• Anonym (orkarintemer)

Värt att leva helt ensam?

Jag är en man som har börjat bli till åren och jag har ingen nära vän längre och aldrig haft en flickvän. Jag kan vara ganska trevlig och skoja och umgås med tjejer privat och har sagt till mig att jag är deras favorit på jobbet.

Problemet är att tjejer inte vill gå längre med mig, jag är en vän då man inte vill ha en man som ser ut som mig vilket gör att jag kommer att få leva ensam hela livet.

Jag vet inte om jag orkar leva såhär längre. Aldrig få en kram. Aldrig ha någon att mysa med. Jag har ibland suttit här i min datorstol och sneglat upp på lampan i taket hur det skulle bli att hänga ett rep där för att få slut på detta.

Finns det andra i samma situation? Gått hela livet utan närhet? För mig låter det som rena jackpotten bara att få ligga i en soffa och hålla om någon.

• Svar på tråden Värt att leva helt ensam?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Bene) skrev 2025-03-04 12:44:19 följande:
    Det är ju det som är grejen. Ts väljer sin situation. Vill han vara ett offer i detta sammanhang så väljer han det för att det ger honom mer än att göra något åt saken. 
    Ja, det är ju enklare att vara offer än att ta ansvar. 
  • Anonym (Bene)
    Anonym (xxx) skrev 2025-03-04 12:54:52 följande:
    Ja, det är ju enklare att vara offer än att ta ansvar. 
    Ja, det är enklare. Men man ska nog inte bortse från det ett offer-tänkande också ger. Ts får sympatier. Ts värderar då sympatierna han får av andra människor högre än arbetet han behöver lägga ner.

Man kan ju betrakta det så här: Om ts accepterar ett singelskap och börjar må bra och trivas - då förlorar ts sympatierna också. Dessutom så behöver han anstränga sig. Det här är ett val han gör. 
  • Anonym (Postpaket)

Kvinnor som börjar bli till åren bryr sig inte alls lika mycket om längd och utseende som yngre kvinnor. Ge inte upp hoppet. Försök hitta sammanhang där du träffar folk. Ha mål att hitta vänner. Trillar du över en trevlig kvinna är det bonus. 

• Anonym (orkarintemer)
    Anonym (xxx) skrev 2025-03-04 07:33:19 följande:

Föddes de rika, kända och maktfulla? Nej , men de blev det trots sin längd. Hur? För att de inte brydde sig om sin längd.

Jag kan förstå att det inte är helt omöjligt. Men jag brydde mig inte heller om min längd tidigare tills jag insåg att det var en väldigt big deal för de flesta kvinnor.
    Goneril skrev 2025-03-04 07:42:52 följande:
    Josef Goebbels till exempel var närmast en dvärg, vägde 45 kg, men han kompenserade för sin bristande längd genom massor av utomäktenskapliga affärer, kvinnorna föll som käglor, den hakkorsprydda uniformen gjorde nog sitt till.
    Han var 2cm kortare än vad jag är, så då är ju jag dvärg också i princip. Sedan var ju han inte så kort för sin tid heller.
    Anonym (L) skrev 2025-03-04 10:13:17 följande:
    Jag umgicks inte bara med lokalbefolkningen utan träffade människor från hela världen. Folk är mycket mer öppna för kontakt när de är ute och reser. Jag har fortfarande vänner kvar från den tiden. 

Det är lätt att bli ensam i Sverige och svenskar är rätt utseendefixerade jämfört med folk i många andra länder. Jag älskar Sverige och gillar inte när folk hackar på mitt land men det kan man inte riktigt komma ifrån.

Alternativet är att du sitter där och stirrar på taklampan. Vad har du att förlora egentligen?

Börja planera redan nu. Gör en större plan med delsteg som du betar av så att du känner att något händer i ditt liv. Finns det t.ex. något land du alltid har velat åka till? 

Jag har också rest runt och umgåtts med folk från olika delar av världen. Jag håller med dig om detta, men jag är inte i situation att kunna flytta permanent nu. Jag vill åka till Östasien någonstans.... ej bestämt vart ännu. Thailand känns lite för basic så kanske blir något grannland.
    Anonym (Postpaket) skrev 2025-03-04 13:57:14 följande:

Kvinnor som börjar bli till åren bryr sig inte alls lika mycket om längd och utseende som yngre kvinnor. Ge inte upp hoppet. Försök hitta sammanhang där du träffar folk. Ha mål att hitta vänner. Trillar du över en trevlig kvinna är det bonus. 

Tjejer bryr sig en hel del om längd ju äldre dom blir, däremot blir dom i övrigt mindre utseendefixerade. Det är när tjejer passerar 18-20 dom blir besatta av längd.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Postpaket) skrev 2025-03-04 13:57:14 följande:

De bryr sig inte heller om sitt eget utseende. Så det säger väl sig självt. Då de flesta kvinnor går i rak kurva uppåt ner det gäller vikten...
  • Anonym (9172)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-04 07:33:12 följande:
    1.67.
    Anonym (Kram) skrev 2025-03-04 00:36:55 följande:

Nej din längd har inte förstört ditt liv, kanske gjort det lite kämpigare att "ragga" men om du tittar dig omkring så finns det massor av män som är under medellängden som har och haft flertalet förhållanden.

det som förstör ditt liv är att du använder denna anledningen som svar på varför du inte lyckats. Du behöver vilja sluta älta detta som ditt "stora hinder" och "livsöde" och ta itu med ditt mående och självkänsla. Du kan fixa detta och må bra igen, men det är bara du som kan göra jobbet. Sluta slösa bort livet med att må dåligt över detta.
    vårdcentralen, böcker, antidep osv är en bra början Att komma på fötterna igen. sen när det fungerar så börjar du skaffa vänner och hobbies utanför hemmet.

Det stämmer inte att jag inte har försökt. Jag har försökt i många år mellan typ 20-33. Efter det började jag tappade hoppet och inse att det är kört. Det är ju något som gjort att jag är i denna situation och jag misstänker att det beror på min längd eftersom det är vad jag har fått höra.

Var inte ledsen. Det är klart att du träffar någon, som uppskattar och tycker om dig precis för den du är.
    Mig hade det inte spelat någon roll, om jag träffade någon som var lika lång eller lite kortare än mig, och det finns nog fler tjejer som tänker så!

Jag var faktiskt för inte länge sedan lite kär i en man, som var nästan ett huvud kortare. I mina ögon var han verkligen vacker och en av de finaste människor jag träffat.

• Anonym (9172)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-04 15:33:43 följande:
    De bryr sig inte heller om sitt eget utseende. Så det säger väl sig självt. Då de flesta kvinnor går i rak kurva uppåt ner det gäller vikten...
    Jag hoppas att du träffar någon som slår sönder dina fördomar och gungar hela din värld. En kvinna som du kan se bakom fasaden och uppskatta precis för den hon är, även om hon har några kg extra. Någon som är vacker på alla sätt. Det är kärlek. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (9172) skrev 2025-03-04 17:37:47 följande:
    Jag hoppas att du träffar någon som slår sönder dina fördomar och gungar hela din värld. En kvinna som du kan se bakom fasaden och uppskatta precis för den hon är, även om hon har några kg extra. Någon som är vacker på alla sätt. Det är kärlek. 
    Kommer aldrig att hända att jag träffar en kvinna med bmi över 20.
  • Anonym (L)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-04 14:57:11 följande:
    .
    Anonym (L) skrev 2025-03-04 10:13:17 följande:
    Jag umgicks inte bara med lokalbefolkningen utan träffade människor från hela världen. Folk är mycket mer öppna för kontakt när de är ute och reser. Jag har fortfarande vänner kvar från den tiden. 

Det är lätt att bli ensam i Sverige och svenskar är rätt utseendefixerade jämfört med folk i många andra länder. Jag älskar Sverige och gillar inte när folk hackar på mitt land men det kan man inte riktigt komma ifrån.

Alternativet är att du sitter där och stirrar på taklampan. Vad har du att förlora egentligen?

Börja planera redan nu. Gör en större plan med delsteg som du betar av så att du känner att något händer i ditt liv. Finns det t.ex. något land du alltid har velat åka till? 

Jag har också rest runt och umgåtts med folk från olika delar av världen. Jag håller med dig om detta, men jag är inte i situation att kunna flytta permanent nu. Jag vill åka till Östasien någonstans.... ej bestämt vart ännu. Thailand känns lite för basic så kanske blir något grannland.Tjejer bryr sig en hel del om längd ju äldre dom blir, däremot blir dom i övrigt mindre utseendefixerade. Det är när tjejer passerar 18-20 dom blir besatta av längd.

Jag menade inte permanent utan komma bort ett tag och bryta det här destruktiva tänkandet. 

Bra, då kan du göra upp en plan så att du kommer iväg och får perspektiv på tillvaron. 

Resor har varit räddningen för mig i svåra perioder för de påminner mig om att världen finns kvar och hur fantastisk den kan vara. 

Man måste gilla sitt eget sällskap innan man kan inleda en relation. Jag lever också ensam av olika skäl och mitt liv står inte och faller med en partner. Det leder bara till olycka att tänka så. 

Ensamheten är tung ibland, det vet jag också, men det får inte definiera en och bli en orsak till att inte leva. 

Jag har svårt att tro att det är omöjligt för dig att träffa någon. Då handlar det oftast inte om utseendet utan personligheten och det verkar du ju inte ha några problem med. 

Det här med längden är så otroligt överdrivet. När jag var yngre gjorde jag modelljobb och såg rätt bra ut så jag hade en del män att välja på och jag brydde mig aldrig om längd. 

Mannen jag fick barn med är 1,75. Sedan fungerade det inte av andra skäl men jag reflekterade aldrig över hans längd som ju är helt normal. Jag har även varit tillsammans med män som är kortare än så. 

Att folk har diverse krav på nätet handlar ju om att de vill förhäva sig själva. Det har inget med verkligheten att göra. Jag har blivit förälskad i män som inte är konventionellt snygga för ett snyggt yttre är lång ifrån allt. 

Problemet är att Sverige är så digitaliserat. När jag var yngre så var man tvungen att gå ut om man ville träffa någon och då fick ju alla en chans. 

Det är därför du borde bo i ett annat land ett tag där människor inte sitter hemma och fantiserar ihop en idealpartner som inte finns utan faktiskt umgås på riktigt.  

• Anonym (orkarintemer)
    Anonym (9172) skrev 2025-03-04 17:31:58 följande:

Var inte ledsen. Det är klart att du träffar någon, som uppskattar och tycker om dig precis för den du är.
    Mig hade det inte spelat någon roll, om jag träffade någon som var lika lång eller lite kortare än mig, och det finns nog fler tjejer som tänker så!

Jag var faktiskt för inte länge sedan lite kär i en man, som var nästan ett huvud kortare. I mina ögon var han verkligen vacker och en av de finaste människor jag träffat.

Jag hoppas att det finns fler tjejer som tänker som dig. Jag får lite hopp faktiskt.
    Anonym (L) skrev 2025-03-04 20:12:15 följande:
    Jag har svårt att tro att det är omöjligt för dig att träffa någon. Då handlar det oftast inte om utseendet utan personligheten och det verkar du ju inte ha några problem med.

Det här med längden är så otroligt överdrivet. När jag var yngre gjorde jag modelljobb och såg rätt bra ut så jag hade en del män att välja på och jag brydde mig aldrig om längd.

Mannen jag fick barn med är 1,75. Sedan fungerade det inte av andra skäl men jag reflekterade aldrig över hans längd som ju är helt normal. Jag har även varit tillsammans med män som är kortare än så.

Att folk har diverse krav på nätet handlar ju om att de vill förhäva sig själva. Det har inget med verkligheten att göra. Jag har blivit förälskad i män som inte är konventionellt snygga för ett snyggt yttre är lång ifrån allt.

Problemet är att Sverige är så digitaliserat. När jag var yngre så var man tvungen att gå ut om man ville träffa någon och då fick ju alla en chans.

Det är därför du borde bo i ett annat land ett tag där människor inte sitter hemma och fantiserar ihop en idealpartner som inte finns utan faktiskt umgås på riktigt.  

Alltså att vara 1.75 är inte ens kort. Jag blir extra ledsen av det. Som SVT-serien "Short king" där han som var huvudpersonen sa att han mådde dåligt för han var 1.73. Då känner jag mig typ som en dvärg när dom säger så.

Ja jag önskade också att allt digitala bara försvann ärligt talat. Att jag föddes på 60-talet eller något. Nu har man ju inte den turen att kunna gå tillbaka. Allt var nog så mycket enklare då.
Svar på tråden Värt att leva helt ensam?