• Anonym (Mimmi)

När bör man få träffa pojkvännens barn?

Vi har varit  ett par i 8 månader. Han prioriterar alltid att träffa mig de barnfria veckornamen de veckorna (varannan) som han har sitt barn börjar kännas rätt ensamma, även om han är bra på att höra av sig varje dag.

Han har ett barn som är 4.5 år men ännu inte tagit intiativ till att ses med hen. Han säger att han förbereder sig "mentalt" för det då det är ett stort steg. 

Bara dejtat en man med barn en gång innan och träffade hans barnefter ca 6 månader. Den relationen höll inte pga att jag flyttade utomlands pga kom in på en utbildning jag inte trodde jag skulle komma in på, drtta var för många år sedan dock.

Hur gör folk oftast? Vad menar han med att han förbereder sig mentalt, är det ett dåligt tecken för vår relation? Betyder det nödvändigtvis att han är osäker på en framtid ihop, trots att han säger att han älskar mig ich vill ha rn frantid?

• Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?
  • Anonym (När han är redo)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-06 10:14:35 följande:
    När bör man få träffa pojkvännens barn?

Vi har varit  ett par i 8 månader. Han prioriterar alltid att träffa mig de barnfria veckornamen de veckorna (varannan) som han har sitt barn börjar kännas rätt ensamma, även om han är bra på att höra av sig varje dag.

Han har ett barn som är 4.5 år men ännu inte tagit intiativ till att ses med hen. Han säger att han förbereder sig "mentalt" för det då det är ett stort steg. 

Bara dejtat en man med barn en gång innan och träffade hans barnefter ca 6 månader. Den relationen höll inte pga att jag flyttade utomlands pga kom in på en utbildning jag inte trodde jag skulle komma in på, drtta var för många år sedan dock.

Hur gör folk oftast? Vad menar han med att han förbereder sig mentalt, är det ett dåligt tecken för vår relation? Betyder det nödvändigtvis att han är osäker på en framtid ihop, trots att han säger att han älskar mig ich vill ha rn frantid?

Du kommer att träffa hans barn när han är klar redo. Fortfarande. Du kommer inte att få något annat svar men visst, ställ frågan en gång i månaden och se om något blir annorlunda. 
  • Anonym (F&V)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 11:19:03 följande:
    Träffat ett par vänner samt hans bror  men inte föräldrar, han träffar typ aldrig föräldrarna om inte barnet är med. Hans föräldrar vet dock om oss enligt vad han sagt.

Han har inte träffat min familj då de bor långt bort och heller inte mina vänner. Dock är det ju inte en lika big deal pga de inte är något "hinder" för att vi ska kunna ses oftare. Däremot är det ju trist när helgerna som han har sitt barn inte går att träffas

Vad är anledningen till att han inte träffat dina vänner? Menar du har ändå träffat några av hans men han har under denna tid inte träffat någon av dina. För mig hade detta vart en större grej än att du ännu inte fått träffa hans barn. Kanske en sak som gör att han tvekar? 

Hur långt bort bor din familj? Min partners föräldrar träffade jag inom 6 månader och då bor de utomlands. Innan dess hade jag pratat med de tillsammans med min kille via videosamtal. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Tyvärr har ni träffats alldeles för lite för att han ska känna sig trygg i er relation. Och med tanke på er historia är det inte alls konstigt att han inte blandar in barnet alls (igen) under de närmaste åren.

Fokusera på den lilla tid ni har tillsammans istället.  Är långt ifrån säkert att ert förhållande blir långvarigt.

• Anonym (Madre)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 11:38:16 följande:
    Vi har ju haft en diskussion om våra mål i en relation. Han håller med mig om att det inte kommer funka i längden att hålla den biten separat från vår relation för att det ska funka. Han håller med om att vi "stått och stampat" ett tag men att han bara behlver lite mer rid. Att det är en tidsfråga.

De barnfira veckorna har han och jag ganska späckade scheman så oftast får vi inte till att ses mer än 1-2 ggr/vecka, tyvärr. När vi var sommarlediga var det annat men det är ju förbi.

Jag vet inte varför jag är orolig för att han eventuellt inte talar sanning. Frågade honom lm han vill vänta ett halvår till och han sa att han verkligen inte tror det behöver bli så länge men är ju samtidigt omöjligt att sätta en tidsram på känslan "redo".

Ja jag startar ibland trådar om det här. Ett sätt att ventilera och få perpektiv. Folk tänker så olika. Jag vill inte göra mina känslor till min killes problem och vill verkligen, VERKLIGEN att det ska funka mellan oss denna gång.

Jag vill såklart inte  att han ska göra nåt han inte är redo för men även varit tydlig att jag söker efter en relation där man är en del av varandras liv även om det inte måste ske NU.
    Ok då är det du.

Men om ni har börjat ses ännu mer sällan nu, så sällan som 1-2 gånger per vecka, varannan vecka. Ja, då skulle jag dra öronen åt mig. Det låter inte som ett förhållande som är på väg framåt. 

Jag hoppas du hittar någon som vill satsa lika mycket som du nästa gång. 
  • Anonym (Linn)

Tveksamt om man kan kalla er för par nu. Efter åtta månaders dejtande kan man absolut se sig som ett seriöst par om det inte finns barn i bilden. Nu gör det det, och du har inte fått träffa denne än. Det betyder till 100 procent att killen är osäker på er relation. Det förstår du nog själv. För föräldrar kommer alltid barnen först och är definitionen av deras familj - så om du ännu inte fått träffa dem är du inte familj eller närmaste kretsen för honom än. Kan säkert bli, men inte än. Det är den krassa sanningen. När dagen väl kommer du du får träffa barnet blir det helt definierande. Klickar ni kan det vara det som avgör att ni fortsätter som par och fördjupar relationen, men är det något som skaver ska du inte räkna med att han blir kvar.

Vore jag du skulle jag avsluta innan det blir mer komplicerat och träffa en man som är barnlös. Då blir det mycket mer jämlikt.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (F&V) skrev 2024-10-08 12:19:01 följande:

Vad är anledningen till att han inte träffat dina vänner? Menar du har ändå träffat några av hans men han har under denna tid inte träffat någon av dina. För mig hade detta vart en större grej än att du ännu inte fått träffa hans barn. Kanske en sak som gör att han tvekar? 

Hur långt bort bor din familj? Min partners föräldrar träffade jag inom 6 månader och då bor de utomlands. Innan dess hade jag pratat med de tillsammans med min kille via videosamtal. 

Min familj bor utomlands. Teäffar dem själv ca 2 ggr/år. Anledningen till att han inte träffat mina vänner är att jag bara träffat dem när jag inte kunnat träffa honom. Är lite av en ensamvarg och träffar inte folk så jätteofta.

Försöker prioritera ensamtid med killen när jag väl kan träffa honom men har sagt att han är välkommen om det blir nåt bra tillfälle /social tillställning. Så tror absolut inte han tror jag isolerar honom, har ju lyft frågan att det vore kul om vi involverade varandra mer.
  • Läkarinnan
    Anonym (Linn) skrev 2024-10-08 12:38:30 följande:

Tveksamt om man kan kalla er för par nu. Efter åtta månaders dejtande kan man absolut se sig som ett seriöst par om det inte finns barn i bilden. Nu gör det det, och du har inte fått träffa denne än. Det betyder till 100 procent att killen är osäker på er relation. Det förstår du nog själv. För föräldrar kommer alltid barnen först och är definitionen av deras familj - så om du ännu inte fått träffa dem är du inte familj eller närmaste kretsen för honom än. Kan säkert bli, men inte än. Det är den krassa sanningen. När dagen väl kommer du du får träffa barnet blir det helt definierande. Klickar ni kan det vara det som avgör att ni fortsätter som par och fördjupar relationen, men är det något som skaver ska du inte räkna med att han blir kvar.

Vore jag du skulle jag avsluta innan det blir mer komplicerat och träffa en man som är barnlös. Då blir det mycket mer jämlikt.

100%? Nu tar du väl i? Många väntar ju uppemot ett år, känner flera som gjort så.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-10-08 12:31:19 följande:

Tyvärr har ni träffats alldeles för lite för att han ska känna sig trygg i er relation. Och med tanke på er historia är det inte alls konstigt att han inte blandar in barnet alls (igen) under de närmaste åren.

Fokusera på den lilla tid ni har tillsammans istället.  Är långt ifrån säkert att ert förhållande blir långvarigt.

Det är mer öppen kommunikation mellan oss nu, och skär sig inte som sist. Förhoppningsvis fortsätter det så. Men förstår att när det gått fel en gång är det rimligt att vara ännu mer försiktigare, där kan jag förstå honom.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Madre) skrev 2024-10-08 12:35:41 följande:
    Ok då är det du.

Men om ni har börjat ses ännu mer sällan nu, så sällan som 1-2 gånger per vecka, varannan vecka. Ja, då skulle jag dra öronen åt mig. Det låter inte som ett förhållande som är på väg framåt. 

Jag hoppas du hittar någon som vill satsa lika mycket som du nästa gång. 
    Det är olika. Det blir 1-2 ggr varje vecka, inte varannan. Han har inte sitt barn alla dagar i veckan, nämligen. Ett par veckro sedan var han t.ex ledig och då sågs vi 5 ggr på en vecka.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Tolkar) skrev 2024-10-08 11:53:25 följande:

Tolkar det som att han tvekar på ert förhållande.

Trots att han lovar att det kommer ske?
Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?