• Anonym (orkarintemer)

Värt att leva helt ensam?

Jag är en man som har börjat bli till åren och jag har ingen nära vän längre och aldrig haft en flickvän. Jag kan vara ganska trevlig och skoja och umgås med tjejer privat och har sagt till mig att jag är deras favorit på jobbet.

Problemet är att tjejer inte vill gå längre med mig, jag är en vän då man inte vill ha en man som ser ut som mig vilket gör att jag kommer att få leva ensam hela livet.

Jag vet inte om jag orkar leva såhär längre. Aldrig få en kram. Aldrig ha någon att mysa med. Jag har ibland suttit här i min datorstol och sneglat upp på lampan i taket hur det skulle bli att hänga ett rep där för att få slut på detta.

Finns det andra i samma situation? Gått hela livet utan närhet? För mig låter det som rena jackpotten bara att få ligga i en soffa och hålla om någon.

• Svar på tråden Värt att leva helt ensam?
  • Anonym (9172)

Har du funderat på att gå och prata med någon om dina tankar? En psykolog? Du kanske behöver få lite stöd, och verktyg för att skapa det liv som det låter som att du egentligen vill leva.

• Anonym (Bene)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-01 22:17:29 följande:
    Jag vill inte finna mig i det :( jag vill också ha någon att mysa med och krama. Som det är nu kan jag lika gärna ta mitt liv.
    väljer du också:
    -bli bättre på relationsskapande, hitta vänner och i långa loppet eventuellt en partner. Kräver också ett aktivt engagemang.

Gärna i kombination med (ettan) Sitsen du befinner dig i nu är ett aktivt val också. Det behöver du inse. Du befinner dig i ett vägskäl. 
  • Anonym (Jakob.)
    Anonym (s) skrev 2025-03-01 19:11:59 följande:
    Vilket inte behöver bero på utseendet. Fortfarande
    Du vet inte hur jag ser ut. Hade du sett en bild på mig lovar jag att du hade ändrat dig.......
  • Anonym (Jakob.)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-01 21:52:38 följande:
    Jag är ungefär 10 år yngre än dig. Jag var den enda killen som inte fick dansa med någon tjej på diskot i lågstadiet, tjejen sa att jag var för ful. Redan då insåg jag hur mitt liv skulle bli och tyvärr stämde det. Det är förutbestämt hur mitt liv skulle bli, tjejer attraheras inte av killar som mig så är det bara.
    Anonym (Bene) skrev 2025-03-01 20:14:00 följande:

Ts. Det går inte att skaffa en flickvän om du har svårt att skaffa relationer överlag.

Skaffa en partner ligger på en högre nivå svårighetsgradsmässigt än att skaffa en vän.

Vad är ditt nästa steg?

-finna dig i din sits. Kräver ditt aktiva engagemang såsom "Greg "

-bli bättre på relationsskapande, hitta vänner och i långa loppet eventuellt en partner. Kräver också ett aktivt engagemang.

vilken riktning du än tar så behövs ditt aktiva engagemang.

Du kan ju förstås välja vägen "Jacob" som har en ganska föraktfull attityd mot kvinnor. "Varför ska jag ge kvinnor komplimanger" (ingen tvingar dig) plus catfishar kvinnor och struntar fullständigt i att det är människor han leker med. Dyka djupare ner i kaninhålet.

Det tragiska är att kvinnor inte attraheras av kvinnor som mig, som jag precis skrev ovan jag har alltid varit den enda nobbade. Hela livet. Varför skulle det plötsligt ändras?
    Vi lever tyvärr i en väldigt ytlig värld. När jag gav upp överlät jag det hela åt ödet att bestämma om jag någonsin träffar någon eller ej. Uppenbarligen var det inget jag rådde över. Träffar jag någon så träffar jag någon. Under tiden är det bara att försöka göra det bästa av livet.
  • Anonym (s)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-02 02:17:20 följande:
    Du vet inte hur jag ser ut. Hade du sett en bild på mig lovar jag att du hade ändrat dig.......
    Det finns som sagt mycket fula män som har flickvänner. Till och med mycket mycket fula män.
  • burleskburkläsk

Fula kan visst få tjej.

Jag har en kusin, han är 43år, har aldrig haft en flickvän och tycker så synd om sig själv, jag har försökt hjälpa honom men han försöker inte ens, jag tror han kommer dö oskuld och ensam.

Han tror att om han sitter och spelar datorspel (som han gjort i över 30 år) så kommer de hitta honom, ringa på dörren och komma in och älska med honom oavsett om personligheten och hygienen inte är den bästa.

Han försöker inte, han går i skitkläder som sitter dumt och är urtvättade, dessa har han haft i ca 25 år.

Han har pengar men han rör dem inte och han är snål så hade han haft en tjej så hade hon trott han var urfattig.

Hans sämsta sida är inte fulheten men allt annat gör inte honom till ett kap men hade han ändrat på mycket vilket han skulle kunnat gjort över en veckas tid så skulle han kunna gå på dejt...fast sen kommer personligheten in och det blir ingen andra dejt.

I det långa loppet är personoughet så mycket viktigare än utseende.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-01 22:17:29 följande:
    Jag vill inte finna mig i det :( jag vill också ha någon att mysa med och krama. Som det är nu kan jag lika gärna ta mitt liv.
    Då är det bättre att du fortsätter livet, eftersom det ökar möjligheten att hitta någon.

Sen kommer du inte ifrån att du behöver "sälja in dej själv". Jag tror absolut inte att det är ditt utseende som ligger dej i fatet utan det är ditt mående. Jag skulle också dra mej för att dejta någon som inte verkar gilla sej själv eller livet. I så fall blir en mer mamma än partner om du förstår hur jag menar. Som jag ser det behöver du psykologstöd nu! Ta väl hand om dej.
  • Anonym (orkarintemer)
    Anonym (9172) skrev 2025-03-01 23:33:43 följande:

Har du funderat på att gå och prata med någon om dina tankar? En psykolog? Du kanske behöver få lite stöd, och verktyg för att skapa det liv som det låter som att du egentligen vill leva.

Jag gjorde det för några år sedan. Men det gav mig inget.
    burleskburkläsk skrev 2025-03-02 03:57:05 följande:

Fula kan visst få tjej.

Jag har en kusin, han är 43år, har aldrig haft en flickvän och tycker så synd om sig själv, jag har försökt hjälpa honom men han försöker inte ens, jag tror han kommer dö oskuld och ensam.

Jag har inte varit som din kusin. Jag slutade spela spel när jag var 19-20. För redan få kände jag att jag vill ta tag i mitt liv. Jag var på mycket krogbesök och hemmafester på den tiden. Aktiv i ungdomsförbund och volontärarbete fram tills 30 men det ledde aldrig till något. Efter det har jag tappat hoppet och varit deprimerad över den här situationen. Vissa av oss lyckas inte hur mycket vi än försöker.
    Anonym (Sanna) skrev 2025-03-02 07:25:49 följande:
    Då är det bättre att du fortsätter livet, eftersom det ökar möjligheten att hitta någon.

Sen kommer du inte ifrån att du behöver "sälja in dej själv". Jag tror absolut inte att det är ditt utseende som ligger dej i fatet utan det är ditt mående. Jag skulle också dra mej för att dejta någon som inte verkar gilla sej själv eller livet. I så fall blir en mer mamma än partner om du förstår hur jag menar. Som jag ser det behöver du psykologstöd nu! Ta väl hand om dej.
    Men jag har ju inte alltid mått såhär dåligt. När jag var mellan 20-30 var psykiska hälsan på topp och jag var aktiv bland människor men det blev inget resultat. Nu har jag insett att det är kört och mår dåligt.

Oavsett om jag lever eller dör så kommer jag inte träffa någon. Det är vad jag har insett nu och därför jag mår dåligt.
  • Anonym (Mimmi i fjällen)

Hur såg dina relationer ut genom barn- och ungdomen? Hade du alltid minst en kompis du kunde lita på i skolan? Visste du att dina föräldrar alltid fanns där för dig? Sånt kan spela roll för ens förmåga att skapa nya, nära relationer som vuxen. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-02 08:28:43 följande:
    Jag gjorde det för några år sedan. Men det gav mig inget.
    burleskburkläsk skrev 2025-03-02 03:57:05 följande:

Fula kan visst få tjej.

Jag har inte varit som din kusin. Jag slutade spela spel när jag var 19-20. För redan få kände jag att jag vill ta tag i mitt liv. Jag var på mycket krogbesök och hemmafester på den tiden. Aktiv i ungdomsförbund och volontärarbete fram tills 30 men det ledde aldrig till något. Efter det har jag tappat hoppet och varit deprimerad över den här situationen. Vissa av oss lyckas inte hur mycket vi än försöker.Men jag har ju inte alltid mått såhär dåligt. När jag var mellan 20-30 var psykiska hälsan på topp och jag var aktiv bland människor men det blev inget resultat. Nu har jag insett att det är kört och mår dåligt.

Oavsett om jag lever eller dör så kommer jag inte träffa någon. Det är vad jag har insett nu och därför jag mår dåligt.
    Jag tycker att du ska gå till en annan psykolog eftersom det är uppenbart att du behöver hjälp med att komma på fötter och bryta ditt negativa tänkande.
Svar på tråden Värt att leva helt ensam?