• Anonym (Nyfiken)

Omskärelse, accepterat?

Jag har en liten undran hur människor egentligen ser på omskärelse på bebisar.. 
    jag och min kille pratade under graviditeten att Våran son ska bli omskuren, för honom som kommer ifrån ett afrikanskt land där det är tradition att bli omskuren är det såklart en självklarhet, jag är lite med 50/50, jag vill dels för att det är lättare att hålla rent men också för att jag själv tycker det ser trevligare ut om man ska tänka lite egoistiskt, men det känns så oaccepterat i Sverige? Jag Har läst och hört många negativa tankar, men det är så vanligt i USA tillexempel 

Så hur ser ni på det? vad är era tankar

• Svar på tråden Omskärelse, accepterat?
  • Anonym (o)

Kan inte vara sant ändå för vem använder sig av upprepade ggr att man själv tycker det är snyggare Kräks

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (expat) skrev 2024-09-02 16:09:44 följande:
    Ser trevligare ut? Vad ar det for jakla argument? En del tycker det ser trevligare ut med omskurna kvinnor ocksa.

Det ar ett overgrepp pa sma oskyldiga barn. Lat killen bestamma sjalv nar han blivit vuxen.

Ar du svenska och lagger dig helt platt for din kille? Varfor vill han att sonen ska omskaras, ar han muslim?

Vet du varfor det ar sa populart i usa? Jo, det infordes for att gora det svarare for pojkar att onanera, for det var syndigt! Sa USA ar inget att ta efter.

Vad rengoring betr sa har man i Europa och Asien (som inte ar judar el muslimer)  lyckats rengora sina snoppar trots att de inte ar omskurna. Daligt argument.

Anonym (Usch) skrev 2024-09-02 11:36:53 följande:

Och Ts funderar förstås på att slicea av de inre blygdläpparna på ev kommande lillasyster? Vissa anser ju det vara "snyggare" och framtida komplikationer är väl att jämföra med manlig omskärelse så klart flickan ska ha en snygg streckfitta som äldre!

Tillåt mig att spy!Kräks

Att det ser trevligt ut är inget argument ditt stolpskott. 

Nej han är inte muslim och jag är inte helsvensk. och vart fan har du fått att jag lägger mig platt ifrån? Jag ville endast veta hur andra såg på det här och som jag skrev tidigare har vi inte bestämt oss och att vi ska diskutera mer. Men dumt jävla forum att fråga sånt om då det för det mesta är 50 åriga kärringar som sitter och ska tycka o tänka om saker dom har 0 koll om. 

och att Anynom Usch sitter och skriver att jag förstås ska slicea en dotter om jag får det, är du sjuk i huvudet? 

tar inte åt mig när ni sitter och skriver att ni ser ner på mig som mamma eller att jag genomgår barnmisshandel. Det är väl lagligt i Sverige av en anledning? :) 

Börjar dock överväga omskärelse nu så ni vet! Har varit i kontakt med läkarhuset och fått mycket bra information! 

• Anonym (o)

Klart du överväger det. Det var aldrig någon tvekan om att inga kommentarer skulle göra minsta skillnad. Shall we go on? Nalle

• Anonym (...)
    Anonym (Oacceptabelt) skrev 2024-09-02 08:46:51 följande:
    Ja allt som inte är medicinskt betingat och som medför skada på ett barn borde vara direkt skäl för SOC att ingripa. Helt rubbat att anse att det är okej att skada sitt barn.
    Man tycker det, när de ingriper och vänder upp på familjers liv för mycket mindre saker, som inte involverar någon smärta eller skada på barnen. Men vi är fega här i Sverige, ingen får säga att invandrare gör något fel. Detta är ytterligare en fråga för den Sd-stödda regeringen att ta itu med! Otyget borde förbjudas rakt av (utom vid medicinska skäl såklart). 
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (o) skrev 2024-09-02 23:13:05 följande:

Klart du överväger det. Det var aldrig någon tvekan om att inga kommentarer skulle göra minsta skillnad. Shall we go on? Nalle

Det var aldrig meningen med tråden heller?😂 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-09-02 23:07:05 följande:

Och Ts funderar förstås på att slicea av de inre blygdläpparna på ev kommande lillasyster? Vissa anser ju det vara "snyggare" och framtida komplikationer är väl att jämföra med manlig omskärelse så klart flickan ska ha en snygg streckfitta som äldre!

Tillåt mig att spy!Kräks

Nej han är inte muslim och jag är inte helsvensk. och vart fan har du fått att jag lägger mig platt ifrån? Jag ville endast veta hur andra såg på det här och som jag skrev tidigare har vi inte bestämt oss och att vi ska diskutera mer. Men dumt jävla forum att fråga sånt om då det för det mesta är 50 åriga kärringar som sitter och ska tycka o tänka om saker dom har 0 koll om. 

och att Anynom Usch sitter och skriver att jag förstås ska slicea en dotter om jag får det, är du sjuk i huvudet? 

tar inte åt mig när ni sitter och skriver att ni ser ner på mig som mamma eller att jag genomgår barnmisshandel. Det är väl lagligt i Sverige av en anledning? :) 

Börjar dock överväga omskärelse nu så ni vet! Har varit i kontakt med läkarhuset och fått mycket bra information! 

Du blir själv en 50-årig kärring förr än du anar. Tror du på riktigt att dina åsikter, känslor och tankar kommer att förändras radikalt med åldern? 

Och även 50-åriga kärringar är mammor. Jag, till exempel. Glad

Våra åsikter är inte sämre än någon annans. Varför skulle vi ha noll koll? Det är väl snarare att man med mindre erfarenhet har mindre koll, eller? Du har ju ingen erfarenhet av att ha fött en son, t ex. 
  • Anonym (Läste jag fel?)

Jag tycker det är sorgligt att man redan vid födseln talar om för barnet att det inte duger som det fötts. Varken estetiska eller religiösa skäl är en anledning att ta bott något som är naturligt ovh barnet fötts med. 

Det är ännu mer konstigt att religiösa gör det då de påpekar att gud är perfekt. Hur vågar de då göra om något han skapat?

• Anonym (expat)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-09-02 23:07:05 följande:

Tillåt mig att spy!Kräks

1. Du skrev ju själv:
    "jag vill dels för att det är lättare att hålla rent men också för att jag själv tycker det ser trevligare ut"
    Så vem är det som är stolpskott här, plus oförskämd?

2. Ja, du tycks lägga dig platt för vad din kille vill. Du ifrågasätter inte att ni kommer att åsamka  en liten pojkbäbis smärta, helt i onödan.

3. "50-åriga käringar" har bättre koll än vad du har. Vi vågar ifrågasätta urgamla traditioner men det vågar inte du.

4. Det är lagligt för att svenska politiker inte vågar gå emot judar och muslimer. Men barnläkare brukar avråda.

5. Startade du tråden bara för att trolla Det är inte vi som blir lidande om du låter omskära din son, det är han.
  • Anonym (...)
    Anonym (expat) skrev 2024-09-03 12:11:38 följande:
    1. Du skrev ju själv:
    "jag vill dels för att det är lättare att hålla rent men också för att jag själv tycker det ser trevligare ut"
    Så vem är det som är stolpskott här, plus oförskämd?

2. Ja, du tycks lägga dig platt för vad din kille vill. Du ifrågasätter inte att ni kommer att åsamka  en liten pojkbäbis smärta, helt i onödan.

3. "50-åriga käringar" har bättre koll än vad du har. Vi vågar ifrågasätta urgamla traditioner men det vågar inte du.

4. Det är lagligt för att svenska politiker inte vågar gå emot judar och muslimer. Men barnläkare brukar avråda.

5. Startade du tråden bara för att trolla Det är inte vi som blir lidande om du låter omskära din son, det är han.
    Ja, det där åldersargumentet var kul (om man nu kan prata om "kul" i ett sådant här allvarlig sammanhang). Det ju HON som sitter fast i gamla förlegade traditioner, och inte vi "kärringar". Borde egentligen vara tvärtom, att de unga skulle önska lämna sådant bakom sig. 
Svar på tråden Omskärelse, accepterat?