• Anonym (Mimmi)

När bör man få träffa pojkvännens barn?

Vi har varit  ett par i 8 månader. Han prioriterar alltid att träffa mig de barnfria veckornamen de veckorna (varannan) som han har sitt barn börjar kännas rätt ensamma, även om han är bra på att höra av sig varje dag.

Han har ett barn som är 4.5 år men ännu inte tagit intiativ till att ses med hen. Han säger att han förbereder sig "mentalt" för det då det är ett stort steg. 

Bara dejtat en man med barn en gång innan och träffade hans barnefter ca 6 månader. Den relationen höll inte pga att jag flyttade utomlands pga kom in på en utbildning jag inte trodde jag skulle komma in på, drtta var för många år sedan dock.

Hur gör folk oftast? Vad menar han med att han förbereder sig mentalt, är det ett dåligt tecken för vår relation? Betyder det nödvändigtvis att han är osäker på en framtid ihop, trots att han säger att han älskar mig ich vill ha rn frantid?

• Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?
  • Anonym (Tolkar)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 13:07:05 följande:
    Trots att han lovar att det kommer ske?
    Absolut. Tycker att hans "löften" låter väldigt osäkra. Och självklart säger han väl att det ska ske, så länge han inte bestämt sig om hur framtiden ska bli. Men ju längre tiden går, desto mer skulle jag ställa in mig att det inte kommer att bli något seriöst.
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 13:07:05 följande:
    Trots att han lovar att det kommer ske?
    Ja, med tanke på din besatthet av att träffa detta barn och även dina tidigare trådar om hans ex, så känner han nog av det. Därför skjuter han på det. 
  • Anonym (Mimmi)

Har aldrig agit upp hans ex med honom och tagit upp hurhan ser en teäff med sitt barn en enda gång för någrs veckor sedan. Tänker det måste finnas någon mening med att han tog initiativ att bli ihop igen.

Anonym (Tyra) skrev 2024-10-08 13:31:39 följande:
    Ja, med tanke på din besatthet av att träffa detta barn och även dina tidigare trådar om hans ex, så känner han nog av det. Därför skjuter han på det. 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Tolkar) skrev 2024-10-08 13:10:22 följande:
    Absolut. Tycker att hans "löften" låter väldigt osäkra. Och självklart säger han väl att det ska ske, så länge han inte bestämt sig om hur framtiden ska bli. Men ju längre tiden går, desto mer skulle jag ställa in mig att det inte kommer att bli något seriöst.
    Många väntar ju över ett år, t.ex en vän till mig som är gift med personen nu. Vad är det som gör att du tycker 8 månader här är en varningsklocka? 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (När han är redo) skrev 2024-10-08 12:02:51 följande:
    Du kommer att träffa hans barn när han är klar redo. Fortfarande. Du kommer inte att få något annat svar men visst, ställ frågan en gång i månaden och se om något blir annorlunda. 
    Jag förstår det. Är ju inte det jag frågar riktigt, fattar att ingen här kan ge ett datum.

Däremot nyfiken på hur andra gjort. Hur såg konversationerna ut innan osv? Folk tycker så olika. En del tycker det är oansvarigt att låta nya partnern träffa barnet förrän typ 1 år gått,  andra tycker det är en rödflagg om man inte introducerats inom ett halvår (ofta tar de senare aldrig hänsyn till hur ofta man har möjlighet att ses/andra variabler så tar det med en nypa salt).

Jag känner ju folk som är gifta nu som introducerat efter över 1 år,  så förstår att tiden i sig inte behöver batyda något men undrar mer hur man ÄNDÅ förstår att det är seriöst. Bara gå på vad personen säger t.ex?
  • Anonym (Tolkar)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 13:39:13 följande:
    Många väntar ju över ett år, t.ex en vän till mig som är gift med personen nu. Vad är det som gör att du tycker 8 månader här är en varningsklocka? 
    Det är inte just åtta månader som jag tycker är en varningsklocka, utan allt du berättat egentligen. Verkar inte som att han tror på er, det låter som att du gillar honom mer än han gillar dig.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Tolkar) skrev 2024-10-08 14:28:03 följande:
    Det är inte just åtta månader som jag tycker är en varningsklocka, utan allt du berättat egentligen. Verkar inte som att han tror på er, det låter som att du gillar honom mer än han gillar dig.
    Varför? Vad anser du låter konstigt?
    Får ändå nämna att han tog intiativet till att vi skulle återförenas och bli officiella och han är den som är mest drivande att arrangera träffar/telefonsamtal.
  • Anonym (Madre)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 14:32:53 följande:
    Får ändå nämna att han tog intiativet till att vi skulle återförenas och bli officiella och han är den som är mest drivande att arrangera träffar/telefonsamtal.
    Det verkar som att den här relationen gör dig stressad och ångestfylld. Det är inte så det ska kännas. Det ska kännas roligt och kul och att allt går i rätt riktning. 

När man börjar ifrågasätta relationen, sig själv, hans intentioner mm och startar trådar för att ventilera och stressa av så är det inte ett gott tecken. Tycker jag.

Jag tycker att du förtjänar en kille som är lika "på" som du själv och som har tid för dig och ert liv tillsammans. Det är inte för mycket begärt. 

En relation ska inte leda till stress. 
  • Ascendere

8 månader låter inte exceptionellt länge i sammanhanget. 
    Det tyder på att han tar sitt föräldraskap på största allvar. 

• Dexter dot com
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 14:32:53 följande:
    Så varför tvivlar du på honom?
Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?