• Anonym (Nyfiken)

Omskärelse, accepterat?

Jag har en liten undran hur människor egentligen ser på omskärelse på bebisar.. 
    jag och min kille pratade under graviditeten att Våran son ska bli omskuren, för honom som kommer ifrån ett afrikanskt land där det är tradition att bli omskuren är det såklart en självklarhet, jag är lite med 50/50, jag vill dels för att det är lättare att hålla rent men också för att jag själv tycker det ser trevligare ut om man ska tänka lite egoistiskt, men det känns så oaccepterat i Sverige? Jag Har läst och hört många negativa tankar, men det är så vanligt i USA tillexempel 

Så hur ser ni på det? vad är era tankar

• Svar på tråden Omskärelse, accepterat?
  • Anonym (Urk)

Vidrigt övergrepp på försvarslösa barn. Impoterad sed som inte har i Sverige att göra.

Ingreppet är aldrig medicinskt motiverat.

Jag spyr.

• Anonym
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-09-02 23:35:55 följande:
    Det var aldrig meningen med tråden heller?😂 
    Vilken dräpare! Någon konstaterar att det inte var meningen med tråden och då bara DÖDAR du alla argument genom att säga att det inte var meningen med tråden! Shit vad du regerar!
  • Anonym
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-09-02 23:07:05 följande:

och att Anynom Usch sitter och skriver att jag förstås ska slicea en dotter om jag får det, är du sjuk i huvudet? 

tar inte åt mig när ni sitter och skriver att ni ser ner på mig som mamma eller att jag genomgår barnmisshandel. Det är väl lagligt i Sverige av en anledning? :)

Du tog åt dig bara en tomrad innan du skrev att du inte tog åt dig.

Anonym (Usch) skrev 2024-09-02 11:36:53 följande:

Och Ts funderar förstås på att slicea av de inre blygdläpparna på ev kommande lillasyster? Vissa anser ju det vara "snyggare" och framtida komplikationer är väl att jämföra med manlig omskärelse så klart flickan ska ha en snygg streckfitta som äldre!

Tillåt mig att spy!Kräks

Börjar dock överväga omskärelse nu så ni vet! Har varit i kontakt med läkarhuset och fått mycket bra information! 

Åh nej, shit! Då VINNER du ju över oss!
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym skrev 2024-09-03 16:52:43 följande:
    Vilken dräpare! Någon konstaterar att det inte var meningen med tråden och då bara DÖDAR du alla argument genom att säga att det inte var meningen med tråden! Shit vad du regerar!
    Haha. Nej, jag skapade inte tråden för att få människor att hjälpa mig att ta ett beslut över mitt egna barn, jag ville veta folks tankar om ämnet
    Har som sagt tagit till mig vad ni har sagt, men det är också många okunniga här som endast skrivit att dom ser ner på mig som en förälder om man skulle genomgå omskärelse
  • Core

Anonym (Usch) skrev 2024-09-02 11:36:53 följande:

Och Ts funderar förstås på att slicea av de inre blygdläpparna på ev kommande lillasyster? Vissa anser ju det vara "snyggare" och framtida komplikationer är väl att jämföra med manlig omskärelse så klart flickan ska ha en snygg streckfitta som äldre!

Tillåt mig att spy!Kräks

Att det ser trevligt ut är inget argument ditt stolpskott. 

Nej han är inte muslim och jag är inte helsvensk. och vart fan har du fått att jag lägger mig platt ifrån? Jag ville endast veta hur andra såg på det här och som jag skrev tidigare har vi inte bestämt oss och att vi ska diskutera mer. Men dumt jävla forum att fråga sånt om då det för det mesta är 50 åriga kärringar som sitter och ska tycka o tänka om saker dom har 0 koll om. 

och att Anynom Usch sitter och skriver att jag förstås ska slicea en dotter om jag får det, är du sjuk i huvudet? 

tar inte åt mig när ni sitter och skriver att ni ser ner på mig som mamma eller att jag genomgår barnmisshandel. Det är väl lagligt i Sverige av en anledning? :) 

Börjar dock överväga omskärelse nu så ni vet! Har varit i kontakt med läkarhuset och fått mycket bra information! 

Jag är en yngre pappa, dryga 30 år med två trettonåringar hemma. Jag kan inte se varför nån frivilligt skulle utsätta en son för den förnedringen i framtida omklädningsrum och liknande sammanhang. Det ska vara på eget val isåfall, det är en tuffare miljö än du någonsin kan tänka dig bland svenska pojkar.
  • Anonym (Inte okej)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-09-01 18:14:32 följande:
    Omskärelse, accepterat?

Jag har en liten undran hur människor egentligen ser på omskärelse på bebisar.. 
    jag och min kille pratade under graviditeten att Våran son ska bli omskuren, för honom som kommer ifrån ett afrikanskt land där det är tradition att bli omskuren är det såklart en självklarhet, jag är lite med 50/50, jag vill dels för att det är lättare att hålla rent men också för att jag själv tycker det ser trevligare ut om man ska tänka lite egoistiskt, men det känns så oaccepterat i Sverige? Jag Har läst och hört många negativa tankar, men det är så vanligt i USA tillexempel 

Så hur ser ni på det? vad är era tankar

Jag tycker det är inte okej för det är något som barnet kommer tvingas leva med under hela hans liv.
  • Anonym
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-09-03 18:01:42 följande:
    Haha. Nej, jag skapade inte tråden för att få människor att hjälpa mig att ta ett beslut över mitt egna barn, jag ville veta folks tankar om ämnet
    Har som sagt tagit till mig vad ni har sagt, men det är också många okunniga här som endast skrivit att dom ser ner på mig som en förälder om man skulle genomgå omskärelse
    Efterlys inte information som du inte vill ha, så slipper du bli så förbannad.
  • Lynx123
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-09-03 18:01:42 följande:
    Är det okunnigt att tycka att det är vidrigt att skära i barns könsdelar?
  • halvan

TS, vilket land kommer du ifrån ursprungligen?

Jag är övertygad om att majoriteten av människorna från hela Skandinavien är emot könsstympning på både pojkar och flickor och tycker att det borde illegaliseras. I våra demokratiska länder värnar vi mycket om barns rättigheter, se bara på hur barnkonventionen blivit till lag här. Det är den inte i något afrikanskt land. Det är djupt rotat i vår kultur att barns bästa ska sättas i främsta rummet, långt före eventuellt religion eller andra liknande idéer. Därför tycker majoriteten av människorna omkring dig att det är fel att tvångsstympa barn.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Omskärelse, accepterat?