Vad händer med barnet?
Kvinnan avlider under förlossningen och barnet är alldeles uppenbart inte makens barn. Kommer faderskapet utredas även om han inte säger något om det? Även om det är uppenbart för alla närvarande att han inte är pappan?
Kvinnan avlider under förlossningen och barnet är alldeles uppenbart inte makens barn. Kommer faderskapet utredas även om han inte säger något om det? Även om det är uppenbart för alla närvarande att han inte är pappan?
Jag hade iallafall kämpat och dragit i alla tänkbara trådar om jag var mannen som kanske är pappan till ett barn fött av en gift kvinna.
Och du skrev ju aldrig in några personnummer och skickade Esmeralda så jag vet inte vad du menar att det bevisar att du logga in där och titta på några tomma boxar där det ska fyllas i personnummer.
Det har jag inte heller påstått att den skulle, jag undrade om de i tråden som påstår saker om hur skatteverkets databaser funkar, är IT-tekniker där. Jag behöver inte ringa någonstans, jag kan ändå påstå i tråden att mannen kan försöka registrera sig som pappa, finns inget som hindrar det. Varför ska jag googla om det? Otrevligt att skriva svordomar jag har inte gjort dig nåt. Och jo det gör hemma att TS kan få veta att mannen kan kämpa om faderskapet, att barn känner till sitt ursprung anses viktigt därav socialnämndens arbete. Så det är inte omöjligt att de går vidare med frågan om mannen skulle kontakta dem.
Det finns inga trådar att dra i utom en - Socialnämnden/Familjerätten. Sidospåret med Skatteverket är helt irrelevant.
Det går inte eftersom hon är gift =.den finns redan en pappa.
Om hon inte var gift, de ännu inte har registrerat en annan fader, det inte gått mer än 14 dagar sedan förlossningen och han har mammans och barnets personnummer så kan han för all del försöka, men eftersom hon inte kommer bekräfta så är hans försök helt lönlöst.