• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (Röstar på partiet)
    klyban skrev 2025-10-15 13:26:27 följande:

Lycka till att påvisa nått annat Solig

Som du såg så saknades detta nu, kanske nästa inlägg kommer detta? :no:

Det har jag och andra medlemmar påvisat många gånger.

Utan att du har vare sig bett om ursäkt eller korrigerat ditt fel.

Tvärtom är ditt vanliga sätt att i stället slingra dig och skylla på något annat och försöka flytta fokus till något helt annat.
    Eller så som du brukar göra ägna dig åt "-Ska du säga som..."

Men, men, du tillhör ju de där som alltid tror sig ha rätt,
    så varför skulle du behöva korrigera dig?
    I din egen värld har du väl aldrig haft fel eller gjort något fel.
  • klyban
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2025-10-15 13:35:45 följande:
    Det har jag och andra medlemmar påvisat många gånger.

Utan att du har vare sig bett om ursäkt eller korrigerat ditt fel.

Tvärtom är ditt vanliga sätt att i stället slingra dig och skylla på något annat och försöka flytta fokus till något helt annat.
    Eller så som du brukar göra ägna dig åt "-Ska du säga som..."

Men, men, du tillhör ju de där som alltid tror sig ha rätt,
    så varför skulle du behöva korrigera dig?
    I din egen värld har du väl aldrig haft fel eller gjort något fel.

Som jag förutspådde och fick rätt igen, inget påvisades.

Men kanske nästa inlägg kommer det? :no:

Och min person som så är irrelevant i sakliga och faktabaserade saker.
    Men lugnt, ofta blir det så här när någon påstår något, och inte kan leverera, så tror dom min person kommer hjälpa dom i sakliga saker.

Men kanske det kommer i nästa inlägg :no:
    Intressanta är att jag får antagligen rätt igen att du inget har att påvisa.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2025-10-15 13:29:51 följande:
    Du vågar inte erkänna att du alltid och i alla sammanhang önskar att Trump ska ha fel och att han ska misslyckas.
    Detta oavsett vilka följder det får.

Jag tycker mig se att din önskan tyvärr lyser igenom också här, om det är Trump som ligger bakom fred, på kort eller lång sikt, så verkar det finnas någonstans inom dig en önskan att han ska misslyckas? Oavsett de fruktansvärda konsekvenserna...

Du hävdar att Trump har någon bakomliggande agenda, att han inte skulle ha ett gott syfte.
    Men vad är då ditt syfte???

Gott syfte med pedofili/sex med minderåriga, sexuella övergrepp och våldtäkt?
    Du var verkligen annorlunda med att berätta vad som är gott, för mig och andra normala är detta det hemskaste man kan göra mot annan människa.

Men schyyy, inte ska vi prata om trumpens grova sexbrott.....

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.

Du avslöjar dig själv, utan att ens skämmas.
    Jag skrev om förhoppning om FRED.

din önskan lyser tyvärr igenom också här,

om det är Trump som ligger bakom fred, på kort eller lång sikt, så verkar det finnas någonstans inom dig en önskan att han ska misslyckas?

Oavsett de fruktansvärda konsekvenserna...

klyban skrev 2025-10-15 13:51:00 följande:

Gott syfte med pedofili/sex med minderåriga, sexuella övergrepp och våldtäkt?
    Du var verkligen annorlunda med att berätta vad som är gott, för mig och andra normala är detta det hemskaste man kan göra mot annan människa.

Men schyyy, inte ska vi prata om trumpens grova sexbrott.....

• klyban
    Solig
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2025-10-15 14:36:12 följande:

Du avslöjar dig själv, utan att ens skämmas.

din önskan lyser tyvärr igenom också här,

om det är Trump som ligger bakom fred, på kort eller lång sikt, så verkar det finnas någonstans inom dig en önskan att han ska misslyckas?

Oavsett de fruktansvärda konsekvenserna...

pedofili/sex med minderåriga, sexuella övergrepp och våldtäkter, är detta gott menar du då?
    Och märkte du hur du igen glömde av att påvisa felen.

Nu när du missat detta 5 ggr, så inser vi alla att du redan vet jag har rätt sakligt, och sen försöker inbilla dig annat och utan ens påvisa det.

Och när det kommer till freden, så inser jag saklig fakta igen, och det är att just nu är den så bräcklig att lämna fel död kropp till israel kan betyda att kriget återupptas.

Så ja, denna fred är svårt bräcklig, och trumpen har ljugit att allt är klart också. för det är inte ens nära.

Ska det bli en sjätte gång där du inte påvisar vad som inte är korrekt sakligt och med fakta?
    För börjar undra vad du väntar på nu, så vad väntar du på? Solig

(Men jag har inte skrivit något om det där andra som du dillar om.)

Men tyvärr klyban understår du dig önska att strävan för fred ska misslyckas!

Och du avslöjar dig själv, utan att ens skämmas.

klyban skrev 2025-10-15 15:26:54 följande:
    Solig

pedofili/sex med minderåriga, sexuella övergrepp och våldtäkter, är detta gott menar du då?
    Och märkte du hur du igen glömde av att påvisa felen.

Nu när du missat detta 5 ggr, så inser vi alla att du redan vet jag har rätt sakligt, och sen försöker inbilla dig annat och utan ens påvisa det.

Och när det kommer till freden, så inser jag saklig fakta igen, och det är att just nu är den så bräcklig att lämna fel död kropp till israel kan betyda att kriget återupptas.

Så ja, denna fred är svårt bräcklig, och trumpen har ljugit att allt är klart också. för det är inte ens nära.

Ska det bli en sjätte gång där du inte påvisar vad som inte är korrekt sakligt och med fakta?
    För börjar undra vad du väntar på nu, så vad väntar du på? Solig

• klyban
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2025-10-15 15:52:56 följande:

Och jag svarade inte ens på fred eller om fred, hur kunde du missa det?
    Och sen steg två, så berättar jag saklighet och fakta, det är att freden är inte ens nära säkrad än.
    Sen försöker du inbilla dig att lägga orden i munnen på mig skulle betyda att det är endast du som säger och ingen annan, så ingen kan ta ansvar för dina fel.(Bra du, men det kommer du inte göra.)

Så hur är jag avslöjad och på något jag inte ens svarat, jag berätta hur god trumpen var med pedofili/sex med minderåriga, sexuella övergrepp och våldtäkter.

Vill du försöka igen en sjunde gång?
    För börjar bli riktigt tragiskt nu, och komiskt nog så börjar du se ut som de som har fel så ofta, och försöker inbilla sig själva de har rätt på precis allt.

men ärligt talat, du kom och påstod det var så enkelt och påvisa mina fel, men inte ens en enda gång har du ens varit nära.
    Så vad är det om, för det är udda att påstå saker, och sen aldrig berätta vad....

Kanske nästa inlägg? :no::no::no:

• longwalkhome
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2025-10-15 13:29:51 följande:
    Du vågar inte erkänna att du alltid och i alla sammanhang önskar att Trump ska ha fel och att han ska misslyckas.
    Detta oavsett vilka följder det får.

Jag tycker mig se att din önskan tyvärr lyser igenom också här, om det är Trump som ligger bakom fred, på kort eller lång sikt, så verkar det finnas någonstans inom dig en önskan att han ska misslyckas? Oavsett de fruktansvärda konsekvenserna...

Du hävdar att Trump har någon bakomliggande agenda, att han inte skulle ha ett gott syfte.
    Men vad är då ditt syfte???
    Jag skrev ju att jag hoppas att han får fredspriset. Det innebär att han i sådana fall har lyckats. Att vara skeptisk baserat på tidigare erfarenheter är emellertid inte samma som att önska något. Klart som fan man vill att han lyckas med det här.

Tiden får utvisa.
  • klyban
    longwalkhome skrev 2025-10-16 09:28:45 följande:
    Jag skrev ju att jag hoppas att han får fredspriset. Det innebär att han i sådana fall har lyckats. Att vara skeptisk baserat på tidigare erfarenheter är emellertid inte samma som att önska något. Klart som fan man vill att han lyckas med det här.

Tiden får utvisa.

Det intressanta är att det är först nu det finns något som ens kan ge fredspris.
    Och inte säker på det räcker och pga va att de inte längre gillar ge fredspriset till politiker och med det bedrövliga track recordet dom har.

Men ett år av fred låter mycket utmanande att lyckas med.

Och det trumpen sade att de var så överens, stämmer inte ens.
    Men de försöker i alla fall mer denna gång än förra.

Jag misstänker detta krig kommer blossa upp mer, men som du säger, tiden får utvisa.

Men i alla fall så finns en möjlighet nu, det existerade aldrig innan,, för det funkar inte ta kredd för andras arbeten.
    Och även här är det lite skralt, men det finns något att ta på i alla fall, hoten om utplåning av gaza och dess invånare kan i sig självt vara nog att trumpen inte får fredspris.
    Eller fortsätta med sina andra hot om annektera delar länder.
    Så minskar chanserna drastiskt igen.

Jag väntar fortfarande på du ska påvisa, men din tystnad berättar att du nu vet om att det inte går :lol:

• Ofiltreratsamtall3
    klyban skrev 2025-10-16 17:31:50 följande:

Det intressanta är att det är först nu det finns något som ens kan ge fredspris.
    Och inte säker på det räcker och pga va att de inte längre gillar ge fredspriset till politiker och med det bedrövliga track recordet dom har.

Men ett år av fred låter mycket utmanande att lyckas med.

Och det trumpen sade att de var så överens, stämmer inte ens.
    Men de försöker i alla fall mer denna gång än förra.

Jag misstänker detta krig kommer blossa upp mer, men som du säger, tiden får utvisa.

Men i alla fall så finns en möjlighet nu, det existerade aldrig innan,, för det funkar inte ta kredd för andras arbeten.
    Och även här är det lite skralt, men det finns något att ta på i alla fall, hoten om utplåning av gaza och dess invånare kan i sig självt vara nog att trumpen inte får fredspris.
    Eller fortsätta med sina andra hot om annektera delar länder.
    Så minskar chanserna drastiskt igen.

Jag väntar fortfarande på du ska påvisa, men din tystnad berättar att du nu vet om att det inte går :lol:

Du som är så saklig och faktatät. Kan du förklara hur Trump lyckades genomföra första steget i fredsförhandlingarna. Rent konkret, vad gjorde han? 
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?