• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Ofiltreratsamtall3

Fantastiskt att Trump lyckades förhandla det första steget för fred för Israel och Palestina och gisslan befrielse. 

Peace through strength. Brevisar med att militärmakt och inflytande i förhandlingar är den ända vägen för att vidbehålla fred. 

Detta lyckades Trump genom inflyttande, främst mot Egypten, turkiet och Qatar. Egypten vill ha fortsatt ekonomiskt stöd av USA, och inget att göra med Hamas, för dom har kolossals egna problem med the muslim brotherhod. Turkiet vill ha Amerikansk vapen teknik och mildare sanktioner. Och Qatar garantier om skydd från Israels flygvapen. 

Detta kommer från Israels bombning av Hamas ledare i Qatar. För att inte nämna hur USA bombade Irans kärnvapenprogram. 

Om det är någon som borde nomineras för fredspriset så är det Trump. 

• klyban
    Mentat skrev 2025-10-09 19:35:38 följande:
    Det har jag inte påstått. Däremot ser jag inga tecken på utbredd, allmän, svält. Det är förstås också möjligt att dem man ser på bilderna stal maten från andra och därmed utsatte dem för svält.

Genom titta på 30 personer?

Är du på riktigt nu, för det vore ju hel tokigt göra en slutsats på 30 personer av flera miljoner.

Ja, vi vet att hungriga försöker stjäla maten, men vad vi också vet är att det var allra mest helt vanligt folk som stal mat och för sin överlevnad.
    Och inte som agendan försökte säga för att svälta gaza-borna och att det var hamas som snodde maten.

MEn antar samma gälelr där för dig, räcker en hamas av hunger stjäl mat, så är det alla hamas eller?
    För detta tog de faktiskt reda på att det var inte hamas.

Men frågan är om detta fakta har nått ned i kaninhålet, men kanske dom slutat prata om det och med tanke på det varit tyst om det på mycket länge.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2025-10-09 19:57:49 följande:
    Deras vita Nike t-shirts/trojor ser också väldig fina och rena ut.

På trettio personer och dessa ska representera svälten?

Denna gång blir det ovanligt komiskt när man gör ett påstående på så lite folk.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Buff)

Kolla vad det stabila geniet trumpanzee la ut på truth social inatt hahahahaha, jag skrattar bokstavligen på mig i brallorna! 
    Gissa vem som fortfarande var president den 6e januari 2021 om inte trumpanzee, INTE Biden. 😂😂😂

INVOKE THE 25th AMENDMENT!!! 

• klyban
    Anonym (Buff) skrev 2025-10-12 16:00:57 följande:

Kolla vad det stabila geniet trumpanzee la ut på truth social inatt hahahahaha, jag skrattar bokstavligen på mig i brallorna! 
    Gissa vem som fortfarande var president den 6e januari 2021 om inte trumpanzee, INTE Biden. 😂😂😂

Och en annan mer komisk sak, det är att det är inte lagligt att göra brott än ändå, även om alla utom en var FBI.
    Man får helt enkelt ta ansvar för sina brott.

Sen även har de tjatat om detta då och då länge nu, och de har inte kommit en enda millimeter.

Och det enda dom egentligen kan klaga på är ju brottsprovokation, men även om man provoceras, så får man ÄNDÅ ta ansvar för sina brott.
    Och än mer komik, det är att R gör inget för att ta bort brottsprovokation.
    Det är så man vet att allt som kommer ur deras munnar är bara lögner som är till ingen hjälp för dom.

Och denna är så komisk också, och pga det är ingen Joe alls som har den minsta makt här vid aktuellt datum.
    För det var först efter elektorerna som det är bekräftat att Joe blev president, och detta försökte statskuppen stoppa och genom byta ut elektorerna mot falska elektorer.

Misstänker allt är bara skitsnack för byta narrativ ifrån deras brott.
    Dock ovanligt fascinerande att det finns människor som är så handikappade intellektuellt.

• Anonym (Hm)

Ja jösses.
  • Mentat

Jag ser ingen referens till 2021?
  • Meddelande borttaget
  • Padirac
    Mentat skrev 2025-10-12 17:04:26 följande:
    Jag ser ingen referens till 2021?
    Känner du till något annat 6e januari som Donald har en hangup på? 

Vilka andra människor tror du själv att Donald pratar om 2022, 2023, 2024 eller 2025?

Det är inte svårt att förstå att Donald igen pratar om 6e januari 2021, det är inte första gången han påstår att hans pöbel var infiltrerade , han har ju dessutom benådat ett stort antal av sin pöbel.
  • Mentat
    Padirac skrev 2025-10-12 23:15:04 följande:
    Känner du till något annat 6e januari som Donald har en hangup på? 

Vilka andra människor tror du själv att Donald pratar om 2022, 2023, 2024 eller 2025?

Det är inte svårt att förstå att Donald igen pratar om 6e januari 2021, det är inte första gången han påstår att hans pöbel var infiltrerade , han har ju dessutom benådat ett stort antal av sin pöbel.
    Jag följer inte Trumps twittrande men har ju förstått att han svingar vilt mot allt möjligt. Jag ville inte dra förhastade slutsatser så det var därför jag lade märke till att årtalet inte fanns med och undrade. Det låter förstås fullt rimligt att det är stormningen av capitolium han syftar på, vilket spontant kändes som mer nyligen än 2021. Tiden går visst fortare och fortare...
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?