• Anonym (What?)

Hur funkar Happypancake?

Jag fattar inte hur sidan fungerar. Kan jag inte läsa ifall mina skickade meddelanden är lästa? 

Jag har kontaktat säkert 40 olika män sedan  jag blev medlem i fredags kväll. Ingen har svarat eller ens besökt min sida. Ser de mig inte, eller har männen blivit så här kräsna? Jag kan tillägga att jag ser ganska bra ut och har sökt kontakt med män som är ca 10 år äldre än jag, och de är helt vanliga killar med helt vanliga jobb.

Gör jag någonting fel?

• Svar på tråden Hur funkar Happypancake?
  • Benny62
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 12:31:52 följande:
    Ja, de är aktiva. Flera av dem har varit inne sedan jag besökte dem.

Märkligt faktiskt.... Jag menar, att de inte ens kollat vem som skrivit/ besökt dem. Om det nu är så svårt för män på dejtingsidor, menar jag.... Jag skulle förstå om det rörde sig om 10:or, men detta är helt vanliga gubbar/ killar som visserligen ser trevliga ut men det är inga superhunks. Kanske 7:or, som gubbar betraktade då alltså.

Det verkar faktiskt vara väldigt mycket lättare för mig att hitta manligt sällskap på stan, och det trodde jag faktiskt aldrig efter allt jag läst om hur svårt det är för män på dessa sidor....
    Ja du jag tillhör nog skala 5 då skulle jag tro hi hi 🤣 
  • Anonym (Halt)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 10:42:57 följande:
    Hur funkar Happypancake?

Varför jagar du efter männen istället för att låta dem kontakta dig? Som kvinna behöver man inte jaga, och jag säger inte detta för att trigga personer som Kaffedraken, det är bara så ration ser ut på olika dejtingsidor och appar. 

Ingen fara. Du bekräftar det jag brukar säga.
  • Anonym (Tvärtom)
    Benny62 skrev 2024-06-09 12:46:04 följande:
    Säger man så till främmande kvinnor...? Du sitter och helt fräckt insinuerar att ts skulle vara medelmåttig fast du inte har en aning om hur hon ser ut. Det gör inte jag heller men om hon brukar få uppskattande blickar och komplimanger i vardagen så lär hon knappast bara vara en 5:a.

Använder du samma ton online så förstår jag att du har det svårt. Ett sådant uttalande hade fått mig att avsluta kontakten direkt.
  • Anonym (Halt)
    Benny62 skrev 2024-06-09 09:35:54 följande:
    Instämmer helt vad du skriver 
    Så är det. Många säger att det inte är så, men de skulle nog säga annat om de var i samma sits.
    Man ser ju attityden på några här.
  • Anonym (Tvärtom)
    Benny62 skrev 2024-06-09 12:46:04 följande:
    Ursäkta, det var jag som läste fel! Jag missade ordet "jag" där i början.
  • Benny62
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 12:59:08 följande:
    Så är det. Många säger att det inte är så, men de skulle nog säga annat om de var i samma sits.
    Man ser ju attityden på några här.
    Ja som man så är det inte lätt att få kontakt med kvinnor där jag har provat olika upplägg men nu är jag inte så noga det spelar ingen roll vad man skriver i sin profil 
  • Anonym (Halt)
    Benny62 skrev 2024-06-09 13:01:22 följande:
    Ja som man så är det inte lätt att få kontakt med kvinnor där jag har provat olika upplägg men nu är jag inte så noga det spelar ingen roll vad man skriver i sin profil 
    Nätdejting befäster våra könsroller (aftonbladet.se)

Mönstret går igen i kommunikationen på dejtingsidorna. Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.

Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir ­förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?

Är du kille, å andra sidan, får du ta saken i egna händer. Du kan nämligen inte förvänta dig att tjejerna hör av sig, hur många foton du än har, eller hur välskriven din presentation än må vara.

• Benny62
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 13:03:00 följande:
    Nätdejting befäster våra könsroller (aftonbladet.se)

Mönstret går igen i kommunikationen på dejtingsidorna. Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.

Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir ­förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?

Är du kille, å andra sidan, får du ta saken i egna händer. Du kan nämligen inte förvänta dig att tjejerna hör av sig, hur många foton du än har, eller hur välskriven din presentation än må vara.

Ja tyvärr så måste jag hålla med om det 
  • Anonym (What?)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 11:52:55 följande:
    Det kan ha betydelse ja, men vi får lita på ditt omdöme att din bild är bra. Den kanske bara inte syns än, det kan ta en bra stund faktiskt men borde synas under dagen.
    Det var nog så att jag inte syntes, för nu small det till och jag har hundratals meddelanden och flirtar.
  • Benny62
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 13:09:05 följande:
    Det var nog så att jag inte syntes, för nu small det till och jag har hundratals meddelanden och flirtar.
    Ja man kan bli avundsjuk 
Svar på tråden Hur funkar Happypancake?