• Anonym (orkarintemer)

Värt att leva helt ensam?

Jag är en man som har börjat bli till åren och jag har ingen nära vän längre och aldrig haft en flickvän. Jag kan vara ganska trevlig och skoja och umgås med tjejer privat och har sagt till mig att jag är deras favorit på jobbet.

Problemet är att tjejer inte vill gå längre med mig, jag är en vän då man inte vill ha en man som ser ut som mig vilket gör att jag kommer att få leva ensam hela livet.

Jag vet inte om jag orkar leva såhär längre. Aldrig få en kram. Aldrig ha någon att mysa med. Jag har ibland suttit här i min datorstol och sneglat upp på lampan i taket hur det skulle bli att hänga ett rep där för att få slut på detta.

Finns det andra i samma situation? Gått hela livet utan närhet? För mig låter det som rena jackpotten bara att få ligga i en soffa och hålla om någon.

• Svar på tråden Värt att leva helt ensam?
  • Anonym (34)

Lägg ut en bild på dig så kan vi se om vi kan hjälpa och styla dig lite...

Du skrev att du gick på fester, volontärer osv men slutade med det och efter det började du må sämre...

Det kanske är så att du skulle må bättre av att börja igen?

Och fula killar får visst tjejer, tjejer ser mycket till personligheten även om utseendet är första intrycket.

En självsäker och lite elak kille får ofta tjejer, en snäll och hjälpsam kille inte lika många. Vi tjejer gillar lite farliga killar...

Se bara på alla killar som misshandlar tjejer, de får tjejer även efter det trots att de har "big red flag"... Det sitter i ersonligheten...

• Anonym (orkarintemer)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-02 18:53:35 följande:
    Jag förstår verkligen dina känslor, men antingen tala med en psykolog eller återta kontrollen över ditt liv. Jag ville också hitta en livskamrat, men jag insåg också att drömmen om något som verkade vara en utopi inte fick ta kontrollen över mitt liv. Inte för att dramatisera det, men utan den insikten vet jag inte var jag hade varit idag. Livet och ditt värde som människor hänger inte på om du har någon att krama och älska även om jag naturligtvis också delar din längtan.
    Varför skulle inte du kunna hitta någon? Du har ju liksom ideallängden för vad kvinnor gillar. Är man i din längd kan man se ut som ett arsle i ansiktet men ändå lyckas.
    Anonym (34) skrev 2025-03-02 19:34:43 följande:

Lägg ut en bild på dig så kan vi se om vi kan hjälpa och styla dig lite...

Du skrev att du gick på fester, volontärer osv men slutade med det och efter det började du må sämre...

Det kanske är så att du skulle må bättre av att börja igen?

Och fula killar får visst tjejer, tjejer ser mycket till personligheten även om utseendet är första intrycket.

En självsäker och lite elak kille får ofta tjejer, en snäll och hjälpsam kille inte lika många. Vi tjejer gillar lite farliga killar...

Se bara på alla killar som misshandlar tjejer, de får tjejer även efter det trots att de har "big red flag"... Det sitter i ersonligheten...

Jag hade gärna lagt ut här... men känns lite farligt om någon känner igen mig. Jag har inga fester att gå på längre tyvärr. Det gör man i ungdomen. Volontär... ja kanske. Men jag ville hitta en partner vilket jag inte gjorde. Ja fula killar får tjejer. Men att vara både kort och ful då är man körd. Jag hade gärna varit 10cm längre och sett ut som ett arsle i ansiktet.

Jag önskar lite av att jag var en elak kille faktiskt... men jag är ju snäll som en björn :/
  • Anonym (Kram)

Förstår att det kan kännas mörkt ibland, men det finns vägar för att må bättre och hitta en tillvaro som du trivs med. Pausa tanken på att finns kärleken och koncentrera dig på att hitta vänner och sammanhang som får dig att må bra. just nu är du i en svacka och du behöver vända den. 

Tveka inte att söka hjälp hos vårdcentralen om ditt mående. Dom kan remittera dig till terapeut eller psykolog som kan hjälpa dig med dina jobbiga tankar och sätta upp realistiska mål så du kan må bättre och närma dig saker du saknar.

• Anonym (9172)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-02 03:57:05 följande:

Fula kan visst få tjej.

Jag har en kusin, han är 43år, har aldrig haft en flickvän och tycker så synd om sig själv, jag har försökt hjälpa honom men han försöker inte ens, jag tror han kommer dö oskuld och ensam.

Han tror att om han sitter och spelar datorspel (som han gjort i över 30 år) så kommer de hitta honom, ringa på dörren och komma in och älska med honom oavsett om personligheten och hygienen inte är den bästa.

Han försöker inte, han går i skitkläder som sitter dumt och är urtvättade, dessa har han haft i ca 25 år.

Han har pengar men han rör dem inte och han är snål så hade han haft en tjej så hade hon trott han var urfattig.

Hans sämsta sida är inte fulheten men allt annat gör inte honom till ett kap men hade han ändrat på mycket vilket han skulle kunnat gjort över en veckas tid så skulle han kunna gå på dejt...fast sen kommer personligheten in och det blir ingen andra dejt.

I det långa loppet är personoughet så mycket viktigare än utseende.

Man vet aldrig. Det är ju en del som träffas via datorspel. 
  • Anonym (orkarintemer)
    Anonym (Kram) skrev 2025-03-02 20:34:04 följande:

Förstår att det kan kännas mörkt ibland, men det finns vägar för att må bättre och hitta en tillvaro som du trivs med. Pausa tanken på att finns kärleken och koncentrera dig på att hitta vänner och sammanhang som får dig att må bra. just nu är du i en svacka och du behöver vända den. 

Tveka inte att söka hjälp hos vårdcentralen om ditt mående. Dom kan remittera dig till terapeut eller psykolog som kan hjälpa dig med dina jobbiga tankar och sätta upp realistiska mål så du kan må bättre och närma dig saker du saknar.

Det känns inte mörkt ibland, det har känts mörkt i väldigt många år. Jag har haft en paus från denna kärlekslängtan i några år men jag vill ju inte ha en paus för resten av livet.

Jag har varit hos vårdcentralen och jag känner att jag är klar där. Jag känner att lyckas jag inte förändra något då är det ingen mening att jag fortsätter det här misslyckade livet något mer.
  • Anonym (Kram)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-02 22:40:12 följande:
    Det känns inte mörkt ibland, det har känts mörkt i väldigt många år. Jag har haft en paus från denna kärlekslängtan i några år men jag vill ju inte ha en paus för resten av livet.

Jag har varit hos vårdcentralen och jag känner att jag är klar där. Jag känner att lyckas jag inte förändra något då är det ingen mening att jag fortsätter det här misslyckade livet något mer.

Om du bortser från saknaden efter kärlek och närhet.
    Vad saknar du för saker i livet? Har du ett jobb du trivs med? om du skulle hitta vänner, vad för slags kontakt och vad för saker vill du dela med dessa vänner?

allt går att förändra, du måste fundera igenom vad du vill ha mer av i ditt liv och sätta upp små mål på hur du ska komma dit. 
    tex, jag vill hitta vänner att spela spel, bowla, badminton, orientera, ha bokklubb osv med. Lägg ut en fråga på threads där du söker folk till vad det nu än är i din stad. Det finns många som arrangerar träffar av olika slag där inne och det är en chans att hitta lite nya sammanhang.

• burleskburkläsk
    Anonym (9172) skrev 2025-03-02 21:33:56 följande:
    Man vet aldrig. Det är ju en del som träffas via datorspel. 
    Tror det förekommer men även där är det väl konkurans om kvinnor då det finns många men få kontra män.
  • Anders1970
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-01 08:34:34 följande:
    Problemet är att tjejer inte vill gå längre med mig, jag är en vän då man inte vill ha en man som ser ut som mig vilket gör att jag kommer att få leva ensam hela livet.
    Beskriv vad du anser gör dig udda, skriv klarspråk.

Vad jobbar du med, så man får en miljöj
    Känsla. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-02 22:40:12 följande:
    Jag känner att lyckas jag inte förändra något då är det ingen mening att jag fortsätter det här misslyckade livet något mer.
    Det är mörkt men förstår hur du känner.

Du har varit väldigt stark länge och jag tycker det är bra du skriver av dig.

Jag saknar också närhet dock har jag har haft närhet innan.
    Jag ger detta året en seriös chans sen får det vara bra!
  • Anonym (Jakob.)
    Anonym (Bene) skrev 2025-03-02 19:23:24 följande:
    Är det så alla dessa fula män har träffat kvinnor?
    Vad gäller dig så (och varför får du även den här tråden att handla om dig?) så verkar du ligga högt på narcissistist skalan. De flesta killar brukar inte uttrycka sig så föraktfullt om tjejer som du gör. När jag visualiserar dig så är det enda jag ser en röd flagga. Försök sätta papperspåse på den.
     Du glömde skriva att jag säkert röstar på SD också....
Svar på tråden Värt att leva helt ensam?