• Anonym (Nyfiken)

Omskärelse, accepterat?

Jag har en liten undran hur människor egentligen ser på omskärelse på bebisar.. 
    jag och min kille pratade under graviditeten att Våran son ska bli omskuren, för honom som kommer ifrån ett afrikanskt land där det är tradition att bli omskuren är det såklart en självklarhet, jag är lite med 50/50, jag vill dels för att det är lättare att hålla rent men också för att jag själv tycker det ser trevligare ut om man ska tänka lite egoistiskt, men det känns så oaccepterat i Sverige? Jag Har läst och hört många negativa tankar, men det är så vanligt i USA tillexempel 

Så hur ser ni på det? vad är era tankar

• Svar på tråden Omskärelse, accepterat?
  • Anonym (Läste jag fel?)
    Anonym (Smulpaj) skrev 2024-09-08 04:20:08 följande:
    Det hade jag utan tvekan tyckt. Rasism är inte för mig.
    Rasism är alltså att  tillgodose barnens / människans rätt till sin kropp?
  • Anonym (Läste jag fel?)
    Anonym (Smulpaj) skrev 2024-09-08 05:03:31 följande:
    Anmält
    Anmäld för att hen ställde frågor utifrån topic?
  • Anonym (Vansinne!)

Helt idiotiskt!

detta gör man enbart om man får problem med sin förhud.

• Anonym (...)
    Anonym (Oacceptabelt) skrev 2024-09-08 09:01:35 följande:
    Var hade du dragit gränsen? Om sekretet varit att alla barn över 4 kg vid födelsen skulle dödas, hade det varit okej? Någonstans har även du en gräns gissar jag.
    Ja, eller att den förstfödde sonen i varje familj måste offras till någon gudom...

Nej, det måste bli slut på daltandet. Vi måste ändra våra lagar, så att de stämmer med en modern västerländsk demokrati, och där ingår varken ihjälplågade slaktdjur eller könsstympade småbarn. Och sedan får vi lov att säga mycket bestämt, att:

"I Sverige gäller Svea Rikes Lag för ALLA, ALLTID. Passar inte det, så får ni dra".
  • Anonym (Som jag uppfattat attityderna)
    Anonym (Y) skrev 2024-09-06 22:13:43 följande:

Anledningen till att detär acceptert i USA beror på en massa religiösa puritaner som trodde att skära av förhuden skulle indra unga män från att runka och då skulle de lägga mer tid på Gud. Samt en stör judisk befolkning med typ samma tankesmörja som musliemr har här.
    Idioti och barnmisshandel alltihopa.

Lär din son om hygien annars kan du lika gärna låta bli att skaffa barn.

Riktigt så enkelt är det inte. Det har i USA mer icke religiösa rötter än så, men i all fall har jag som sagt läst hävdat att ca 100-200 barn/år dör i USA genom omskärelse.
  • Anonym (Som jag uppfattat attityderna)
    halvan skrev 2024-09-04 09:20:27 följande:

TS, vilket land kommer du ifrån ursprungligen?

Jag är övertygad om att majoriteten av människorna från hela Skandinavien är emot könsstympning på både pojkar och flickor och tycker att det borde illegaliseras. I våra demokratiska länder värnar vi mycket om barns rättigheter, se bara på hur barnkonventionen blivit till lag här. Det är den inte i något afrikanskt land. Det är djupt rotat i vår kultur att barns bästa ska sättas i främsta rummet, långt före eventuellt religion eller andra liknande idéer. Därför tycker majoriteten av människorna omkring dig att det är fel att tvångsstympa barn.

Och ändå fortsätter den absoluta majoriteten att rösta på partier och kandidater som vill att det skall vara lagligt. Varför är det så?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (...)
    Anonym (Som jag uppfattat attityderna) skrev 2024-09-16 13:24:48 följande:
    Och ändå fortsätter den absoluta majoriteten att rösta på partier och kandidater som vill att det skall vara lagligt. Varför är det så?
    För att det inte finns något parti att rösta på, som vågar ta upp frågan. Vi befinner oss ju i Mellanmjölkslandet Sverige. Det är nästan ingen skillnad på partierna, alla vill och måste vara mainstream.
  • Anonym (Sjukt)
    Anonym (...) skrev 2024-09-16 13:59:18 följande:
    För att det inte finns något parti att rösta på, som vågar ta upp frågan. Vi befinner oss ju i Mellanmjölkslandet Sverige. Det är nästan ingen skillnad på partierna, alla vill och måste vara mainstream.
    SD vill förbjuda omskärelse. 
  • Anonym (B.Pitt)

Vad märkligt hur alla rasister och högerextremister samlas i och smutsar ner alla trådar som kan handla om muslimer. Att hata så mycket som de gör kan inte vara hälsosamt.

Svar på tråden Omskärelse, accepterat?