• Anonym (orkarintemer)

Värt att leva helt ensam?

Jag är en man som har börjat bli till åren och jag har ingen nära vän längre och aldrig haft en flickvän. Jag kan vara ganska trevlig och skoja och umgås med tjejer privat och har sagt till mig att jag är deras favorit på jobbet.

Problemet är att tjejer inte vill gå längre med mig, jag är en vän då man inte vill ha en man som ser ut som mig vilket gör att jag kommer att få leva ensam hela livet.

Jag vet inte om jag orkar leva såhär längre. Aldrig få en kram. Aldrig ha någon att mysa med. Jag har ibland suttit här i min datorstol och sneglat upp på lampan i taket hur det skulle bli att hänga ett rep där för att få slut på detta.

Finns det andra i samma situation? Gått hela livet utan närhet? För mig låter det som rena jackpotten bara att få ligga i en soffa och hålla om någon.

• Svar på tråden Värt att leva helt ensam?
  • Anonym (orkarintemer)

Jag har insett att jag inte har den energi som krävs för det här. Jag har slut på energi att försöka.

Vi får se vad jag gör åt detta. Tack för alla svar och hejdå.

• Anonym (xxx)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-05 16:03:34 följande:

Jag har insett att jag inte har den energi som krävs för det här. Jag har slut på energi att försöka.

Vi får se vad jag gör åt detta. Tack för alla svar och hejdå.

Tragiskt att du inte tycker att ditt eget liv är värt något, att du inte lyckats göra något under alla dessa år som gör livet värt att leva. 

Har du inte familj och vänner som gör livet värt att leva?
  • Anonym (orkarintemer)
    Anonym (xxx) skrev 2025-03-05 16:21:44 följande:
    Tragiskt att du inte tycker att ditt eget liv är värt något, att du inte lyckats göra något under alla dessa år som gör livet värt att leva. 

Har du inte familj och vänner som gör livet värt att leva?
    Ensamheten förstör mig från insidan.

Nej det det har jag tyvärr inte. Vi har ingen bra kontakt.
  • Tecum
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-05 17:24:36 följande:
    Ensamheten förstör mig från insidan.

Nej det det har jag tyvärr inte. Vi har ingen bra kontakt.
    Jag lider med dig TS och du har fått många otroligt dåliga svar här. Skaffa hund, skaffa vänner, var med familjen, res, ge upp och nöj dig osv. De fattar inte hur det är att vara ensam och inte ha det som "alla" andra har. Du vill ha en kvinna, någon att krama och vara intim med, det går liksom inte att ersätta med något annat. Varför ska det vara så svårt att fatta?

Nu är du i en svacka men kom ihåg att det inte är kört. Din längd är inget plus men inte heller en katastrof. Och ju äldre du blir, desto större chans att träffa en kvinna som ser till personen och inte yttre faktorer.
  • Anonym (Bene)
    Tecum skrev 2025-03-05 19:02:14 följande:
    Jag lider med dig TS och du har fått många otroligt dåliga svar här. Skaffa hund, skaffa vänner, var med familjen, res, ge upp och nöj dig osv. De fattar inte hur det är att vara ensam och inte ha det som "alla" andra har. Du vill ha en kvinna, någon att krama och vara intim med, det går liksom inte att ersätta med något annat. Varför ska det vara så svårt att fatta?

Nu är du i en svacka men kom ihåg att det inte är kört. Din längd är inget plus men inte heller en katastrof. Och ju äldre du blir, desto större chans att träffa en kvinna som ser till personen och inte yttre faktorer.

Du tycker att ts ska fortsätta att befinna sig i sin olycka med andra ord. Det vill ju ts också. Du bekräftar att ts ska fortsätta på sin inslagna väg. Toxiskt sympatiserande.

Ts får ut något av att känna sig olycklig.

Inmebär också indirekt att skuldbördan och ansvaret till ts dåliga mående läggs över på kvinnor, både av dig och ts. Ts blir fråntagen ansvar, och det känns antagligen tillfälligt befriande. Därför befinner sig också ts i en vinkelvolt av dåligt mående.

• Anonym (s)

TS behöver ett eget liv, egna intressen och vänner. Det är inte sunt att hänga upp sitt välmående på om man träffar en partner eller ej.

Dessutom skulle han bli mer attraktiv.
  • Anonym (Bene)
    Anonym (s) skrev 2025-03-05 19:32:43 följande:
    TS behöver ett eget liv, egna intressen och vänner. Det är inte sunt att hänga upp sitt välmående på om man träffar en partner eller ej.

Dessutom skulle han bli mer attraktiv.
    Och vad händer om ts lyckas skaffa en partner men ändå är olycklig? Då landar skulden för det också på henne. Ts förväntar sig att saker ska skapas på det sättet han vill utan att han själv är involverad.

Ts behöver koppla in sig själv i det hela. Ta hand om sig själv. För nu gör han sig själv en otjänst.
  • Anonym (xxx)

Så TS ska fortsätta må dåligt tills han hittar en kvinna? Stackars kvinna som ska ha TS lycka på sina axlar. Veta att han funderar på om livet är värt att leva om hon lämnar honom. 

Varför tycker du det är fel att folk ger TS tips så han kanske mår bättre i väntan på den rätta? Så lever ju alla andra. 

• Tecum
    Anonym (Bene) skrev 2025-03-05 19:32:09 följande:

Du tycker att ts ska fortsätta att befinna sig i sin olycka med andra ord. Det vill ju ts också. Du bekräftar att ts ska fortsätta på sin inslagna väg. Toxiskt sympatiserande.

Ts får ut något av att känna sig olycklig.

Inmebär också indirekt att skuldbördan och ansvaret till ts dåliga mående läggs över på kvinnor, både av dig och ts. Ts blir fråntagen ansvar, och det känns antagligen tillfälligt befriande. Därför befinner sig också ts i en vinkelvolt av dåligt mående.

Rena dumheter att jag lägger skuldbördan på kvinnor och det vet du! Ingen har sagt ett ont ord om kvinnor och alla vet att det inte fungerar så att kvinnor sysslar med relationsmässig välgörenhet.
    Intressant att du hela tiden fixerar dig vid skuld, någon måste du skylla på. Antingen TS själv eller mig. Det beror på att du inte har något bra förslag på vad TS ska göra för att må bättre utan föreslår sånt som han INTE mår bättre av då han försökt.

Jag tycker också att TS måste ut och träffa människor, men inte för att få vänner eller som ersättning för en kvinna, utan för att det är en väg att träffa den där kvinnan som helt säkert finns där ute. Det ÄR hans ansvar. Men det du och andra indirekt säger är att han inte har någon chans utan ska ge upp och skaffa hund istället eller umgås med familjen. Du tvingar kvar TS i vinkelvolten genom att föreslå något han inte vill och som inte hjälper honom istället för att ge honom hopp.
  • Anonym (Bene)
    Tecum skrev 2025-03-05 20:15:51 följande:
    Rena dumheter att jag lägger skuldbördan på kvinnor och det vet du! Ingen har sagt ett ont ord om kvinnor och alla vet att det inte fungerar så att kvinnor sysslar med relationsmässig välgörenhet.
    Intressant att du hela tiden fixerar dig vid skuld, någon måste du skylla på. Antingen TS själv eller mig. Det beror på att du inte har något bra förslag på vad TS ska göra för att må bättre utan föreslår sånt som han INTE mår bättre av då han försökt.

Jag tycker också att TS måste ut och träffa människor, men inte för att få vänner eller som ersättning för en kvinna, utan för att det är en väg att träffa den där kvinnan som helt säkert finns där ute. Det ÄR hans ansvar. Men det du och andra indirekt säger är att han inte har någon chans utan ska ge upp och skaffa hund istället eller umgås med familjen. Du tvingar kvar TS i vinkelvolten genom att föreslå något han inte vill och som inte hjälper honom istället för att ge honom hopp.

Du uppmuntrar och stöttar ts dåliga mående. Det dina kommentarer leder till är att du bekräftar ts dåliga mående och indirekt uppmanar honom att fortsätta på den destruktiva väg han valt. De råden jag har gett ts är betydligt mer konstruktiva än det toxiskt sympatiserande du gör. 

Förutom det så lägger du också över ett ansvar på en fiktiv kvinna. Betyder också att den här fiktiva kvinnan även är ansvarig om ts misslyckas med att hitta en kvinna. Ts själv känner inget ansvarstagande och det bekräftas via kommentarer som dina. Ts får en känsla av att vara inkapabel. Du förstärker den känslan. 

Ts är ute efter att få toxiskt sympatiserande kommentarer som dina däremot. Ts värderar det högt. Skänker ts  tillfällig befrielse. Ts har antagligen kommit för nära insikten och känslan av ansvarstagande och behöver kommentarer som dina som tar ifrån honom ansvaret.

Det här är ett omedvetet val han gör. Du hjälper ts att bli hjälplös.

Svar på tråden Värt att leva helt ensam?