• Anonym (Hur?)

Ojämn ekonomisk standard

Hur gör ni som har det så att den ena har många gånger mer pengar än den andra? Vi bor inte ihop och i början tyckte jag det var kul att kunna skämma bort hen mellan varven, men nu känns det ofta underförstått att hen vill att jag ska betala... "den här månaden blir jättetajt för mig", "oj, kostar den så, nej då har jag inte råd!" Etc, samtidigt som hen pratar om det gång på gång.
    Det är absolut inte tal om någon golddiggergrej, vi har en fin och djup relation, men ekonomin skapar större problem än jag förväntade mig... jag betalar mycket mindre nu än i början, just för att jag inte gillade känslan att det var förväntat.

• Svar på tråden Ojämn ekonomisk standard
  • Anonym (m. :L jKÖnÄ)
    Anonym (Hur?) skrev 2025-02-27 20:31:42 följande:
    För att hen är trött och ibland skylls det tom på mig, att det är för "min skull" för att jag går igenom något svårt just nu och hen vill finnas tillgänglig om jag skulle behöva... känns bara som en dålig bortförklaring hen inbillar sig låter fint...

Ok, hur gamma är hen? Har hen någon diagnos som ställer till det att dels orka jobba en hel dag och dels sköta sin ekonomi?

Låter märkligt med en arbetsplats där man kan gå hem när man vill... 

• Anonym (Exakt)

Den som har mer får väl betala mera..det är bara pengar det hand om liksom.

• Anonym (Tallrik och gaffel)
    Anonym (Hur?) skrev 2025-02-27 15:46:52 följande:
    Vadå bara vara kk och inte umgås som par? Vad i hela världen har det med frågeställningen att göra?
    Jag menar att ni har så vitt skilda ekonomiska förutsättningar att ett normalt fungerande förhållande med lika mycket ekonomiskt ansvar inte kommer att funka. Du skrev tidigare att ni inte kommer flytta ihop och redan nu har det blivit  haltande i relationen just pga pengarna. 
    Detta är inte hållbart såvida ni inte är just enbart kk och helt enkelt inte tar det vidare längre än så och helt enkelt bara träffas för sex och var och en står för egen kostnad. 
    Hur har du själv annars tänkt att det ska se ut i realiteten om hen inte ens vill varken diskutera,  lyssna eller förändra situationen? 
    Gissa själv hur en veckas semester i sommar kommer att se ut?  
  • Fjäril kär
    Anonym (Hur?) skrev 2025-02-27 20:14:34 följande:
    Nepp, jag har inte initierat en enda sak hen inte har råd med. Hen pratar däremot om resor och allt möjligt sånt. Vill åka utomlands etc. Det är jag som sätter stopp för
    det.
    Du får du helt enkelt vara krass och säga att hen måste betal sin del och att du inte står för det pga hur hen missköter sin ekonomi.
    Ställ krav och våga vara lite krånglig vad gäller pengar.  
  • Anonym (G)
    Anonym (Tallrik och gaffel) skrev 2025-02-27 20:47:44 följande:
    Jag menar att ni har så vitt skilda ekonomiska förutsättningar att ett normalt fungerande förhållande med lika mycket ekonomiskt ansvar inte kommer att funka. Du skrev tidigare att ni inte kommer flytta ihop och redan nu har det blivit  haltande i relationen just pga pengarna. 
    Detta är inte hållbart såvida ni inte är just enbart kk och helt enkelt inte tar det vidare längre än så och helt enkelt bara träffas för sex och var och en står för egen kostnad. 
    Hur har du själv annars tänkt att det ska se ut i realiteten om hen inte ens vill varken diskutera,  lyssna eller förändra situationen? 
    Gissa själv hur en veckas semester i sommar kommer att se ut?  
    Och varför skulle ts partner nöja sig med att bli nedgraderad till en kk? Är hon kvinna lär hon byta ut honom illa klickt vid ett sådant förslag. 
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (m. :L jKÖnÄ) skrev 2025-02-27 20:43:13 följande:

Ok, hur gamma är hen? Har hen någon diagnos som ställer till det att dels orka jobba en hel dag och dels sköta sin ekonomi?

Låter märkligt med en arbetsplats där man kan gå hem när man vill... 

50+. Inget på papper, men jag misstänker både adhd och autism, vilket jag också har.

Man kan inte det alla dagar, men dagar där det inte är så mycket att göra uppmuntras de att gå hem så de inte behöver betala dem för att rulla tummarna.

• Anonym (Hur?)
    Fjäril kär skrev 2025-02-27 20:51:01 följande:
    Du får du helt enkelt vara krass och säga att hen måste betal sin del och att du inte står för det pga hur hen missköter sin ekonomi.
    Ställ krav och våga vara lite krånglig vad gäller pengar.  
    Hen säger aldrig rakt ut att jag ska betala, utan det hintas bara... skulle jag säga något skulle hen garanterat säga att hen inte alls tänkte så... även om det är uppenbart.
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (G) skrev 2025-02-27 20:54:06 följande:
    Och varför skulle ts partner nöja sig med att bli nedgraderad till en kk? Är hon kvinna lär hon byta ut honom illa klickt vid ett sådant förslag. 
    Jag är totalt ointresserad av en kk-relation.
  • Anonym (G)
    Anonym (Hur?) skrev 2025-02-27 20:59:20 följande:
    Jag är totalt ointresserad av en kk-relation.
    Tycket oavsett det låter som att ni bör göra slut. Det är en viktig fråga för dig och hon lever inte upp till din standard. Hon borde leva med någon mer likasinnad också eller någon som inte tycker det är ett problem. 
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (G) skrev 2025-02-27 21:05:29 följande:
    Tycket oavsett det låter som att ni bör göra slut. Det är en viktig fråga för dig och hon lever inte upp till din standard. Hon borde leva med någon mer likasinnad också eller någon som inte tycker det är ett problem. 
    Vilken standard? Att ta ansvar för sin egen ekonomi?
Svar på tråden Ojämn ekonomisk standard