Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-04 14:57:11 följande:
.
Anonym (L) skrev 2025-03-04 10:13:17 följande:
Jag umgicks inte bara med lokalbefolkningen utan träffade människor från hela världen. Folk är mycket mer öppna för kontakt när de är ute och reser. Jag har fortfarande vänner kvar från den tiden.
Det är lätt att bli ensam i Sverige och svenskar är rätt utseendefixerade jämfört med folk i många andra länder. Jag älskar Sverige och gillar inte när folk hackar på mitt land men det kan man inte riktigt komma ifrån.
Alternativet är att du sitter där och stirrar på taklampan. Vad har du att förlora egentligen?
Börja planera redan nu. Gör en större plan med delsteg som du betar av så att du känner att något händer i ditt liv. Finns det t.ex. något land du alltid har velat åka till?
Jag har också rest runt och umgåtts med folk från olika delar av världen. Jag håller med dig om detta, men jag är inte i situation att kunna flytta permanent nu. Jag vill åka till Östasien någonstans.... ej bestämt vart ännu. Thailand känns lite för basic så kanske blir något grannland.Tjejer bryr sig en hel del om längd ju äldre dom blir, däremot blir dom i övrigt mindre utseendefixerade. Det är när tjejer passerar 18-20 dom blir besatta av längd.
Jag menade inte permanent utan komma bort ett tag och bryta det här destruktiva tänkandet.
Bra, då kan du göra upp en plan så att du kommer iväg och får perspektiv på tillvaron.
Resor har varit räddningen för mig i svåra perioder för de påminner mig om att världen finns kvar och hur fantastisk den kan vara.
Man måste gilla sitt eget sällskap innan man kan inleda en relation. Jag lever också ensam av olika skäl och mitt liv står inte och faller med en partner. Det leder bara till olycka att tänka så.
Ensamheten är tung ibland, det vet jag också, men det får inte definiera en och bli en orsak till att inte leva.
Jag har svårt att tro att det är omöjligt för dig att träffa någon. Då handlar det oftast inte om utseendet utan personligheten och det verkar du ju inte ha några problem med.
Det här med längden är så otroligt överdrivet. När jag var yngre gjorde jag modelljobb och såg rätt bra ut så jag hade en del män att välja på och jag brydde mig aldrig om längd.
Mannen jag fick barn med är 1,75. Sedan fungerade det inte av andra skäl men jag reflekterade aldrig över hans längd som ju är helt normal. Jag har även varit tillsammans med män som är kortare än så.
Att folk har diverse krav på nätet handlar ju om att de vill förhäva sig själva. Det har inget med verkligheten att göra. Jag har blivit förälskad i män som inte är konventionellt snygga för ett snyggt yttre är lång ifrån allt.
Problemet är att Sverige är så digitaliserat. När jag var yngre så var man tvungen att gå ut om man ville träffa någon och då fick ju alla en chans.
Det är därför du borde bo i ett annat land ett tag där människor inte sitter hemma och fantiserar ihop en idealpartner som inte finns utan faktiskt umgås på riktigt.