• Anonym (What?)

Hur funkar Happypancake?

Jag fattar inte hur sidan fungerar. Kan jag inte läsa ifall mina skickade meddelanden är lästa? 

Jag har kontaktat säkert 40 olika män sedan  jag blev medlem i fredags kväll. Ingen har svarat eller ens besökt min sida. Ser de mig inte, eller har männen blivit så här kräsna? Jag kan tillägga att jag ser ganska bra ut och har sökt kontakt med män som är ca 10 år äldre än jag, och de är helt vanliga killar med helt vanliga jobb.

Gör jag någonting fel?

• Svar på tråden Hur funkar Happypancake?
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 17:46:09 följande:
    Många kvinnor tycker det är jobbigt med alla män som visar intresse. Bättre att kvinnan själv väljer ut mannen hon attraheras av och tar initiativ.
    Det håller jag inte med om. När mannen är den som får ta initiativet engagerar han sig mer och värdesätter gensvaret på ett helt annat sätt.
  • Anonym (What?)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 17:53:07 följande:
    Då misstolkade jag. Du skrev att du är väldigt snygg och att männen inte direkt var några hunks, de var 7:or har jag för mig du skrev.
    Tror du att andra kan ta det personligt om de inte får besök eller mejl?
    Jag skrev att jag brukar anses vara attraktiv ja, och så är det. Däremot har jag inte skrivit till någon jag inte är intresserad av om du trodde det.

Du tar det uppenbart väldigt personligt, men om man fattar att den tjej du skriver till får 4 brev/ minut så fattar man också att hon inte läser dem. Det spelar då ingen som helst roll vem du är eller hur du skriver.

Jag "ratar" alltså inte killarna pga dem eller hur de är, utan på att de av en slump drunknade i sorlet. Det är ingenting att ta personligt.
    Jag har tex redan tappat bort 2 konversationer eftersom det kommer så mycket nytt hela tiden. En kille gav mig hans nummer nästan direkt, och det var bra eftersom jag blivit intresserad av honom och nu inte kommer att tappa bort honom.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 17:55:16 följande:
    Flera kvinnor här har skrivit att det är fel på mig och andra män om vi inte får besök och mejl från kvinnor. Vad tycker du om det?
    Jag har t ex nämnt några av mina bra sidor som jag tror att kvinnor attraheras av, men det är fel, enligt flera kvinnor. Om jag varit bra så hade jag inte varit singel. Jag kan ofta se att kvinnor vill trycka ner män, speciellt om han är positiv och tror att han har chans på kvinnor. Vill få honom att känna sig dålig och att det är fel på honom. Det är ju tråkigt. Varför kan inte även män få känna sig bra och tro och hoppas på att nån kvinna skulle vilja ha honom?
  • Anonym (Halt)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 17:58:08 följande:
    Det håller jag inte med om. När mannen är den som får ta initiativet engagerar han sig mer och värdesätter gensvaret på ett helt annat sätt.
    Ja, det är ju olika vad kvinnor tycker förstås.
  • Anonym (Kiki)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 17:40:15 följande:
    Ja, det är som i artikeln jag länkade till tidigare. Skulle du vilja byta med män?
    Jag skulle gärna byta med män. Vad som alltid glöms bort när det handlar om orättvisan mellan män och kvinnor är att det bara gäller ATTRAKTIVA kvinnor. Som ful kvinna är jag helt osynlig, jag har aldrig någonsin upplevt att vara eftertraktad eller bli raggad på. Ja, även på dejtingsajter. Jag har lyckats träffa jättefina män som jag varit tillsammans med, men det har varit för att vi har varit vänner först och sen har han fallit för min personlighet. Så - som det är för många män helt enkelt.
  • Anonym (What?)
    Benny62 skrev 2024-06-09 17:53:24 följande:
    Jo det skulle jag göra det kan jag inte för jag vet inte hur man gör så är det 

Du får gå i skola hos mig ;)
  • Anonym (Halt)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 17:58:54 följande:
    Jag skrev att jag brukar anses vara attraktiv ja, och så är det. Däremot har jag inte skrivit till någon jag inte är intresserad av om du trodde det.

Du tar det uppenbart väldigt personligt, men om man fattar att den tjej du skriver till får 4 brev/ minut så fattar man också att hon inte läser dem. Det spelar då ingen som helst roll vem du är eller hur du skriver.

Jag "ratar" alltså inte killarna pga dem eller hur de är, utan på att de av en slump drunknade i sorlet. Det är ingenting att ta personligt.
    Jag har tex redan tappat bort 2 konversationer eftersom det kommer så mycket nytt hela tiden. En kille gav mig hans nummer nästan direkt, och det var bra eftersom jag blivit intresserad av honom och nu inte kommer att tappa bort honom.
    Känns det bra att du får den bekräftelsen från män, att du anses vara attraktiv? Du verkar van att få uppmärksamhet.

Ja, jag tar det lite personligt om det känns som att jag är osynlig. Jag gillar inte det.

Det var snabbt jobbat. Gillar du män som är så pang på?
  • Anonym (gg)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 17:03:49 följande:
    Tror du att det finns unga kvinnor som attraheras av äldre män som de träffat och pratat med?
    Skulle du kunna veta om en ung kvinna du aldrig träffat är attraherad av en äldre man?
    Jag vet inte. När jag själv var ung hände det att kvinnor 23 år gamla kunde tänka sig någon på max 10 år äldre. Några större ålderskillnader än så förekom inte i mina kretsar i alla fall. Själv var jag intresserad av enbart jämnåriga tills jag var 28.
  • Anonym (Halt)
    Benny62 skrev 2024-06-09 18:01:11 följande:

Väldans vilket bråk det blev här nu 😵

Det här är som en sval bris jämfört med andra trådar jag brukar skriva i Solig
Svar på tråden Hur funkar Happypancake?