• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (N) skrev 2025-03-05 21:16:20 följande:

Cykeldag 44 idag?. 14 dagar efter ägglossning och ingen mens i sikte. Inget positivt graviditetstest heller.

Min cykel har fuckat upp totalt efter missfall i oktober, tycker ni att jag borde höra av mig till spec mvc och be om hjälp? Har alltid haft regelbunden cykel, 33-35 dagar mer lutealfas på 11 dagar. Alltid! Men nu- heeeeelt åt skogen med grymt ömma bröst och illamående, världens pms. 

Har någon annan vart med om att er cykel blivit helt knäpp efter missfall? Typ samma långa cykler alla månader efter missfallet. Kom gärna med input ❤️

Du kan alltid testa att söka. Oss nekade de all hjälp inom ett år från missfall. Men de första cyklerna var längre innan de gick ner i längd igen. Kanske testa inositol? 

Men helt klart värt att testa att höra om de kan hjälpa dig 🥰

• Siripiri
    Palettbladet25 skrev 2025-03-05 18:27:04 följande:
    kan inte du berätta vad resultatet var sen när du vet. Är själv orolig för kort lutelfas.. är gravid nu men under fyra månader sen mitt ma har jag haft 10-11 dagars lutelfas. får inte göra något hormontest.. behöver ju inte bero på låga värden såklart men man är ju orolig..  
    Gör det via testmottagningen ☺️ kostar inte så mycket. Passa på att ta HB, så får du även med massa andra blodvärden som är bra att veta 
  • Siripiri
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-05 14:07:27 följande:

Testade negativt på BIM i februari, två dagar sen mens, mensen var inte alls som vanligt... blödde väldigt lite och få dagar, men tänkte det kunde bero på första mensen sedan MF i januari.. 

Nu idag, 3-4 dagar efter mensen tagit slut så mår jag illa, är yr och det spänner i brösten.. kan det vara så att jag blivit gravid förra månaden iaf? Hade en lång konstig cykel på 37(!!) dagar, lutealfas på 11 dagar, men testade ändå negativt?

Vill inte skrämma dig för mycket, men mitt utomkveds Började så 🥺 
    Jag testade negativt innan mens, sen 8 dagar senare började min värden balla ur och tog sedan på dag 10 efter mensens första dag ett positivt gravtest. Svagt men positivt! sen fortsatte det vara svagt upp och ner i 4v.. 
  • Anonym (blomman)

BIM idag men ingen menskänsla i sikte. Brukar få värk i magen dagarna innan men inte märkt av något alls. Negativt graviditetstest i söndags. Vill inte få upp hoppet så intalar mig själv att mensen säkert är på g. Men lite sugen på att ta ett nytt test är man ju! Även om jag inte har några känningar av att jag skulle vara gravid. Kanske ska man ta ett test framåt dagen fastän det inte är morgonurin. Eller bara vänta ut dagen och ta ett imorgon bitti istället. Tuffa beslut 😅

• Zozoi

Alla ni som plussat hittills, hade ni några symtom innan BIM eller var det första tecknet positivt graviditetstest? Det är alltid spännande och höra 🤗

• Zozoi
    Anonym (blomman) skrev 2025-03-06 10:09:47 följande:

BIM idag men ingen menskänsla i sikte. Brukar få värk i magen dagarna innan men inte märkt av något alls. Negativt graviditetstest i söndags. Vill inte få upp hoppet så intalar mig själv att mensen säkert är på g. Men lite sugen på att ta ett nytt test är man ju! Även om jag inte har några känningar av att jag skulle vara gravid. Kanske ska man ta ett test framåt dagen fastän det inte är morgonurin. Eller bara vänta ut dagen och ta ett imorgon bitti istället. Tuffa beslut 😅

Ta ett nytt! Spännande ju 😍
  • Anonym (blomman)
    Zozoi skrev 2025-03-06 10:21:48 följande:
    Ta ett nytt! Spännande ju 😍
    Negativt 😞
  • Palettbladet25
    Siripiri skrev 2025-03-06 09:52:19 följande:
    Gör det via testmottagningen ☺️ kostar inte så mycket. Passa på att ta HB, så får du även med massa andra blodvärden som är bra att veta 
    Vad är testmottagningen för något? Jag har försökt få tid till gyn för detta men dem säger nej.. 
    vet inte vart man ska vända sig.. 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Enlite sladdis skrev 2025-03-05 18:35:02 följande:
    Vissa blöder ju vid graviditet också. Är testen fortfarande negativa?
    Jag tog ett test igår, fortfarande negativt. Har aldrig haft mellanblödningar tidigare... blir ju så orolig att något ska ha blivit fel efter MF förra månaden.. 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Siripiri skrev 2025-03-06 09:57:00 följande:
    Vill inte skrämma dig för mycket, men mitt utomkveds Började så 🥺 
    Jag testade negativt innan mens, sen 8 dagar senare började min värden balla ur och tog sedan på dag 10 efter mensens första dag ett positivt gravtest. Svagt men positivt! sen fortsatte det vara svagt upp och ner i 4v.. 
    Tack för svar! Jag mår inte lika illa idag som igår, för ha fortsatt koll på kroppen helt enkelt. Inte haft någon "spotting" eller blödning ännu iaf. 
Svar på tråden BIM Mars 2025