• Anonym (orkarintemer)

Värt att leva helt ensam?

Jag är en man som har börjat bli till åren och jag har ingen nära vän längre och aldrig haft en flickvän. Jag kan vara ganska trevlig och skoja och umgås med tjejer privat och har sagt till mig att jag är deras favorit på jobbet.

Problemet är att tjejer inte vill gå längre med mig, jag är en vän då man inte vill ha en man som ser ut som mig vilket gör att jag kommer att få leva ensam hela livet.

Jag vet inte om jag orkar leva såhär längre. Aldrig få en kram. Aldrig ha någon att mysa med. Jag har ibland suttit här i min datorstol och sneglat upp på lampan i taket hur det skulle bli att hänga ett rep där för att få slut på detta.

Finns det andra i samma situation? Gått hela livet utan närhet? För mig låter det som rena jackpotten bara att få ligga i en soffa och hålla om någon.

• Svar på tråden Värt att leva helt ensam?
  • Anonym (orkarintemer)
    Anonym (9172) skrev 2025-03-03 23:08:29 följande:
    Hur lång är du? 
    1.67.
    Anonym (Kram) skrev 2025-03-04 00:36:55 följande:

Nej din längd har inte förstört ditt liv, kanske gjort det lite kämpigare att "ragga" men om du tittar dig omkring så finns det massor av män som är under medellängden som har och haft flertalet förhållanden.

det som förstör ditt liv är att du använder denna anledningen som svar på varför du inte lyckats. Du behöver vilja sluta älta detta som ditt "stora hinder" och "livsöde" och ta itu med ditt mående och självkänsla. Du kan fixa detta och må bra igen, men det är bara du som kan göra jobbet. Sluta slösa bort livet med att må dåligt över detta.
    vårdcentralen, böcker, antidep osv är en bra början Att komma på fötterna igen. sen när det fungerar så börjar du skaffa vänner och hobbies utanför hemmet.

Det stämmer inte att jag inte har försökt. Jag har försökt i många år mellan typ 20-33. Efter det började jag tappade hoppet och inse att det är kört. Det är ju något som gjort att jag är i denna situation och jag misstänker att det beror på min längd eftersom det är vad jag har fått höra.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-03 22:48:42 följande:
    Att vara kort är bland det värsta man kan vara som man. Särskilt om man inte har ett manligt ansikte heller. Eller övrig kroppsform.

Napoleon var inte kort för sin tid, han var över medellängd på den tiden enligt Google faktiskt. Ja Morgan och Ulf har lyckats, rika, maktfulla och kända däremot. Jag har klarat mig bra i yrkeslivet. Det är bara kärlekslivet som är åt helvete.

Föddes de rika, kända och maktfulla? Nej , men de blev det trots sin längd. Hur? För att de inte brydde sig om sin längd. 

Men du verkar trivas i din kofta. Sitter och letar upp videos som bekräftar det du tror. Vägrar ta till dig någon annans synpunkt. 

Det är ju ditt liv och ditt val hur du lever det. Bara du kan ändra på ditt sätt att tänka. 

• Goneril
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-03 22:48:42 följande:
    Att vara kort är bland det värsta man kan vara som man. Särskilt om man inte har ett manligt ansikte heller. Eller övrig kroppsform.

Napoleon var inte kort för sin tid, han var över medellängd på den tiden enligt Google faktiskt. Ja Morgan och Ulf har lyckats, rika, maktfulla och kända däremot. Jag har klarat mig bra i yrkeslivet. Det är bara kärlekslivet som är åt helvete.
    Beror på vilka Google-källor man studerar, det finns historieböcker som belägger korsikanens kortvuxenhet. Det ät inte för inte som begreppet "Napoleon-komplex" uppstått. Nu satt han till häst i stor utsträckning och nerifrån upplevdes han säkert som imponerande. Google i all ära, men böcker med blad att vända är inte dumt heller. Genom världshistorien finns massor av små kortvuxna män som tagit sig till en maktposition. Josef Goebbels till exempel var närmast en dvärg, vägde 45 kg, men han kompenserade för sin bristande längd genom massor av utomäktenskapliga affärer, kvinnorna föll som käglor, den hakkorsprydda uniformen gjorde nog sitt till.                                                                                                                                                Nu hjälper inte Goebbels TS i någon utsträckning, dessutom är han död sen 80 år tillbaka, så det är bättre att fundera på hur framtoningen kan bli mer maskulin. Kolla www.gents.se. Lite reklam där men det får man stå ut med. Träning och lite mer muskler skadar inte, fräsch och välvårdad är ett måste, snygga skor och välskötta naglar. Försök att komma ur låsningen, där kanske du behöver psykologstöd, men faktiskt kan du göra en hel del för att se tuffare och "farligare" ut, mustasch till exempel. Många killar låter håret växa till en svans, Anders Borg förr I världen till exempel..
  • Anonym (Rob)
    Anonym (xxx) skrev 2025-03-04 07:33:19 följande:

Föddes de rika, kända och maktfulla? Nej , men de blev det trots sin längd. Hur? För att de inte brydde sig om sin längd. 

Men du verkar trivas i din kofta. Sitter och letar upp videos som bekräftar det du tror. Vägrar ta till dig någon annans synpunkt. 

Det är ju ditt liv och ditt val hur du lever det. Bara du kan ändra på ditt sätt att tänka. 

Fast alla korta killar kan ju inte bli kända högstatus män.? Känns ju väldigt orealistiskt att anse att ts ska bli statsminister för att få tjejer...

Därmed ingen mening att gräva ner sig. Men heller inte förvänta sig någon fotomodell till flickvän.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-04 09:43:41 följande:
    Fast alla korta killar kan ju inte bli kända högstatus män.? Känns ju väldigt orealistiskt att anse att ts ska bli statsminister för att få tjejer...

Därmed ingen mening att gräva ner sig. Men heller inte förvänta sig någon fotomodell till flickvän.
    Nej, det kan de inte. Och många behöver det inte heller, för de träffar ändå någon som gillar dom och bildar familj.

Men om man hänger upp sig på sin längd så som du och TS gör, då får man kompensera med något annat, annars lyser bitterheten igenom. De andra som inte bryr sig mkt om sin längd klarar av livet galant ändå. 
  • Anonym (L)

Om du inte har ansvar för någon annan och överväger att avsluta allt - varför inte göra en radikal förändring i ditt liv? 

Om du inte har något sparkapital så börja spara. Lever man ensam är det ju lätt att ha kontroll över utgifterna. Sedan tar du tjänstledigt och sticker ut och reser. Bo i ett annat land under en period, träffa nya människor och få lite perspektiv på livet. 

Jag har till exempel bott i Sydeuropa i perioder och det är mycket lättare att få kontakt med människor där än i Sverige. I stället för att gå hem efter jobbet och sitta ensam i sin lägenhet sticker man ner till hamnen eller något annat livligt ställe, käkar och tar en öl. Jag kan nästan garantera att folk börjar prata med dig. 

Gör det inte med enda målet att träffa en kvinna utan att bygga upp ditt kontaktnät och se världen, vilket i sin tur ökar chansen att träffa någon. 

Jag umgicks inte bara med lokalbefolkningen utan träffade människor från hela världen. Folk är mycket mer öppna för kontakt när de är ute och reser. Jag har fortfarande vänner kvar från den tiden. 

Det är lätt att bli ensam i Sverige och svenskar är rätt utseendefixerade jämfört med folk i många andra länder. Jag älskar Sverige och gillar inte när folk hackar på mitt land men det kan man inte riktigt komma ifrån. 

Alternativet är att du sitter där och stirrar på taklampan. Vad har du att förlora egentligen?

Börja planera redan nu. Gör en större plan med delsteg som du betar av så att du känner att något händer i ditt liv. Finns det t.ex. något land du alltid har velat åka till? 

• Anonym (Rob)
    Anonym (xxx) skrev 2025-03-04 09:48:08 följande:
    Nej, det kan de inte. Och många behöver det inte heller, för de träffar ändå någon som gillar dom och bildar familj.

Men om man hänger upp sig på sin längd så som du och TS gör, då får man kompensera med något annat, annars lyser bitterheten igenom. De andra som inte bryr sig mkt om sin längd klarar av livet galant ändå. 
    Hänger upp och hänger upp.  Mitt liv står inte och faller om jag har en flickvän eller inte.  

Konstaterar bara precis som du att korta behöver kompensera sin längd.  Då kvinnor premierar långa män.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-04 10:23:31 följande:
    Hänger upp och hänger upp.  Mitt liv står inte och faller om jag har en flickvän eller inte.  

Konstaterar bara precis som du att korta behöver kompensera sin längd.  Då kvinnor premierar långa män.
    Jag skrev att de flesta korta män inte behöver kompensera, det räcker att vara social och trevlig. Men det är kanske det du menar med att kompensera. 
  • Anonym (s)
    Anonym (L) skrev 2025-03-04 10:13:17 följande:

Om du inte har ansvar för någon annan och överväger att avsluta allt - varför inte göra en radikal förändring i ditt liv? 

Om du inte har något sparkapital så börja spara. Lever man ensam är det ju lätt att ha kontroll över utgifterna. Sedan tar du tjänstledigt och sticker ut och reser. Bo i ett annat land under en period, träffa nya människor och få lite perspektiv på livet. 

Jag har till exempel bott i Sydeuropa i perioder och det är mycket lättare att få kontakt med människor där än i Sverige. I stället för att gå hem efter jobbet och sitta ensam i sin lägenhet sticker man ner till hamnen eller något annat livligt ställe, käkar och tar en öl. Jag kan nästan garantera att folk börjar prata med dig. 

Gör det inte med enda målet att träffa en kvinna utan att bygga upp ditt kontaktnät och se världen, vilket i sin tur ökar chansen att träffa någon. 

Jag umgicks inte bara med lokalbefolkningen utan träffade människor från hela världen. Folk är mycket mer öppna för kontakt när de är ute och reser. Jag har fortfarande vänner kvar från den tiden. 

Det är lätt att bli ensam i Sverige och svenskar är rätt utseendefixerade jämfört med folk i många andra länder. Jag älskar Sverige och gillar inte när folk hackar på mitt land men det kan man inte riktigt komma ifrån. 

Alternativet är att du sitter där och stirrar på taklampan. Vad har du att förlora egentligen?

Börja planera redan nu. Gör en större plan med delsteg som du betar av så att du känner att något händer i ditt liv. Finns det t.ex. något land du alltid har velat åka till? 

Funderar på att avsluta allt men verkar inte vilja ta några risker ändå, tex vågar han inte visa bild för någon på jobbet kanske får veta det eller vad det var? verkar ju vara en skitsak med tanke på premisserna här
  • Anonym (Bene)
    Anonym (xxx) skrev 2025-03-04 07:33:19 följande:

Det är ju det som är grejen. Ts väljer sin situation. Vill han vara ett offer i detta sammanhang så väljer han det för att det ger honom mer än att göra något åt saken. 
Svar på tråden Värt att leva helt ensam?