• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Padirac
    Dr Nail skrev 2025-10-13 10:32:28 följande:

Taco har varit på sociala medier och skrivit krigsförklaringar igen (han som ska ha fredspriset). Hur mycket kommer han att sänka börsen innan han oundvikligen backar? Blir det lika illa som den hemska 9 april? Att vi ska behöva förlora pengar på grund av en apelsin....

Är det mot US citizens i delstaterna eller mot andra nationer?
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2025-10-13 15:00:24 följande:
    Om du läser trådstarten.

'Varför gillar så många Trump? '
    'Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt' 

Jaha?
    Gillar du att donalds har svårt samröre med pedofili/sex med minderåriga, sexuella övergrepp?

Men frågan är varför såna svåra sexbrott inte är ett problem att gilla?

Försök lite citat på länkarna, vad det är du citerar du vill prata om, och frågeställning.
    För komiskt  nog så "glömmer" du av detta nästa varje gång.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2025-10-13 17:45:12 följande:

Jaha?

Som jag sa - Om du läser trådstarten.

Du behover inte citera mig, eller addressera det jag postar, om du inte gillar det eller har något att säga. Jag postar det jag vill säga. 
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2025-10-13 18:03:52 följande:
    Som jag sa - Om du läser trådstarten.

Du behover inte citera mig, eller addressera det jag postar, om du inte gillar det eller har något att säga. Jag postar det jag vill säga. 
    Jag tror det är ett fåtal som postar det de INTE vill säga

En del vill kommentera eller diskutera det andra skriver., andra vill inte att det de själva skriver ska diskuteras.

Själv tror jag att många inklusive jag sjäkv förundras över hur Trump som verkar dra fram det sämsta ur sig själv och andra gillas av fanbasen.  Är det de lägsta av människsans drifter som gillas? Är det hatet och förvirringen, de osammanhängande tankarna och ej med verkligheten överenstämmande föreställningarna och uppfattningarna som gillas? 
  • Anonym (Nyheternas fel)

Nu har väl Trump ändå varit med och fixat fred i Gaza? Tycker alla fortfarande att han är elakast på jorden? Kan man erkänna att han gjort ett bra jobb?

• Anonym (x)
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2025-10-13 18:51:32 följande:

Nu har väl Trump ändå varit med och fixat fred i Gaza? Tycker alla fortfarande att han är elakast på jorden? Kan man erkänna att han gjort ett bra jobb?

Nej, han har inte fixat fred i Gaza. Däremot så har han öppnat för fortsatta fredsförhandlingar vilket i sig är en bedrift. 
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2025-10-13 18:49:16 följande:
    Jag tror det är ett fåtal som postar det de INTE vill säga

En del vill kommentera eller diskutera det andra skriver., andra vill inte att det de själva skriver ska diskuteras.

Själv tror jag att många inklusive jag sjäkv förundras över hur Trump som verkar dra fram det sämsta ur sig själv och andra gillas av fanbasen.  Är det de lägsta av människsans drifter som gillas? Är det hatet och förvirringen, de osammanhängande tankarna och ej med verkligheten överenstämmande föreställningarna och uppfattningarna som gillas? 
    Och vissa här vill bara tala om för andra vad de ska skriva, och inte.

Trump gör det han sagt han ska försöka göra, och mycket av det lyckas han bra med.
    Anonym (x) skrev 2025-10-13 19:59:35 följande:
    Nej, han har inte fixat fred i Gaza. Däremot så har han öppnat för fortsatta fredsförhandlingar vilket i sig är en bedrift. 

Fantastiskt att du ändå gav honom lite cred. 

Men du var ändå tvungen att märka ord. Jag vet att det bara är ett eld upphör. Men om det varar så har han helt enkelt mäklat fred i detta röriga område. Dom skrev väl under någon form av fredsavtal idag va?

• nattuw
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2025-10-13 18:51:32 följande:

Trumps namn får aldrig förknippas med något positivt för det skulle kunna underminera hatet mot Trump.
    -Gammalt vänsterordspråk
    nattuw skrev 2025-10-13 20:46:33 följande:
    Trumps namn får aldrig förknippas med något positivt för det skulle kunna underminera hatet mot Trump.
    -Gammalt vänsterordspråk
    Såklart! Om världen inte är svartvit med goda och onda likt en Astrid Lindgren-saga, så blir världen svår att hantera för vänsterröstarna.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?