• Anonym (What?)

Hur funkar Happypancake?

Jag fattar inte hur sidan fungerar. Kan jag inte läsa ifall mina skickade meddelanden är lästa? 

Jag har kontaktat säkert 40 olika män sedan  jag blev medlem i fredags kväll. Ingen har svarat eller ens besökt min sida. Ser de mig inte, eller har männen blivit så här kräsna? Jag kan tillägga att jag ser ganska bra ut och har sökt kontakt med män som är ca 10 år äldre än jag, och de är helt vanliga killar med helt vanliga jobb.

Gör jag någonting fel?

• Svar på tråden Hur funkar Happypancake?
  • Anonym (Halt)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 14:54:12 följande:
    Att de inte kan bygga en sida som funkar efter hur det ser ut mellan könen...
    Happypancake var bättre tidigare. De ändrade för några år sen tyvärr. Då fick man upp 12 profiler på samma sida, och slapp scrolla förbi varenda medlem. Det var bättre översikt.
  • Anonym (gg)
    Benny62 skrev 2024-06-09 16:34:33 följande:
    Jag brukar vara noga med vad det står för ålder på profilen det bör man ju förstå att den personen vill ha det så 
    Jag har oerhört många utanför mina åldersgränser som skriver. Jag brukar faktiskt försöka svara när jag märker att någon ansträngt sig att skriva något mer än hallå vad gör du. Jag har egentligen inte något emot äldre män än min gräns, men yngre män än min gräns tackar jag alltid nej till, eftersom jag fick två söner i 20-årsåldern, och det hade känts konstigt om de var i liknande eller närmre ålder till mina söner än till mig.

Som sagt, jag försöker i största allmänhet ge folk en chans, jag vet att jag inte oftast attraheras av folk som är mycket äldre, men det kan ju finnas undantag, det vet man inte förrän man sett och pratat lite med personen.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (gg) skrev 2024-06-09 16:47:57 följande:
    Jag har oerhört många utanför mina åldersgränser som skriver. Jag brukar faktiskt försöka svara när jag märker att någon ansträngt sig att skriva något mer än hallå vad gör du. Jag har egentligen inte något emot äldre män än min gräns, men yngre män än min gräns tackar jag alltid nej till, eftersom jag fick två söner i 20-årsåldern, och det hade känts konstigt om de var i liknande eller närmre ålder till mina söner än till mig.

Som sagt, jag försöker i största allmänhet ge folk en chans, jag vet att jag inte oftast attraheras av folk som är mycket äldre, men det kan ju finnas undantag, det vet man inte förrän man sett och pratat lite med personen.
    Tror du att det finns de som vet om t ex en yngre kvinna attraheras av en mycket äldre man? De har aldrig träffat eller pratat med den yngre kvinnan. Tror du att saker kan växa fram om man träffas och pratar med varann, ibland med nån där det var oväntat?
  • Benny62
    Anonym (gg) skrev 2024-06-09 16:47:57 följande:

Jag skriver nästan aldrig till någon längre för det är totalt meningslöst och att en kvinna skulle skriva till min ja det kanske händer en gång på år och då är det oftast en som inte är i Sverige jag har kanske en för ovanlig profil kanske 
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 16:32:27 följande:
    När man läser dina inlägg så skulle man tolka det som att du var förvånad över att inte fler män visade intresse. Du är ju snyggare än många andra kvinnor, och du skulle lätt få mer uppmärksamhet från män på stan. Man skulle kunna tolka det som att du är van att bli bekräftad av män, och att du var besviken först att du inte fick mer uppmärksamhet.
    Jag kanske har fel.
    Ts fick ju inte ett enda svar, klart man undrar då! Men nu har det ju rättat till sig :) Jag tror det var profilbilden som inte var godkänd först så nu ser ts de riktiga resultaten.
  • Anonym (gg)
    Benny62 skrev 2024-06-09 16:52:41 följande:
    Jag skriver nästan aldrig till någon längre för det är totalt meningslöst och att en kvinna skulle skriva till min ja det kanske händer en gång på år och då är det oftast en som inte är i Sverige jag har kanske en för ovanlig profil kanske 
    Vad skriver du till dem? De jag tycker är roligast är de som skriver några rader, där de är lättsamma och roliga och inte genast börjar prata om sex eller aldrig blir personliga.
  • Benny62
    Anonym (gg) skrev 2024-06-09 16:56:26 följande:
    Vad skriver du till dem? De jag tycker är roligast är de som skriver några rader, där de är lättsamma och roliga och inte genast börjar prata om sex eller aldrig blir personliga.
    Jag tycker det är svårt att skriva jag har ganska svårt att uttrycka mig i text tyvärr jag kan prata men skriva nja inte min grej det blir ju så när man är dålig på något 
  • Anonym (Halt)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 16:54:54 följande:
    Ts fick ju inte ett enda svar, klart man undrar då! Men nu har det ju rättat till sig :) Jag tror det var profilbilden som inte var godkänd först så nu ser ts de riktiga resultaten.
    Ja, nu är det som det ska vara. Skulle man kunna säga att hon fick mer bekräftelse nu?
  • Anonym (gg)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 16:52:31 följande:
    Tror du att det finns de som vet om t ex en yngre kvinna attraheras av en mycket äldre man? De har aldrig träffat eller pratat med den yngre kvinnan. Tror du att saker kan växa fram om man träffas och pratar med varann, ibland med nån där det var oväntat?
    Draken?

Jag kan säga att jag som medelålderskvinna bara attraherats av en äldre man när jag var yngre. Med äldre menar jag äldre än 10 år äldre, 20-30 år äldre har aldrig hänt. De flesta män äldre än 55 idag attraheras jag inte av, men det kan finnas undantag tänker jag, jag vet inte. Jag attraheras av ännu färre på dejtingsiter än jag gör i verkliga livet, och där attraheras jag knappt heller av någon. 
  • Anonym (gg)
    Benny62 skrev 2024-06-09 16:59:20 följande:
    Jag tycker det är svårt att skriva jag har ganska svårt att uttrycka mig i text tyvärr jag kan prata men skriva nja inte min grej det blir ju så när man är dålig på något 
    Det kanske fungerar bättre om du ställer henne lite frågor om henne. De flesta jag börjar prata med pratar inte om något personligt alls, de liksom bara skriver samma sak om och om igen eller som man pratar i fikarummet på jobbet utan att man kommer närmre. Svårt det där.

Jag brukar försöka bryta det genom att fråga något oväntat, ibland fungerar det.
Svar på tråden Hur funkar Happypancake?