• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Padirac

Tror du att Trump 'tänkte för fort' eller helt enkelt ljög om att Biden kontrollerade FBI och agenter vid stormningen av Capitolium då Trump fortfarande var president?

Som skrivet ovan, det var för att stoppa och möjligen hänga Mike Pence som skulle cerifiera de äkta/verkliga elektorsrösterna som stormningen av Capitolium skedde.

Mentat skrev 2025-10-13 06:58:21 följande:
    Jag följer inte Trumps twittrande men har ju förstått att han svingar vilt mot allt möjligt. Jag ville inte dra förhastade slutsatser så det var därför jag lade märke till att årtalet inte fanns med och undrade. Det låter förstås fullt rimligt att det är stormningen av capitolium han syftar på, vilket spontant kändes som mer nyligen än 2021. Tiden går visst fortare och fortare...
  • Dr Nail

Taco har varit på sociala medier och skrivit krigsförklaringar igen (han som ska ha fredspriset). Hur mycket kommer han att sänka börsen innan han oundvikligen backar? Blir det lika illa som den hemska 9 april? Att vi ska behöva förlora pengar på grund av en apelsin....

• klyban
    Mentat skrev 2025-10-13 06:58:21 följande:
    Jag följer inte Trumps twittrande men har ju förstått att han svingar vilt mot allt möjligt. Jag ville inte dra förhastade slutsatser så det var därför jag lade märke till att årtalet inte fanns med och undrade. Det låter förstås fullt rimligt att det är stormningen av capitolium han syftar på, vilket spontant kändes som mer nyligen än 2021. Tiden går visst fortare och fortare...
    Så svar nej då :lol:

Och varför kommentera något du inte följer och som att du följde detta? :whoco5: 
    Padirac skrev 2025-10-13 07:55:37 följande:

Tror du att Trump 'tänkte för fort' eller helt enkelt ljög om att Biden kontrollerade FBI och agenter vid stormningen av Capitolium då Trump fortfarande var president?

Som skrivet ovan, det var för att stoppa och möjligen hänga Mike Pence som skulle cerifiera de äkta/verkliga elektorsrösterna som stormningen av Capitolium skedde.

Oops, så tyst det nu blev från mentat, undra vad som hände :lol: 

Detta sker alltid när trumpen gör bort sig, tystnad eller försöker kompartmentalisera ned det till enskilda bokstäver om så krävs för att rädda trumpen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Mentat
    klyban skrev 2025-10-13 12:02:13 följande:
    Så svar nej då :lol:

Och varför kommentera något du inte följer och som att du följde detta? :whoco5: 
    Padirac skrev 2025-10-13 07:55:37 följande:

Oops, så tyst det nu blev från mentat, undra vad som hände :lol: 

Detta sker alltid när trumpen gör bort sig, tystnad eller försöker kompartmentalisera ned det till enskilda bokstäver om så krävs för att rädda trumpen.

Jag ställde en fråga för att få ett förtydligande. Det betyder inte att jag hyllar Trump. Det är inte heller något skäl att göra en hel hönsgård av en fjäder
  • klyban
    Mentat skrev 2025-10-13 13:28:56 följande:
    Jag ställde en fråga för att få ett förtydligande. Det betyder inte att jag hyllar Trump. Det är inte heller något skäl att göra en hel hönsgård av en fjäder

Intressant att du kommenterar något du inget vet om, för det var bara trumpen som hade makt av trumpen och Joe över FBI och det var trumpen.

Hur kunde du missa att det handlade om FBI och trumpens försök till statskupp?
    Och att att Joe hade ingen makt över FBI?

Ett mycket gott råd till dig, det är att ta reda på vad du svarar på först annars blir det tokigt som nu.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Tow2Mater

Hillary Clinton tackar Trump.

I really commend President Trump and his administration, as well as Arab leaders in the region for making the commitment to the 20-point plan and seeing a path forward for what's often called the day after

Pressure on the Netanyahu government from President Trump appears to have been a critical factor in bringing about this peace deal now.

www.cbsnews.com/news/hillary-clinton-condoleezza-rice-on-trump-israel-hamas-deal-watch-live-today-2025-10-10/

• klyban
    Tow2Mater skrev 2025-10-13 14:05:26 följande:

I really commend President Trump and his administration, as well as Arab leaders in the region for making the commitment to the 20-point plan and seeing a path forward for what's often called the day after

Pressure on the Netanyahu government from President Trump appears to have been a critical factor in bringing about this peace deal now.

www.cbsnews.com/news/hillary-clinton-condoleezza-rice-on-trump-israel-hamas-deal-watch-live-today-2025-10-10/

Jaha?
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2025-10-13 14:50:04 följande:
    Jaha?
    Om du läser trådstarten.

'Varför gillar så många Trump? '

'Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt' 
  • Anonym (x)
    Tow2Mater skrev 2025-10-13 14:05:26 följande:

Det visar ju bara hur diplomatisk och duktig politiker hon är i motsats till Trump. Du förstår väl att Trump aldrig hade gjort detsamma om det var hon som åstadkommit det han gjorde?
  • Tow2Mater
    Anonym (x) skrev 2025-10-13 15:28:01 följande:
    Det visar ju bara hur diplomatisk och duktig politiker hon är i motsats till Trump. Du förstår väl att Trump aldrig hade gjort detsamma om det var hon som åstadkommit det han gjorde?
    Enligt många av er här kan Trump aldrig göra något bra. Jag håller inte med. Han gör mycket bra.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?