• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Dr Nail
    Padirac skrev 2025-10-13 16:47:35 följande:
    Är det mot US citizens i delstaterna eller mot andra nationer?
    Är väl både och på sätt och vis
  • Anonym (Hm)
    Anonym (x) skrev 2025-10-13 19:59:35 följande:
    Nej, han har inte fixat fred i Gaza. Däremot så har han öppnat för fortsatta fredsförhandlingar vilket i sig är en bedrift. 
    Så är det ju.
  • nattuw
    Tow2Mater skrev 2025-10-13 15:46:30 följande:
    Enligt många av er här kan Trump aldrig göra något bra. Jag håller inte med. Han gör mycket bra.
    Det finns de som håller med dig. GP; 2025-01-12; Adam Cwejman: Trump förtjänar Nobels fredspris mer än Obama:

"Någon som har gjort sig mer förtjänt av Nobels fredspris än Barack Obama är den sittande presidenten Donald Trump. Inte för att han är särskilt behaglig att lyssna till. Hans associativa och skrytsamma sätt att tala går många på nerverna. Men när det kommer till nettoresultat i handlingar så är han som amerikansk president på 2000-talet oöverträffad.

Obama kunde snacka men fick inte mycket gjort. Trump kan inte tala men får faktiskt något gjort."

www.gp.se/ledare/trump-fortjanar-nobels-fredspris-mer-an-obama.5928880f-a0a5-4ae9-b69f-0fa10319dcd7

En intressant och läsvärd ledare som nog inte uppskattas av de som hyser ett patologiskt hat mot Trump och/eller det Republikanska partiet i USA.

Kanske kommer Trump, när det gått några år, att i USA bli sedd som en av de bättre presidenterna. Det bör åtminstone finnas goda möjligheter om han lyckas neutralisera mellanösternfrågan och skrämma de europeiska NATO-länderna till att bli så militärt starka att den europeiska delen av NATO kan neutralisera Ryssland även utan amerikansk hjälp.

• klyban
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2025-10-13 18:51:32 följande:

Nu har väl Trump ändå varit med och fixat fred i Gaza? Tycker alla fortfarande att han är elakast på jorden? Kan man erkänna att han gjort ett bra jobb?

Rätt tveksamt att trumpen gjort annat än tittat på TV och slängt ut sig onelinsers som det bästa hen kan prestera.

Dock en sak är klar, trumpen gjort mer denna gång än innan, då hen bara var där att ta kredd för att gjort ingenting.

Och detta är första gången det existerar något som ens kan få trumpen att bli omtalad för fredspris.

Allt som står emellan är 1år av fred i gaza, och det låter som en tuff sak att ske.
    Dock tror jag de har slutat ge politiker fredspris och med det svårt mediokra utfall när de gjort.

nattuw skrev 2025-10-13 20:46:33 följande:
    Trumps namn får aldrig förknippas med något positivt för det skulle kunna underminera hatet mot Trump.
    -Gammalt vänsterordspråk

Hur gammalt då?
    Ska vi gissa på typ 16timmar bara? Solig 

Så komiskt när det ska fabuleras så överdrivet.

Anonym (Nyheternas fel) skrev 2025-10-13 20:52:50 följande:
    Såklart! Om världen inte är svartvit med goda och onda likt en Astrid Lindgren-saga, så blir världen svår att hantera för vänsterröstarna.

Dock i högern så berättar de att de aldrig haft fel, och det är där alla fel börjar :lol: 

Det är faktiskt rätt fascinerande att det finns de som inbillar sig de alltid har rätt.
    För just dessa är de som har fel oftast.

nattuw skrev 2025-10-13 21:08:14 följande:
    Det finns de som håller med dig. GP; 2025-01-12; Adam Cwejman: Trump förtjänar Nobels fredspris mer än Obama:

"Någon som har gjort sig mer förtjänt av Nobels fredspris än Barack Obama är den sittande presidenten Donald Trump. Inte för att han är särskilt behaglig att lyssna till. Hans associativa och skrytsamma sätt att tala går många på nerverna. Men när det kommer till nettoresultat i handlingar så är han som amerikansk president på 2000-talet oöverträffad.

Obama kunde snacka men fick inte mycket gjort. Trump kan inte tala men får faktiskt något gjort."

www.gp.se/ledare/trump-fortjanar-nobels-fredspris-mer-an-obama.5928880f-a0a5-4ae9-b69f-0fa10319dcd7

En intressant och läsvärd ledare som nog inte uppskattas av de som hyser ett patologiskt hat mot Trump och/eller det Republikanska partiet i USA.

Kanske kommer Trump, när det gått några år, att i USA bli sedd som en av de bättre presidenterna. Det bör åtminstone finnas goda möjligheter om han lyckas neutralisera mellanösternfrågan och skrämma de europeiska NATO-länderna till att bli så militärt starka att den europeiska delen av NATO kan neutralisera Ryssland även utan amerikansk hjälp.

Detta med Obama älskar jag och när ni berättar trumpen är lika kass som Obama och därmed ska ha fredspris.

Och två, vem säger så konstiga saker och inte förstår att det inte funkar?

En sak är dock säker, inget med Obama hjälper trumpen här :lol::lol::lol::lol:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Nyheternas fel)
    klyban skrev 2025-10-14 13:42:

Det är faktiskt rätt fascinerande att det finns de som inbillar sig de alltid har rätt.
    För just dessa är de som har fel oftast.

Du är väl en av dessa?
  • longwalkhome
    Tow2Mater skrev 2025-10-13 15:46:30 följande:
    Enligt många av er här kan Trump aldrig göra något bra. Jag håller inte med. Han gör mycket bra.
    Om freden består så är det givetvis en fantastisk bedrift. Credit where credit is due.

När det gäller Trump så ställer jag mig dock alltid frågan "Vad vinner han själv på detta. Vad är hans egentliga drivkraft". Den frågan ställer jag mig för övrigt när det gäller ALLT han gör och säger. Krig är förstås aldrig bra för någon och Trump brukar säga att det är "bad for business" men jag tror ju att förklaringen är lite mer komplicerad än så. Vidare så är han i det närmaste besatt av att få fredspriset. Så gör han detta för att han genuint vill ha fred eller för att han vill stoltsera med ett pris?

Effekten är ju samma - om det blir fred på köpet, enastående. Men man får man inte glömma av vad den andra handen håller på med.

Summa summarum. Ja, det Trump har åstadkommit gällande detta är so far skitbra. Men fred i någon praktisk mening sker inte över en natt så vi får se om han får sitt pris nästa år. Jag hoppas det.
  • klyban
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2025-10-14 21:54:42 följande:
    Du är väl en av dessa?

Massor av ämnen jag inte berör ens, och de få ggr jag får fakta fel, så ber jag om ursäkt för detta.

Och detta är också människor som försöker säga trumpen aldrig ljugit, och att allt som D gör är fel, och allt som är gör är rätt.

Nu har du perspektivet, men antar du kommer välja ignorera denna punkt att vi har en höger som inbillar sig alltid ha rätt, även när det är helt fel.

Men du är välkommen att sakligt och med fakta påvisa att jag har fel i något, en sak om jag hade haft denna högerns sätt.
    Så hade ni kunnat hitta massvis med fel, men eftersom jag är selektiv och mest tar det värsta av lögnerna, så försöker du inbilla dig jag alltid har rätt.

Men de tär sant att de ämnen jag går in i ofta handlar om att ha rätt.
    Dock med saklighet och fakta, har du testat detta och i detta sammanhang?

Lycka till, förväntar mig en lång tystnad i din svårt svårt mediokra projicering.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Röstar på partiet)
    klyban skrev 2025-10-15 12:17:06 följande:

de få ggr jag får fakta fel, så ber jag om ursäkt för detta.

Någon lever i fablernas värld

(och uppvisar något märkligt behov av att ljuga om sig själv, och försöka inbilla  andra, att den är  ugglan Jakob...)
  • klyban
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2025-10-15 13:22:55 följande:
    Någon lever i fablernas värld

(och uppvisar något märkligt behov av att ljuga om sig själv, och försöka inbilla  andra, att den är  ugglan Jakob...)

Lycka till att påvisa nått annat Solig

Som du såg så saknades detta nu, kanske nästa inlägg kommer detta? :no:

• Anonym (Röstar på partiet)
    longwalkhome skrev 2025-10-15 11:11:19 följande:
    Om freden består så är det givetvis en fantastisk bedrift. Credit where credit is due.

När det gäller Trump så ställer jag mig dock alltid frågan "Vad vinner han själv på detta. Vad är hans egentliga drivkraft". Den frågan ställer jag mig för övrigt när det gäller ALLT han gör och säger. Krig är förstås aldrig bra för någon och Trump brukar säga att det är "bad for business" men jag tror ju att förklaringen är lite mer komplicerad än så. Vidare så är han i det närmaste besatt av att få fredspriset. Så gör han detta för att han genuint vill ha fred eller för att han vill stoltsera med ett pris?

Effekten är ju samma - om det blir fred på köpet, enastående. Men man får man inte glömma av vad den andra handen håller på med.

Summa summarum. Ja, det Trump har åstadkommit gällande detta är so far skitbra. Men fred i någon praktisk mening sker inte över en natt så vi får se om han får sitt pris nästa år. Jag hoppas det.
    Du vågar inte erkänna att du alltid och i alla sammanhang önskar att Trump ska ha fel och att han ska misslyckas.
    Detta oavsett vilka följder det får.

Jag tycker mig se att din önskan tyvärr lyser igenom också här, om det är Trump som ligger bakom fred, på kort eller lång sikt, så verkar det finnas någonstans inom dig en önskan att han ska misslyckas? Oavsett de fruktansvärda konsekvenserna...

Du hävdar att Trump har någon bakomliggande agenda, att han inte skulle ha ett gott syfte.
    Men vad är då ditt syfte???
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?