Märkligt faktiskt.... Jag menar, att de inte ens kollat vem som skrivit/ besökt dem. Om det nu är så svårt för män på dejtingsidor, menar jag.... Jag skulle förstå om det rörde sig om 10:or, men detta är helt vanliga gubbar/ killar som visserligen ser trevliga ut men det är inga superhunks. Kanske 7:or, som gubbar betraktade då alltså.

Det verkar faktiskt vara väldigt mycket lättare för mig att hitta manligt sällskap på stan, och det trodde jag faktiskt aldrig efter allt jag läst om hur svårt det är för män på dessa sidor....
  • Anonym (Tvärtom)
    Benny62 skrev 2024-06-09 12:29:43 följande:
    Jag använder appen i mobilen och tiden börjar räkna ner när man var aktiv senast det syns tydligt om man har någon som man skriver till för där ser man när personen var eller är inloggad 
    Ja, men nu var frågan om man syns som online eller inte. Jag skulle säga att om man stänger appen så ser man inte ut som att man är online heller. Man borde inte behöva logga ut aktivt.
  • Benny62
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 12:31:52 följande:

Märkligt faktiskt.... Jag menar, att de inte ens kollat vem som skrivit/ besökt dem. Om det nu är så svårt för män på dejtingsidor, menar jag.... Jag skulle förstå om det rörde sig om 10:or, men detta är helt vanliga gubbar/ killar som visserligen ser trevliga ut men det är inga superhunks. Kanske 7:or, som gubbar betraktade då alltså.

Det verkar faktiskt vara väldigt mycket lättare för mig att hitta manligt sällskap på stan, och det trodde jag faktiskt aldrig efter allt jag läst om hur svårt det är för män på dessa sidor....
    Jag kollar alltid till baka på den som har kollat på mig och svarar på brevet om det nu inte skulle vara en som jag inte vill prata med men jag försöker att prata med alla 
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 12:31:52 följande:

Det hade varit så mycket lättare om vi satt bredvid varandra och jämförde våra profiler x) Jag förstår inte vad som är fel för din del faktiskt! Men börja med att utöka sökålder så får vi se :) Håll oss gärna uppdaterade!
Svar på tråden Hur funkar Happypancake?