• Anonym (Mimmi)

När bör man få träffa pojkvännens barn?

Vi har varit  ett par i 8 månader. Han prioriterar alltid att träffa mig de barnfria veckornamen de veckorna (varannan) som han har sitt barn börjar kännas rätt ensamma, även om han är bra på att höra av sig varje dag.

Han har ett barn som är 4.5 år men ännu inte tagit intiativ till att ses med hen. Han säger att han förbereder sig "mentalt" för det då det är ett stort steg. 

Bara dejtat en man med barn en gång innan och träffade hans barnefter ca 6 månader. Den relationen höll inte pga att jag flyttade utomlands pga kom in på en utbildning jag inte trodde jag skulle komma in på, drtta var för många år sedan dock.

Hur gör folk oftast? Vad menar han med att han förbereder sig mentalt, är det ett dåligt tecken för vår relation? Betyder det nödvändigtvis att han är osäker på en framtid ihop, trots att han säger att han älskar mig ich vill ha rn frantid?

• Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?
  • Anonym (Mimmi)
    Dexter dot com skrev 2024-10-08 14:45:44 följande:
    Så varför tvivlar du på honom?
    Jag är ängsligt lagd när det kommer till relationer, helt enkelt. Jag tvivlade på att han skulle vilja ses igen efter första dejten, tvivlade på att han skulle vilja bli ihop med mig tills han tog upp det, osv. Därför längtar jag efter ett "bevis" på commitment som är att introducera mig.

Ju mer jag gillar någon desto mer änglig blir jag och letar efter "tecken" på att den andre inte gillar mig lika mycket pga att det känns fär bra för att vara sant.
  • Dexter dot com
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 14:53:02 följande:
    Jag är ängsligt lagd när det kommer till relationer, helt enkelt. Jag tvivlade på att han skulle vilja ses igen efter första dejten, tvivlade på att han skulle vilja bli ihop med mig tills han tog upp det, osv. Därför längtar jag efter ett "bevis" på commitment som är att introducera mig.

Ju mer jag gillar någon desto mer änglig blir jag och letar efter "tecken" på att den andre inte gillar mig lika mycket pga att det känns fär bra för att vara sant.
     Människor med dålig självkänsla är ju oerhört jobbiga att umgås med så det är ju välinvesterad tid och pengar att du söker hjälp för din dåliga självkänsla!
  • Anonym (Mimmi)
    Dexter dot com skrev 2024-10-08 15:25:22 följande:
     Människor med dålig självkänsla är ju oerhört jobbiga att umgås med så det är ju välinvesterad tid och pengar att du söker hjälp för din dåliga självkänsla!
    Jag håller på med terapi men det är en lång väg att gå. Jag tror jag agerar någorlunda korrekt men känslorna är tunga att ha. Samtidigt svårt art veta vad som är paranoida tankar och vad som är äkta varningsklockor.
  • En glad tjej
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-06 10:14:35 följande:
    När bör man få träffa pojkvännens barn?

Vi har varit  ett par i 8 månader. Han prioriterar alltid att träffa mig de barnfria veckornamen de veckorna (varannan) som han har sitt barn börjar kännas rätt ensamma, även om han är bra på att höra av sig varje dag.

Han har ett barn som är 4.5 år men ännu inte tagit intiativ till att ses med hen. Han säger att han förbereder sig "mentalt" för det då det är ett stort steg. 

Bara dejtat en man med barn en gång innan och träffade hans barnefter ca 6 månader. Den relationen höll inte pga att jag flyttade utomlands pga kom in på en utbildning jag inte trodde jag skulle komma in på, drtta var för många år sedan dock.

Hur gör folk oftast? Vad menar han med att han förbereder sig mentalt, är det ett dåligt tecken för vår relation? Betyder det nödvändigtvis att han är osäker på en framtid ihop, trots att han säger att han älskar mig ich vill ha rn frantid?

Hur gammal är du TS? Jag tycker det låter konstigt att han ska förbereda sig mentalt för att du ska få träffa hans barn. Ni har varit ihop i åtta månader, han borde känna nu om han är seriös eller inte. Att du inte träffat hans föräldrar verkar också konstigt, är man kär i någon och vill vara med den personen vill man väl att alla i ens närhet ska träffa den personen?

Jag blev tillsammans med min kille för snart två år sedan. Vi började skriva med varandra i början av  november 2022, vi träffades första gången i slutet av november och i slutet av december träffade jag hans barn. Det gick snabbt men han var nog ganska säker på sina känslor. Och det är fortfarande vi, jag kommer jättebra överens med hans barn och han med mina.
  • Anonym (F&V)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 12:59:49 följande:
    Min familj bor utomlands. Teäffar dem själv ca 2 ggr/år. Anledningen till att han inte träffat mina vänner är att jag bara träffat dem när jag inte kunnat träffa honom. Är lite av en ensamvarg och träffar inte folk så jätteofta.

Försöker prioritera ensamtid med killen när jag väl kan träffa honom men har sagt att han är välkommen om det blir nåt bra tillfälle /social tillställning. Så tror absolut inte han tror jag isolerar honom, har ju lyft frågan att det vore kul om vi involverade varandra mer.

Ok, själv hade jag inte introducerat mitt barn till någon ny förrän man träffat iaf en del utav dens vänner. För jag hade velat ha lite koll vad för slags vänner han har. 

Klart att man vill ha så mycket ensamtid som möjligt men ändå kanske ta sig tid att umgås med vänner samtidigt ibland. 

Alla är ju olika men jag ville gärna att mina vänner skulle träffa min nya relativt snabbt just för att jag var så glad i honom och ville även vänner skulle se.  Jag hade nog även undrat varför jag inte hade fått träffa hans vänner om man ändå vart tillsammans såpass länge. Tänkt att det kanske ändå inte var så seriöst eller om han hade skämts för mig. 

• Anonym (Mimmi)
    En glad tjej skrev 2024-10-08 15:39:27 följande:
    Hur gammal är du TS? Jag tycker det låter konstigt att han ska förbereda sig mentalt för att du ska få träffa hans barn. Ni har varit ihop i åtta månader, han borde känna nu om han är seriös eller inte. Att du inte träffat hans föräldrar verkar också konstigt, är man kär i någon och vill vara med den personen vill man väl att alla i ens närhet ska träffa den personen?

Jag blev tillsammans med min kille för snart två år sedan. Vi började skriva med varandra i början av  november 2022, vi träffades första gången i slutet av november och i slutet av december träffade jag hans barn. Det gick snabbt men han var nog ganska säker på sina känslor. Och det är fortfarande vi, jag kommer jättebra överens med hans barn och han med mina.
    Jag är 32 :) Vi har ju gjort slut en gång och jag har varit en del av hans barns liv förut. Så nu säger han att han liksom känner  att det måstemåste gå rätt nu oh att det därmed är ett större steg än förra gången. Första gången tog det honom ca 10 månader att introducera mig.

Så jag har träffat hela hans familj en gång i tiden. Hans föräldrar och vänner känner ju mig redan men att inte träffa sonen gör liksom att vi står stilla då vi bara kan ses barnfria dagar än så länge.

Du och din kille verkar ha gått fortfare fram än folk brukar men vad kul att det gått så bra :)
  • Tukt

Vad är det som säger att man ska träffa barnen alls? För vem är det viktigt? Förmodligen inte för barnen.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (F&V) skrev 2024-10-08 15:42:31 följande:

Ok, själv hade jag inte introducerat mitt barn till någon ny förrän man träffat iaf en del utav dens vänner. För jag hade velat ha lite koll vad för slags vänner han har. 

Klart att man vill ha så mycket ensamtid som möjligt men ändå kanske ta sig tid att umgås med vänner samtidigt ibland. 

Alla är ju olika men jag ville gärna att mina vänner skulle träffa min nya relativt snabbt just för att jag var så glad i honom och ville även vänner skulle se.  Jag hade nog även undrat varför jag inte hade fått träffa hans vänner om man ändå vart tillsammans såpass länge. Tänkt att det kanske ändå inte var så seriöst eller om han hade skämts för mig. 

Jag förstår absolut hur  du tänker. Har egentligen aldrig arrangerat det här med att partnern ska träffa ens vänner. I mina förra relationer hade vi gemensamma vänner och sågs när det var grupphäng. Jag och min nuvarande träffades på nätet såhade specifikt behövt arrangera det. Har absolut tänkt tanken men aldrig blivit någor bra tillfälle riktigt.

Min kille vet ju att jag gärna vill att vi involverar varandra så tror inte han tvivlar på var han har mig. Han träffar själv sina vänner väldigt sällan (tror han träffat vänner ca 3 ggr under denna tid vi varit ihop och då var det lekträff med barnen) och resterande tid har han träffat mig. Så svårt att få till träffar praktiskt.

Har även känt att jag helst vill att han involverar mig med sin familj igen innan jag "vågar" introducera honom för att man vill vara säker på att det håller. Lite moment 22 över det hela
  • Anonym (Emma)

Med tanke på ert förflutna och hur det gick då skulle jag vänta minst 1,5 år med att involvera barnet. Klarar du av det? Att lugna ner dig och bara njuta av att umgås med killen i 8-10 månader till utan att ens tänka tanken på att blanda in barnet? 

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Emma) skrev 2024-10-08 16:24:20 följande:

Med tanke på ert förflutna och hur det gick då skulle jag vänta minst 1,5 år med att involvera barnet. Klarar du av det? Att lugna ner dig och bara njuta av att umgås med killen i 8-10 månader till utan att ens tänka tanken på att blanda in barnet? 

Om jag hade varit helt hundra på att det kommer ske, absolut. 100%.
Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?