• Anonym (What?)

Hur funkar Happypancake?

Jag fattar inte hur sidan fungerar. Kan jag inte läsa ifall mina skickade meddelanden är lästa? 

Jag har kontaktat säkert 40 olika män sedan  jag blev medlem i fredags kväll. Ingen har svarat eller ens besökt min sida. Ser de mig inte, eller har männen blivit så här kräsna? Jag kan tillägga att jag ser ganska bra ut och har sökt kontakt med män som är ca 10 år äldre än jag, och de är helt vanliga killar med helt vanliga jobb.

Gör jag någonting fel?

• Svar på tråden Hur funkar Happypancake?
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 13:09:05 följande:
    Det var nog så att jag inte syntes, för nu small det till och jag har hundratals meddelanden och flirtar.
    Haha ja du ser ;) Det var nog profilbilden som godkändes nu.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 13:09:05 följande:
    Det var nog så att jag inte syntes, för nu small det till och jag har hundratals meddelanden och flirtar.
    Kul! Nu känns det väl bättre, att du blivit bekräftad som kvinna, som du räknade med Skrattande

citat: Jag ser som sagt ganska bra ut. Folk kallar mig rent av vacker, och jag är van vid att få komplimanger annars, som när jag går på stan och dylikt. Därför blir jag förvånad, speciellt när jag har läst på olika forum att kvinnor ska kunna välja och vraka på dejtingsidor Tungan ute

Nu har jag sökt på kvinnor i min ålder. Visserligen får jag ju då upp enbart homosexuella/ bisexuella kvinnor, om nu det har betydelse, men nog tycker jag att min profilbild är bättre så sett att jag är snyggare än de allra flesta.

Märkligt faktiskt.... Jag menar, att de inte ens kollat vem som skrivit/ besökt dem. Om det nu är så svårt för män på dejtingsidor, menar jag.... Jag skulle förstå om det rörde sig om 10:or, men detta är helt vanliga gubbar/ killar som visserligen ser trevliga ut men det är inga superhunks. Kanske 7:or, som gubbar betraktade då alltså.

Det verkar faktiskt vara väldigt mycket lättare för mig att hitta manligt sällskap på stan, och det trodde jag faktiskt aldrig efter allt jag läst om hur svårt det är för män på dessa sidor....
  • Anonym (What?)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 13:13:07 följande:
    Kul! Nu känns det väl bättre, att du blivit bekräftad som kvinna, som du räknade med  // Skrattande

citat: Jag ser som sagt ganska bra ut. Folk kallar mig rent av vacker, och jag är van vid att få komplimanger annars, som när jag går på stan och dylikt. Därför blir jag förvånad, speciellt när jag har läst på olika forum att kvinnor ska kunna välja och vraka på dejtingsidor Tungan uteNu har jag sökt på kvinnor i min ålder. Visserligen får jag ju då upp enbart homosexuella/ bisexuella kvinnor, om nu det har betydelse, men nog tycker jag att min profilbild är bättre så sett att jag är snyggare än de allra flesta.

Märkligt faktiskt.... Jag menar, att de inte ens kollat vem som skrivit/ besökt dem. Om det nu är så svårt för män på dejtingsidor, menar jag.... Jag skulle förstå om det rörde sig om 10:or, men detta är helt vanliga gubbar/ killar som visserligen ser trevliga ut men det är inga superhunks. Kanske 7:or, som gubbar betraktade då alltså.

Det verkar faktiskt vara väldigt mycket lättare för mig att hitta manligt sällskap på stan, och det trodde jag faktiskt aldrig efter allt jag läst om hur svårt det är för män på dessa sidor....
    Ja, det är förstås trevligt, men jag är inte på sidan för att bli bekräftad utan för att hitta en eller flera att umgås med och gärna också ha sex med. Sedan är det en jättebonus om jag blir förälskad och kärleken är besvarad, givetvis.

Nu behövs alltså sållning, och här är varför män så ofta inte får något svar alls.... Det är stört omöjligt att ens läsa alla meddelanden. Medan jag läser ett får jag 4 till. Inte heller tycks HP ha någon annan spärrfunktion än att man kan spärra alla utom favoriter från att skriva meddelanden, men då kanske jag missar intressanta män bara därför att de såg mig först och tappade intresset när jag inte svarade....

Att de inte kan bygga en sida som funkar efter hur det ser ut mellan könen...
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 14:54:12 följande:
    Ja, det är förstås trevligt, men jag är inte på sidan för att bli bekräftad utan för att hitta en eller flera att umgås med och gärna också ha sex med. Sedan är det en jättebonus om jag blir förälskad och kärleken är besvarad, givetvis.

Nu behövs alltså sållning, och här är varför män så ofta inte får något svar alls.... Det är stört omöjligt att ens läsa alla meddelanden. Medan jag läser ett får jag 4 till. Inte heller tycks HP ha någon annan spärrfunktion än att man kan spärra alla utom favoriter från att skriva meddelanden, men då kanske jag missar intressanta män bara därför att de såg mig först och tappade intresset när jag inte svarade....

Bry dig inte om bittra gamla drakar. De förstår inte sånt där ändå.

Kan säga samma som dig där, flera män påstår att man är där för bekräftelse. Det de inte fattar är att iaf för mig så är en komplimang från en främling som dreglar över mina bilder inte värd särskilt mycket. Kom igen när vi lärt känna varandra lite först, då känns det genuint och inte bara baserat på ytlighet.

Jag gör samma som dig där, tyvärr. Man hinner inte svara snällt på alla inkommande, inte ens med copy/paste. De med för långt avstånd eller deal breakers raderar jag bara direkt. Ta det lite i taget, du är där för din skull och inte för deras :)
  • Anonym (What?)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 15:16:10 följande:
    Bry dig inte om bittra gamla drakar. De förstår inte sånt där ändå.

Kan säga samma som dig där, flera män påstår att man är där för bekräftelse. Det de inte fattar är att iaf för mig så är en komplimang från en främling som dreglar över mina bilder inte värd särskilt mycket. Kom igen när vi lärt känna varandra lite först, då känns det genuint och inte bara baserat på ytlighet.

Jag gör samma som dig där, tyvärr. Man hinner inte svara snällt på alla inkommande, inte ens med copy/paste. De med för långt avstånd eller deal breakers raderar jag bara direkt. Ta det lite i taget, du är där för din skull och inte för deras :)
    Precis.

Att få massor av komplimanger från män som för mig inte är intressanta är inte varför jag är där.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 08:30:30 följande:
    Hur funkar Happypancake?

Jag fattar inte hur sidan fungerar. Kan jag inte läsa ifall mina skickade meddelanden är lästa? 

Jag har kontaktat säkert 40 olika män sedan  jag blev medlem i fredags kväll. Ingen har svarat eller ens besökt min sida. Ser de mig inte, eller har männen blivit så här kräsna? Jag kan tillägga att jag ser ganska bra ut och har sökt kontakt med män som är ca 10 år äldre än jag, och de är helt vanliga killar med helt vanliga jobb.

Gör jag någonting fel?

Även om din bild är värre än Shrek så borde du ha åtminstone ett dussin karlar som friat till dig redan. Du säger att du ser bra ut dessutom...

Vad skriver du presentationstexten egentligen? Att du kräver att de duschar och borstar tänderna eller något annat orimligt?
  • Anonym (gg)
    exandthecity skrev 2024-06-09 10:37:27 följande:

Nu har jag iofs inte varit på HP men kan det inte vara så att den sidan har väldigt många inaktiva konton?

Jag får jättemånga meddelanden, verkligen fler än jag kan svara på, har ingen bild uppe mer än en otydlig på avstånd, man ser inte mitt ansikte. 

Jag gissar att det beror delvis på hur man skriver sin profiltext, min är ganska humoristisk och annorlunda. Men att du inte alls skulle få besök låter jättemärkligt!
  • Anonym (gg)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 11:00:36 följande:
    Ja jag tror/gissar att många "äldre" kan ha ett mer traditionellt tankesätt faktiskt. Yngre är mindre känsliga för att kvinnor tar kontakt verkar det som. Tror det är en generationsfråga...

Absolut, testa större spann neråt! Du kan bli glatt överraskad :) Och jag tror inte att dina issues är ett problem heller, så länge du inte låter det gå över i desperation. Jag råder dig fortfarande till att försöka avvakta och inte kontakta männen, vänta några dagar och se vad som händer. Fila på bilder och text så länge. Sök och besök för all del! Män som ser att du besökt dem kommer i de flesta fall att åtminstone besöka dig tillbaka.

Lycka till!
    Det kan vara en issue ja, men män brukar inte bry sig om vad man satt för ålder själv, de skriver ändå, dock gissar jag att de som skriver till mig oftast är runt 37-44, jag är några år äldre än dem. Jag tänkte att alla skulle vara ute efter sex, men så verkar det inte ens vara.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 14:54:12 följande:

När man läser dina inlägg så skulle man tolka det som att du var förvånad över att inte fler män visade intresse. Du är ju snyggare än många andra kvinnor, och du skulle lätt få mer uppmärksamhet från män på stan. Man skulle kunna tolka det som att du är van att bli bekräftad av män, och att du var besviken först att du inte fick mer uppmärksamhet.
    Jag kanske har fel.
  • Benny62
    Anonym (gg) skrev 2024-06-09 16:24:07 följande:
    Det kan vara en issue ja, men män brukar inte bry sig om vad man satt för ålder själv, de skriver ändå, dock gissar jag att de som skriver till mig oftast är runt 37-44, jag är några år äldre än dem. Jag tänkte att alla skulle vara ute efter sex, men så verkar det inte ens vara.
    Jag brukar vara noga med vad det står för ålder på profilen det bör man ju förstå att den personen vill ha det så 
Svar på tråden Hur funkar Happypancake?