Anonym (9172) skrev 2025-03-01 23:33:43 följande:
Har du funderat på att gå och prata med någon om dina tankar? En psykolog? Du kanske behöver få lite stöd, och verktyg för att skapa det liv som det låter som att du egentligen vill leva.
Jag gjorde det för några år sedan. Men det gav mig inget.
burleskburkläsk skrev 2025-03-02 03:57:05 följande:
Fula kan visst få tjej.
Jag har en kusin, han är 43år, har aldrig haft en flickvän och tycker så synd om sig själv, jag har försökt hjälpa honom men han försöker inte ens, jag tror han kommer dö oskuld och ensam.
I det långa loppet är personoughet så mycket viktigare än utseende.
Jag har inte varit som din kusin. Jag slutade spela spel när jag var 19-20. För redan få kände jag att jag vill ta tag i mitt liv. Jag var på mycket krogbesök och hemmafester på den tiden. Aktiv i ungdomsförbund och volontärarbete fram tills 30 men det ledde aldrig till något. Efter det har jag tappat hoppet och varit deprimerad över den här situationen. Vissa av oss lyckas inte hur mycket vi än försöker.
Anonym (Sanna) skrev 2025-03-02 07:25:49 följande:
Då är det bättre att du fortsätter livet, eftersom det ökar möjligheten att hitta någon.
Sen kommer du inte ifrån att du behöver "sälja in dej själv". Jag tror absolut inte att det är ditt utseende som ligger dej i fatet utan det är ditt mående. Jag skulle också dra mej för att dejta någon som inte verkar gilla sej själv eller livet. I så fall blir en mer mamma än partner om du förstår hur jag menar. Som jag ser det behöver du psykologstöd nu! Ta väl hand om dej.
Men jag har ju inte alltid mått såhär dåligt. När jag var mellan 20-30 var psykiska hälsan på topp och jag var aktiv bland människor men det blev inget resultat. Nu har jag insett att det är kört och mår dåligt.
Oavsett om jag lever eller dör så kommer jag inte träffa någon. Det är vad jag har insett nu och därför jag mår dåligt.