Anonym (Kram) skrev 2025-03-02 23:14:59 följande:
Om du bortser från saknaden efter kärlek och närhet.
Vad saknar du för saker i livet? Har du ett jobb du trivs med? om du skulle hitta vänner, vad för slags kontakt och vad för saker vill du dela med dessa vänner?
Det är typ det jag saknar. Jag har ett bra jobb jag trivs med. Skulle jag hitta fler vänner skulle jag nog mest vilja fira nyår och gå ut ibland och hitta på saker.
Anders1970 skrev 2025-03-03 00:39:15 följande:
Beskriv vad du anser gör dig udda, skriv klarspråk.
Vad jobbar du med, så man får en miljöj
Känsla.
Vill inte outa mig för mycket, men det är ett jobb där man till stor del är ensam.
Goneril skrev 2025-03-03 01:47:42 följande:
Psykolog och vårdcentral i all ära, men det är inte där problemet ligger. TS kan helt enkelt inte acceptera sin spegelbild och det är ju hans rättighet. Han lider av komplex men är väldigt diffus när det gäller "fulheten".
Här på FL finns många trådar på samma tema, en faktiskt eller i någon mån inbillad fulhet som förstör livet. Nu är nog inte TS fulhet inbillad, han lider ju så svårt av den att han inte tycker livet är värt att leva.
. Rent konkret finns det jättemycket man kan göra för att förbättra utseendet, särskilt om man har pengar.
Anonym (Anonym) skrev 2025-03-03 07:05:16 följande:
Ts tycks främst vara fixerad vid att han är kort och smal (han har även startat flera andra trådar på samma tema). Detta är knappast egenskaper som i sig gör någon ful. Jag tror att han måste komma bort från denna fixering och då skulle psykoterapi kunna hjälpa. Jag tycker att han ska försöka med det igen, det kan mycket väl vara så att det hjälper bättre denna gång med en ny terapeut.
Det är kortheten som är mitt problem. Jag har inget fult ansikte eller stora öron eller liknande. Ansiktet är fullt normalt. Men jag hade valt bort detta och sett ut som ett arsle i ansiktet om jag fick bli längre.
Jag tror inte ni förstår vad tjejer (och killar) har sagt till mig om min längd hela livet. Det är många kommentarer. Aldrig något annat. Det är längden som är mitt problem och det är typ det enda man inte kan göra något åt. Därför är jag deprimerad.