• Anonym (Kil)

Vad händer med barnet?

Kvinnan avlider under förlossningen och barnet är alldeles uppenbart inte makens barn. Kommer faderskapet utredas även om han inte säger något om det? Även om det är uppenbart för alla närvarande att han inte är pappan?

• Svar på tråden Vad händer med barnet?
  • EpicF
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-18 20:28:42 följande:

Jag hade iallafall kämpat och dragit i alla tänkbara trådar om jag var mannen som kanske är pappan till ett barn fött av en gift kvinna.

Det hoppas jag varje biologisk förälder gör. 

Men nu förtiden är det ovanligt att "fel" pappa registreras. Enligt en studie från 2021var siffran 1,7 procent i Sverige. Man trodde dock att siffran skulle vara betydligt högre. 
  • Ezmeraldah
    EpicF skrev 2025-02-18 20:28:31 följande:
    Även då ska naturligtvis rätt biologisk pappa uppges. 
    Jag kan ha förståelse för om man inte vågar det då. Men det är min åsikt. Jag tänker att det är nåt sånt det handlar om för TS.
  • Ezmeraldah
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-18 20:36:56 följande:

Och du skrev ju aldrig in några personnummer och skickade Esmeralda så jag vet inte vad du menar att det bevisar att du logga in där och titta på några tomma boxar där det ska fyllas i personnummer.

Läs dina egna inlägg. Orkar inte citera ännu en gång.
  • Anonym (okänd)

Det har jag inte heller påstått att den skulle, jag undrade om de i tråden som påstår saker om hur skatteverkets databaser funkar, är IT-tekniker där. Jag behöver inte ringa någonstans, jag kan ändå påstå i tråden att mannen kan försöka registrera sig som pappa, finns inget som hindrar det. Varför ska jag googla om det? Otrevligt att skriva svordomar jag har inte gjort dig nåt. Och jo det gör hemma att TS kan få veta att mannen kan kämpa om faderskapet, att barn känner till sitt ursprung anses viktigt därav socialnämndens arbete. Så det är inte omöjligt att de går vidare med frågan om mannen skulle kontakta dem.

Ezmeraldah skrev 2025-02-18 20:34:46 följande:
    En it-tekniker skulle inte ta fram den typen av uppgifter för att nån påstår sig ha haft samlag ett visst datum. Det är ingen mordutredning. Ring och fråga om det är viktigt för dig. Jag känner att jag gjort vad jag kan för att få svar. Du har ju inte ens googlat. Varför är det upp till oss att utesluta? Kom med nån källa själv nån enda jävla gång?! 
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-18 20:24:01 följande:
    Jag pratar inte om att någon här har sagt det, jag pratar om socialnämnden. Ett skäl till att de utreder faderskap är att det anses otroligt viktigt att barnet ska få känna till sitt ursprung.

Det hör inte hemma i den här tråden. Starta en egen tråd om du vill diskutera det. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (okänd)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-18 20:40:16 följande:
    Nej det kräver du ju att andra ska göra.

Vad ska jag visa källa på? Jag har inte påstått annat än att han kan försöka logga in och registrera sig och han kan kontakta socialnämnden.
  • EpicF
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-18 20:48:08 följande:

Vad ska jag visa källa på? Jag har inte påstått annat än att han kan försöka logga in och registrera sig och han kan kontakta socialnämnden.
    Han ska ha mer bevis än att.han har prövat att registrera sig som fader. Det bevisar nämligen inte ett skit. 
  • Anonym (okänd)
    EpicF skrev 2025-02-18 20:56:29 följande:
    Han ska ha mer bevis än att.han har prövat att registrera sig som fader. Det bevisar nämligen inte ett skit. 
    Har jag påstått att det bevisar något?
  • Anonym (okänd)
    Aliona skrev 2025-02-18 20:39:28 följande:

Det finns inga trådar att dra i utom en - Socialnämnden/Familjerätten. Sidospåret med Skatteverket är helt irrelevant. 

Vad hindrar att han loggar in och försöker registrera sig? Kan ha få fängelse om han försöker?
  • Aliona
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-18 20:58:54 följande:
    Vad hindrar att han loggar in och försöker registrera sig? Kan ha få fängelse om han försöker?

Det går inte eftersom hon är gift =.den finns redan en pappa. 

Om hon inte var gift, de ännu inte har registrerat en annan fader, det inte gått mer än 14 dagar sedan förlossningen och han har mammans och  barnets personnummer så kan han för all del försöka, men eftersom hon inte kommer bekräfta så är hans försök helt lönlöst. 

Svar på tråden Vad händer med barnet?