• Anonym (What?)

Hur funkar Happypancake?

Jag fattar inte hur sidan fungerar. Kan jag inte läsa ifall mina skickade meddelanden är lästa? 

Jag har kontaktat säkert 40 olika män sedan  jag blev medlem i fredags kväll. Ingen har svarat eller ens besökt min sida. Ser de mig inte, eller har männen blivit så här kräsna? Jag kan tillägga att jag ser ganska bra ut och har sökt kontakt med män som är ca 10 år äldre än jag, och de är helt vanliga killar med helt vanliga jobb.

Gör jag någonting fel?

• Svar på tråden Hur funkar Happypancake?
  • Anonym (Halt)
    Anonym (gg) skrev 2024-06-09 16:59:45 följande:
    Draken?

Jag kan säga att jag som medelålderskvinna bara attraherats av en äldre man när jag var yngre. Med äldre menar jag äldre än 10 år äldre, 20-30 år äldre har aldrig hänt. De flesta män äldre än 55 idag attraheras jag inte av, men det kan finnas undantag tänker jag, jag vet inte. Jag attraheras av ännu färre på dejtingsiter än jag gör i verkliga livet, och där attraheras jag knappt heller av någon. 
    Tror du att det finns unga kvinnor som attraheras av äldre män som de träffat och pratat med?
    Skulle du kunna veta om en ung kvinna du aldrig träffat är attraherad av en äldre man?
  • Benny62
    Anonym (gg) skrev 2024-06-09 17:02:09 följande:
    Det kanske fungerar bättre om du ställer henne lite frågor om henne. De flesta jag börjar prata med pratar inte om något personligt alls, de liksom bara skriver samma sak om och om igen eller som man pratar i fikarummet på jobbet utan att man kommer närmre. Svårt det där.

Jag brukar försöka bryta det genom att fråga något oväntat, ibland fungerar det.
    Ja så kanske det är men jag vågar inte skriva till någon längre för man orkar inte med att det att inte få svar eller en en reaktion 
  • Anonym (gg)
    Benny62 skrev 2024-06-09 17:05:40 följande:
    Ja så kanske det är men jag vågar inte skriva till någon längre för man orkar inte med att det att inte få svar eller en en reaktion 
    Jag förstår det, just därför som jag brukar försöka svara när någon skriver ett riktigt meddelande. Jag tycker man får försöka när någon visar intresse, men jag har så svårt att bli intresserad av någon. Har nu flera som jag pratar med, men de känns som vänner tyvärr.
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 16:59:30 följande:
    Ja, nu är det som det ska vara. Skulle man kunna säga att hon fick mer bekräftelse nu?
    Nej draken, det skulle man inte eftersom det inte är det hon söker efter.
  • Anonym (Halt)
    Sist en kvinna skrev till mig på HP var 2022. En skrev för ett par veckor sen, men det var uppenbar fejkprofil. Jag var nyfiken på några kvinnor i min stad, de var både yngre och äldre, men jag fegade ur, vågade inte skriva. De skrev inte heller. För nåt år sen skrev jag till ett par kvinnor i min stad men de varken gick in på min sida eller svarade, såg att de hade läst mina meddelanden.
  • Anonym (Tvärtom)
    Ja, nu är det som det ska vara. Skulle man kunna säga att hon fick mer bekräftelse nu?
    Och även om det inte var vad hon sökte så blir det inte en bekräftelse ändå eftersom det inte betyder något hur många som besöker en eller skickar flörtar eller komplimanger. Är man själv inte intresserad så är det lika spännande och bekräftande som att säga hej till kassörskan på Ica. (No offense till de som jobbar där! Det är bara en jämförelse.)
  • Benny62
    Anonym (gg) skrev 2024-06-09 17:11:29 följande:
    Jag förstår det, just därför som jag brukar försöka svara när någon skriver ett riktigt meddelande. Jag tycker man får försöka när någon visar intresse, men jag har så svårt att bli intresserad av någon. Har nu flera som jag pratar med, men de känns som vänner tyvärr.
    Ja jag vet inte men jag skrämmer väl bort alla kvinnor kanske med min profil bild eller profil text.
  • Anonym (What?)
    Försök att inte ta det allt för personligt! Jag svarar nu bara dem jag själv sökt upp, för det är omöjligt att försöka sålla bland alla som skriver till mig. De kan skriva hur bra som helst, det spelar ju ingen roll när jag inte läser breven....
  • Anonym (Halt)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 17:14:06 följande:
    Och även om det inte var vad hon sökte så blir det inte en bekräftelse ändå eftersom det inte betyder något hur många som besöker en eller skickar flörtar eller komplimanger. Är man själv inte intresserad så är det lika spännande och bekräftande som att säga hej till kassörskan på Ica. (No offense till de som jobbar där! Det är bara en jämförelse.)
    Det hade betydelse när hon inte fick svar och besök.
  • Anonym (What?)
    Jag fick även mer skrivarbete, men ingadera är mitt mål och syfte.
Svar på tråden Hur funkar Happypancake?