• Anonym (Mimmi)

När bör man få träffa pojkvännens barn?

Vi har varit  ett par i 8 månader. Han prioriterar alltid att träffa mig de barnfria veckornamen de veckorna (varannan) som han har sitt barn börjar kännas rätt ensamma, även om han är bra på att höra av sig varje dag.

Han har ett barn som är 4.5 år men ännu inte tagit intiativ till att ses med hen. Han säger att han förbereder sig "mentalt" för det då det är ett stort steg. 

Bara dejtat en man med barn en gång innan och träffade hans barnefter ca 6 månader. Den relationen höll inte pga att jag flyttade utomlands pga kom in på en utbildning jag inte trodde jag skulle komma in på, drtta var för många år sedan dock.

Hur gör folk oftast? Vad menar han med att han förbereder sig mentalt, är det ett dåligt tecken för vår relation? Betyder det nödvändigtvis att han är osäker på en framtid ihop, trots att han säger att han älskar mig ich vill ha rn frantid?

• Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?
  • Anonym (Tolkar)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-09 19:45:45 följande:
    Trådarna handlar om min oro kring det som ännu inte hänt. Jag är orolig FÖR att det inte hänt ännu. Jag har katastroftankar ibland och det lugnar mig att höra mer om hur folk gjort. Men att han har tagit upp det först är ett faktum varför skulle det vara motsägelsefullt?

Jag oroar mig för att han är den som har kontroll över om relationen går framåt pga faktumet att han har barn, jag har ju inga barn att introducera eller inte introducera.
    Ja, han har kontrollen totalt. Du skrev i en annan tråd att han säger att ni står och stampar. Men här skriver du att han håller med om att ni står och stampar (alltså att du sagt det först). Får helt klart känslan att han har total kontroll över situationen. Om man får katastroftankar är man inte i ett tryggt förhållande.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Tolkar) skrev 2024-10-09 20:29:19 följande:
    Ja, han har kontrollen totalt. Du skrev i en annan tråd att han säger att ni står och stampar. Men här skriver du att han håller med om att ni står och stampar (alltså att du sagt det först). Får helt klart känslan att han har total kontroll över situationen. Om man får katastroftankar är man inte i ett tryggt förhållande.
    Han har kontrollen endast för att han har barn, det är ju ett oföränderligt faktum. Han försäkrade mig sist om att han kommer introducera mig och ner kan han ju inte göra egentligen förrän han är redo för en introduktion.

Han höll med mig senaste gången det togs upp, så ja då tog jag upp det först. Men -allra- första gången det togs upp, togs upp av honom. Totalt sett har frågan tagit upp 2 ggr på 8 månader.

Det enda som på riktigt skulle lugna mig är en introduktion. Vad mer skulle han kunna göra ens i teorin innan dess? En mindre ängsligt lagd person hade förmodligen litat på honom.

Jag har haft katastroftankar i alla sorters förhållanden där jag brytt mig tillräckligt där det i efterhand visat sig vara helt ogrundat, tror du underskattar hur mycket katastrofrankar man kan ha om man bara är lagd åt det hållet. 
  • Anonym (Tolkar)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-09 20:47:13 följande:
    Han har kontrollen endast för att han har barn, det är ju ett oföränderligt faktum. Han försäkrade mig sist om att han kommer introducera mig och ner kan han ju inte göra egentligen förrän han är redo för en introduktion.

Han höll med mig senaste gången det togs upp, så ja då tog jag upp det först. Men -allra- första gången det togs upp, togs upp av honom. Totalt sett har frågan tagit upp 2 ggr på 8 månader.

Det enda som på riktigt skulle lugna mig är en introduktion. Vad mer skulle han kunna göra ens i teorin innan dess? En mindre ängsligt lagd person hade förmodligen litat på honom.

Jag har haft katastroftankar i alla sorters förhållanden där jag brytt mig tillräckligt där det i efterhand visat sig vara helt ogrundat, tror du underskattar hur mycket katastrofrankar man kan ha om man bara är lagd åt det hållet. 
    Och han hade lovat dig efter sommaren, men here we are.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-09 20:47:13 följande:

Antar att du hade katastroftankar förra gången ni var tillsammans? Dessa var INTE ogrundade eftersom han faktiskt gjorde slut.
    Tror han är mer orolig än du är att det inte ska bli seriöst mellan er, inte bli en trygg och långvarig relation.  Därför vill han hålla sonen borta från dig så länge som möjligt. 

Med tanke på er historia gör han helt rätt. Men du kommer inom kort starta en ny tråd och beklaga dig över er s.k "relation".
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-10-09 21:36:39 följande:
    Antar att du hade katastroftankar förra gången ni var tillsammans? Dessa var INTE ogrundade eftersom han faktiskt gjorde slut.
    Tror han är mer orolig än du är att det inte ska bli seriöst mellan er, inte bli en trygg och långvarig relation.  Därför vill han hålla sonen borta från dig så länge som möjligt. 

Med tanke på er historia gör han helt rätt. Men du kommer inom kort starta en ny tråd och beklaga dig över er s.k "relation".
    Jag hade katastroftankar i min relation innan honom också. Alltid över framtida milstolpar. Den killen friade till mig till slut men jag blev den som gjorde slut pga att vi växte ifrån varandra.

Förra gången jag och min nuvarande var ihop hade jag katastroftankar. Jag var rädd att han aldrig skulle intoducera mig till sin son - helt ogrundat då han gjorde det.  I början hade jag katastroftsnkar om att han inte skulle vilja bli ihpp - också ogrundat.  Att jag paradoxalt nog lät denna ångest över framtiden gå ut över vår relation är orsaken till vår separation, ingenting annat.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Tolkar) skrev 2024-10-09 21:34:47 följande:
    Och han hade lovat dig efter sommaren, men here we are.
    Han hade inte lovat det, nej. När jag tog upp det sist och frågade jag om någon ungefärlig tidsaspekt sa han att han "trodde stt han skulle bli redo efter sommaren" men jag gjorde fel från början som bad om en tidsram pga att det helt enkelt inte GÅR att veta när man kommer känna sig redo.  
  • Anonym (Mimmi)

Sen förstår jag faktiskt inte varför du försöker uppnå genom att försöka förminska det positiva i vår relation och kalla det en "sk" relation. Hade han inte bett mig bli hans flickvän och istället sagt nåt i stil med att han inte är redo för en relation hade det varit förståeligt kanske, men han träffar mig  i princip all sin fritid och  jag är hans +1 på ett jobbevent längre fram denna månad (där även hans syskon kommer vara fick jag nu veta) så förstår inte varför du svarat på mina inlägg som om det rörde sig om en initiativlös kille som inte bryr sig.

• Anonym (Särbo)

Nu är du verkligen osammanhängande och svårbegriplig.
    Kan någon få något ut av detta inlägg? Bara jag som känner mig blond?

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Särbo) skrev 2024-10-09 22:45:48 följande:

Nu är du verkligen osammanhängande och svårbegriplig.
    Kan någon få något ut av detta inlägg? Bara jag som känner mig blond?

Jag har gjort flera inlägg  om denna relation och vissa känner igen mig från dem.

Jag och min kille var ihop, gjorde slut och är sedan 8 månader ihop igen (officiellt i 4. Dessförinnan var vi ihop i 1.5 år och under den tiden var jag bekant med sonen de sista 6 månaderna. Eller bekant och bekant, jag bodde i princip hos dem. 
  • Läkarinnan

Dina inlägg make:ar ingen sense. Du tycker dels 8 månader är sunt avvaktande & borde vänta 1-2 år men samtidigt är du bombsäker på att TS gubbe är en fuckboy och inte ser nån framtid.  Du försöker spä på TS ångest utan att tillföra något vettigt. Verkar som är du en bitter person som vill stt det ska gå dåligt för andra.
Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?