• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...

• Svar på tråden Känner mig ledsen
  • Anonym (Vrf)

Blev kär igen efter 4 år. Var i ett förhållande med en manipulativ man då tidigare. Varför hände det igen ? Det gör ont, så ont.

• Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-09 07:46:55 följande:

Blev kär igen efter 4 år. Var i ett förhållande med en manipulativ man då tidigare. Varför hände det igen ? Det gör ont, så ont.

Klart att det gör ont. Tyvärr är manipulativa människor ofta väldigt bra på att dölja sina sanna själv - särskilt i början. Inte ditt fel alls. Det enda som skulle kunna vara ditt "fel" är om du stannade med personer som inte var.snälla mot dig. Men det här.är INTE ditt fel!!!
  • olof 45

Hur gammal är du? Du låter ibland aningen naiv, och det kan ju vara lockande för manipulativa män. 

Tex. att du skrev meningen "och nu vill han straffa mig med sex?" med frågetecken... Vad är frågan? Om det är normalt? Om det finns en annan tolkning av detta än att han är ett svin som försöker pressa dig? 

Svar nej. Och det borde du ärligt talat inte behöva fråga någon om. 

Så, att du skriver naivt, att ni varit ihop i månader utan sex, att du inte känner igen manipulativt och destruktivt (och omoget!) beteende... Får mig att tro att du är väldigt ung. Vilket är bra på sätt och vis, för då har du tid att lära dig av detta, och hitta strategier för att stärka dig själv och sluta attrahera män som bara vill utnyttja och styra dig...
  • Anonym (Ja med)

Jag vet hur det känns. Ångesten är total. Man blir inte bara lämnad utan killen är till på köpet fruktansvärt elak och trycker ner en. Du måste förstå att han inte är vatten värd. Ett tips är att du går och pratar med någon. Jag vände mig till svenska kyrkan i min kommun. Dom har samma utbildning som teraputerna på en vårdcentral (fick jah veta). Gå och rensa huvudet så snart du orkar. Det kommer inte kännas som att det hjälper direkt MEN det gör det. 

Ta hand om dig 
  • Anonym (Vrf)

Han har blockat mig på en app där vi pratat. Är det vanligt att manipulativa människor gör det?

• Anonym (Vrf)
    Anonym (Ja med) skrev 2025-01-09 09:55:17 följande:
    Jag vet hur det känns. Ångesten är total. Man blir inte bara lämnad utan killen är till på köpet fruktansvärt elak och trycker ner en. Du måste förstå att han inte är vatten värd. Ett tips är att du går och pratar med någon. Jag vände mig till svenska kyrkan i min kommun. Dom har samma utbildning som teraputerna på en vårdcentral (fick jah veta). Gå och rensa huvudet så snart du orkar. Det kommer inte kännas som att det hjälper direkt MEN det gör det. 

Ta hand om dig 
    Tack för tipset. Det är det som också gör ont att han trycker ner mig och försöker få det som att det är mitt fel.
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-09 11:29:55 följande:

Han har blockat mig på en app där vi pratat. Är det vanligt att manipulativa människor gör det?

Han har nu med all tydlighet visat att han inte längre vill ha kontakt. Han har blockat dig. Han är ett jävla rövhål helt enkelt. Gå vidare! 
  • Anonym (Ja med)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-09 11:31:52 följande:
    Tack för tipset. Det är det som också gör ont att han trycker ner mig och försöker få det som att det är mitt fel.
    Läs på om narcissister. Finns massor på Google och många konton på insta och fb att följa. Steg 1 för dig nu är att inse att det är han som är sjuk i huvudet. Resten kommer vända sen. Jag levde med en narcissit i 15 år. Du ska vara så tacksam nu att du kom ifrån honom. Lovar dig att mitt liv varit en mardröm innan jag kom ifrån. Vad du än gör nu gå inte tillbaka. Är han narcissist så kommer han försöka få tillbaka dig. Gå inte in i den fällan hur gärna du än vill just i den stunden. Bort med honom ut ur ditt liv. 
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Ja med) skrev 2025-01-09 12:54:41 följande:
    Läs på om narcissister. Finns massor på Google och många konton på insta och fb att följa. Steg 1 för dig nu är att inse att det är han som är sjuk i huvudet. Resten kommer vända sen. Jag levde med en narcissit i 15 år. Du ska vara så tacksam nu att du kom ifrån honom. Lovar dig att mitt liv varit en mardröm innan jag kom ifrån. Vad du än gör nu gå inte tillbaka. Är han narcissist så kommer han försöka få tillbaka dig. Gå inte in i den fällan hur gärna du än vill just i den stunden. Bort med honom ut ur ditt liv. 
    Mem varför blockar de?
  • Anonym (Elven)

Eftersom det är andra gången en sån här idiot hittat dig vill jag också råda dig att gå och prata med någon. Fundera på hur du kan avslöja den här typen av män. Kanske har du någon egenskap som gör att de ser dig som lättmanipulerad (vilket du nu visat att du inte är!). 

Har den här killen och din förra något gemensamt? Finns det något sätt för dig att se varningsflaggorna ännu tidigare. www.varningstecken.n.nu

Du har klarat dig den här gången för att du har huvudet på skaft och ifrågasatte när han betedde sig illa. Och du stod på dig trots att din kusin inte höll med dig. Det är starkt gjort! Nästa gång en sån här kille visar intresse för dig kan du kanske avslöja honom ännu tidigare. 

Svar på tråden Känner mig ledsen