• Jhannis

Temu!

Ingen aning om trådstareten är på rätt plats, men hittade inget bättre.

Jag har fler funderingar om att det bråkas om i Sverige att man inte ska beställa saker och kläder från Temu,  vad det verkar som så ska allt innehålla gifter och Gud vet allt, men hur ligger det till egentligen? Kan någon vara ÄRLIG och svara hur det ligger till? 

Kan någon svara på varför inte all befolkning i Kina har drabbats av cancer då det tillverkar vad som säljs? 

Jag har beställt varor från Temu och är nöjd med det jag beställt. Beställde Jenas (BOOTCUT) som är bättre än det jag köpt i affärer i Sverige dock till ett pris som inte går att jämföra med svenska priser. Det jeans jag fick för 200 på Temu kostar 700 kr i svensk klädaffär. Hur ska vi fattig Svenskar kunna köpa kläder i Sverige när vi inte har råd?

Sverige vill ha skatter på allt JA allt.

Jag vet att det finns dem som är för Temu för att det är billigt och dem
    som tror att man blir sjuk bara för att man skriver ordet Temu.

Om alla kollade upp vari från kläderna kommer till Svenska klädaffärer så kan ni nog se att kläderna ofta kommer från Kina, men Sverige lägger på priset ett enormt pålägg

• Svar på tråden Temu!
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Nöjd) skrev 2025-03-10 18:36:45 följande:
    Haha, vi får väl se. Solig
    Absolut. Så länge kan du ha dina hormonförstörande ftalatkläder och prylar med bly. Skyll dig själv!
  • Anonym (Nöjd)
    Anonym (Suck) skrev 2025-03-10 18:37:28 följande:
    Tja. Det kommer sannolikt ändå regleras högre upp så det kommer bli mer ofördelaktigt för dig att köpa dina giftkläder.  Så jag är egentligen inte så oroad men det är ändå ett extremt underligt beteende som tyder på en oempatisk personlighet.

Det mest skrattretande är att du alltså hellre köper kläder med hormonstörande gifter i än något begagnat där du kan sortera det att bara hitta nyskick och kläder med prislappen kvar, dvs oanvänt. 
    Skratta på du. 
    Hej med dig!
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Nöjd) skrev 2025-03-10 18:40:50 följande:
    Skratta på du. 
    Hej med dig!
    Hej då! Hoppas vi inte ses, vill undvika miljöproblem i vardagen.
  • Anonym (50-talist)
    Anonym (Suck) skrev 2025-03-10 18:33:59 följande:
    Det som är bra är ju dock att det genom att det nu belyses så mkt i media sannolikt kommer ageras från högre upp i lagstiftarhåll för att styra upp detta. Så att ni som importerar gifter kommer få det knepigare framöver. 

Så Jodå, det kommer ändras.
    Vad bra att lagstiftningen enligt dig kommer att styra upp detta. Vet du hur länge det tar eftersom du säger det. Du sitter säkert på Miljöpartiets parti och försöker få detta i gång. Tror du att du får alla lagstiftare att lyssna på din begäran?

Sverige blir sjukare och sjukare med allt begränsande för sina medmänniskor. Snart får vi vanliga arbetande, sjukskrivna, pensionärer och fattigfolk inte ens gå ut för att andas frisk luft för vi har ju förstört luften med gifter som vi importerat från Kina. Ja du min skapare så allt ska kontrolleras för att leva i Sverige.
  • Anonym (50-talist)
    Anonym (Suck) skrev 2025-03-10 18:38:49 följande:
    Absolut. Så länge kan du ha dina hormonförstörande ftalatkläder och prylar med bly. Skyll dig själv!
    Kan du förstå att det inte är du som påstår allt detta med gifter som blir sjuk?  Så varför tjata om detta för det angår inte dig.

Du får gärna köpa dina saker var du vill. I dina butiker i Sverige som lägger 60% pålägg på varje plagg dem säljer. 

Du får gärna köpa på secondhand butiker för du vet att det finns nya kläder med prislappar på som passar alla människor i Sverige. Bara och välja färg och modell som passar alla. 

Sen kan du sy bäst du vill egna kläder, men har man kronisksmärta i kroppen och börjar vara till åren kommen så klarar man inte av att sitt och sy. 

En sak till Miljöpartiet kan falla under gränsen vid nästa val.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (50-talist) skrev 2025-03-10 19:28:49 följande:
    Kan du förstå att det inte är du som påstår allt detta med gifter som blir sjuk?  Så varför tjata om detta för det angår inte dig.

Du får gärna köpa dina saker var du vill. I dina butiker i Sverige som lägger 60% pålägg på varje plagg dem säljer. 

Du får gärna köpa på secondhand butiker för du vet att det finns nya kläder med prislappar på som passar alla människor i Sverige. Bara och välja färg och modell som passar alla. 

Sen kan du sy bäst du vill egna kläder, men har man kronisksmärta i kroppen och börjar vara till åren kommen så klarar man inte av att sitt och sy. 

En sak till Miljöpartiet kan falla under gränsen vid nästa val.
    Varför är du så insnöad på Miljöpartiet? Jag har aldrig ens röstat på dem, så är det en pik åt mig försöker du med fel person.

Och jo, det angår mig, Köper du giftiga kläder kommer gifterna 1. Spolas av till del i tvätt och komma ut i systemen där jag bor. 2. Nån gång bli textilavfall och eftersom alla textilier nu ska återvinnas är risken hög att dessa okontrollerade giftiga textilier blandas upp med renare kontrollerade, och hamnar på marknaden som tex möbelfyllning.

Förstår du? 

Har du kronisk smärta överallt klarar du ändå att tänka på fler än dig själv. Eller är det så att du vill att även andra ska må dåligt? Det finns liksom inget normalt skäl att vilja köpa saker som skadar en.

Nu håller ju både Sverige och EU dock på att utreda ökade tullar och att minska möjligheterna till billig frakt osv för dessa bolag. Plus att det finns en större utredning riktad mot Shein. Så sannolikt kommer det oavsett vad att bli mycket dyrare att shoppa det här miljöfarliga och hälsofarliga skräpet framöver, vilket minskar mängden.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (50-talist) skrev 2025-03-10 19:17:40 följande:
    Vad bra att lagstiftningen enligt dig kommer att styra upp detta. Vet du hur länge det tar eftersom du säger det. Du sitter säkert på Miljöpartiets parti och försöker få detta i gång. Tror du att du får alla lagstiftare att lyssna på din begäran?

Sverige blir sjukare och sjukare med allt begränsande för sina medmänniskor. Snart får vi vanliga arbetande, sjukskrivna, pensionärer och fattigfolk inte ens gå ut för att andas frisk luft för vi har ju förstört luften med gifter som vi importerat från Kina. Ja du min skapare så allt ska kontrolleras för att leva i Sverige.
    Nej, men jag kan läsa nyheterna och följa med i det som kommer ang dessa importer.

Och nej, jag är inte ens miljöpartist. Långt därifrån faktiskt på den politiska skalan.

Just de här kontrollerna är faktiskt också för hälsoskäl också. Även om du inte verkar ta in att det faktiskt inte är nyttigt med hormonstörande kemikalier som gnuggas mot huden och frigörs i svett så är det så. Vad mer är du för? Ska vi ta tillbaka DDT i flugspray? Freoner i kylskåpen? Kvicksilver i termometrar? Amalgam i tandlagning?
  • Anonym (Suck)

Nej, men jag kan läsa nyheterna och följa med i det som kommer ang dessa importer.

Och nej, jag är inte ens miljöpartist. Långt därifrån faktiskt på den politiska skalan.

Just de här kontrollerna är faktiskt också för hälsoskäl också. Även om du inte verkar ta in att det faktiskt inte är nyttigt med hormonstörande kemikalier som gnuggas mot huden och frigörs i svett så är det så. Vad mer är du för? Ska vi ta tillbaka DDT i flugspray? Freoner i kylskåpen? Kvicksilver i termometrar? Amalgam i tandlagning?
  • Anonym (Suck)

Bara nyfiken här, anklagar du även Ebba Busch och gänget för att sitta på Miljöpartiets kansli med din retorik?

www.regeringen.se/debattartiklar/2025/02/regeringen-tar-krafttag-mot-shein-och-temu/
  • Anonym (50-talist)
    Anonym (Suck) skrev 2025-03-10 19:59:52 följande:
    Varför är du så insnöad på Miljöpartiet? Jag har aldrig ens röstat på dem, så är det en pik åt mig försöker du med fel person.

Och jo, det angår mig, Köper du giftiga kläder kommer gifterna 1. Spolas av till del i tvätt och komma ut i systemen där jag bor. 2. Nån gång bli textilavfall och eftersom alla textilier nu ska återvinnas är risken hög att dessa okontrollerade giftiga textilier blandas upp med renare kontrollerade, och hamnar på marknaden som tex möbelfyllning.

Förstår du? 

Har du kronisk smärta överallt klarar du ändå att tänka på fler än dig själv. Eller är det så att du vill att även andra ska må dåligt? Det finns liksom inget normalt skäl att vilja köpa saker som skadar en.

Nu håller ju både Sverige och EU dock på att utreda ökade tullar och att minska möjligheterna till billig frakt osv för dessa bolag. Plus att det finns en större utredning riktad mot Shein. Så sannolikt kommer det oavsett vad att bli mycket dyrare att shoppa det här miljöfarliga och hälsofarliga skräpet framöver, vilket minskar mängden.
    Jag tror att jag bor över 100-150 mil från där du bor eftersom du verkar kunna vara i flera secondhandbutiker så ingen fara att ditt dricksvatten blir förgiftad.

För att jag ska komma till en secondhandbutik får jag köra 20 mil. Inte bra att köra med bil för miljön.

Jag har Aldrig köpt nåt från Shein så mig spelar ingen roll om den affären så skulle stängas. Men måste säga att från Temu har jag beställt saker dock inte massor av kläder, men gardiner och mattor och jag beställer från Temu för att URVALET är stort och billigare än i Sverige.
Svar på tråden Temu!